23 °C Athens, GR
28/03/2024

Τελευταια Νέα
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέλεξε επίσκοπο Συνάδων τον Αρχιμανδρίτη Αντώνιο Αβραμόπουλο Η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέλεξε επίσκοπο Διοκλείας τον Πρωτοσύγκελο της Ι.Α. Αμερικής, Νεκτάριο Παπαζαφειρόπουλο Νέα Μητρόπολη Ιρλανδίας ανακοίνωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο Τελέσθηκε η χειροτονία του Μητροπολίτη Μεξικού κ. Ιακώβου Ψευδή χαρακτηρίζουν τα Ελληνικά Hoaxes τη δήλωση του Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας Γαβριήλ σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών Απόψεις: Με σύστημα κερδοφορίας μεταναστευτικής βίζας στην ΕΕ θα έρθει ελπίδα σε ξένους που πιθανόν να πνιγούν στα νερά της Μεσογείου Απόψεις: Ρωσίδα κατάσκοπος δήλωνε στο Ληξιαρχείο ότι ήθελε την ίδια ώρα που μητέρες και παιδιά πληρώνουν έως και 8500€ Μεγάλη Πέμπτη σήμερα για τους Ρωμαιοκαθολικούς Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας και ο Αν. Υπουργός Εσωτερικών της Ελλάδος στον Άγιο Σπυρίδωνα Σύδνεϋ Εκπαιδευτική Εκδήλωση κινητοποίησης κατά της βίας στην Ι.Μ. Θεσσαλονίκης Εσπερινός για την κοίμηση της Οσίας Γαβριηλίας της Κωνσταντινουπολίτιδος στη Λέρο Κουρά Μεγαλοσχήμου Μοναχής στην Ιερά Μονή Παναγίας Ξενιάς Συνάντηση με τα μέλη της Παιδικής – Νεανικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ι.Α.Α. είχε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος: «Δεν μπορεί να γίνεται εμπορία είτε ιερών λειψάνων, είτε θαυμάτων» Η Κωτσόβολος στηρίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» προσφέροντας 267 οικιακές συσκευές πρώτης ανάγκης ΗΠΑ: Ο Τραμπ προκαλεί περισσότερο θυμό και φόβο στους Δημοκρατικούς από ότι ο Μπάιντεν από τους Ρεπουμπλικάνους Περί της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή των Βαΐων στο Ζάγκρεμπ

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή των Βαΐων στο Ζάγκρεμπ

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 10 / 4 / 2023 , 1:22 από news_room

Η Α.Θ.Μ. Ο  Πατριάρχης Σερβίας κ.κ. Πορφύριος στις 9 Απριλίου 2023,κατά την εορτή της Εισόδου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα (Κυριακή των Βαΐων)  τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό της Μεταμορφώσεως στο Ζάγκρεμπ και κήρυξε με την ευκαιρία αυτή:

-Αδέρφια και αδερφές, σήμερα είναι η Κυριακή των Βαΐων. Είναι η μέρα που ο Κύριός μας μπήκε στην Ιερά Πόλη της Ιερουσαλήμ και προηγουμένως κήρυξε και έκανε θαύματα σε άλλες περιοχές, στη Γαλιλαία, σε περιοχές που υπήρχαν πολλοί πολυθεϊστές, κήρυξε το μυστικό της Βασιλείας των Ουρανών και έκανε θαύματα. Στην Ιερουσαλήμ, από την αρχή, δεν έγινε αποδεκτός, ιδιαίτερα από εκείνους που ήταν τα ηγετικά στρώματα του εκλεκτού λαού. Δεν ήταν ιδιαίτερα αποδεκτός μεταξύ των αρχιερέων και των ιερέων, μεταξύ των Φαρισαίων και των γραμματέων. Όταν περίμεναν έναν μεσσία, περίμεναν έναν ηγέτη, έναν ηγέτη από αυτόν τον κόσμο, ο οποίος θα έπρεπε αφενός να ελευθερώσει τον εκλεκτό λαό από κάθε είδους σκλαβιά και αφετέρου να υποτάξει όλα τα άλλα έθνη στους Εβραίους. Ανθρώπους, τόσο με την πνευματική όσο και με την εξωτερική έννοια της λέξης. Ωστόσο, ο Κύριος μιλά συνεχώς για τη Βασιλεία των Ουρανών και για μια διαφορετική τάξη και κανόνες που ισχύουν στη Βασιλεία των Ουρανών, όπως ένας από αυτούς: Αυτός που είναι τελευταίος θα είναι πρώτος και Αυτός που είναι υπηρέτης όλων, που υπηρετεί όλους, θα είναι πρώτος .

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή των Βαΐων στο Ζάγκρεμπ

Σήμερα,  μετά τη χθεσινή ημέρα που ήταν αφιερωμένη στον τετραήμερο Λάζαρο, μετά το Σάββατο του Λαζάρου, ο Κύριος εισέρχεται στην πόλη της Ιερουσαλήμ. Χθες, ο Κύριος ανέστησε τον Λάζαρο από τον ύπνο, από τον θάνατο και έδειξε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουμε πίστη στην αγάπη Του, στη δύναμή Του και στη δύναμή Του. Αυτή ήταν η ερώτηση που έκανε στις αδερφές του Λαζάρου όταν έκλαιγαν και όταν είπαν: Αν ήσουν εδώ δεν θα είχε πεθάνει. Φυσικά και σε εκείνη την πρόταση ομολόγησαν άθελά τους και ασυνείδητα ότι όπου υπάρχει η παρουσία του Χριστού, όπου είναι ο Χριστός, υπάρχει και η νίκη, υπάρχει και η ζωή. Δεν υπάρχει πόνος, υπάρχει χαρά, και όπου δεν είναι ο Χριστός, υπάρχει σκοτάδι και υπάρχει θάνατος. Ωστόσο, ο Χριστός είναι παντού και παντού, αλλά γίνεται αποτελεσματικός, γίνεται ορατός και η χάρη Του αποκτά δύναμη και κάνει θαύματα, μετατρέπει το σκοτάδι σε φως και το ψέμα σε αλήθεια, τότε όταν υπάρχει πίστη. Όπου υπάρχει πίστη στον Χριστό, αλλά στην τάξη Του, εκεί εργάζεται, εκεί ζει η ζωή. Δεν υπάρχει θάνατος εκεί. Οι αδελφές ομολόγησαν έτσι άθελά τους ότι είναι απαραίτητο να είναι παρών ο Χριστός και είναι παρών παντού και παντού. Για να είσαι αποτελεσματικός, να έχεις δύναμη, η πίστη είναι απαραίτητη και απαραίτητη. Φυσικά, ο ίδιος ο Κύριος έκλαψε στον τάφο του Λαζάρου, έκλαψε τον θάνατο, δείχνοντας έτσι ότι ο θάνατος δεν είναι φυσικός για τον άνθρωπο και ότι είναι φυσιολογικό ο άνθρωπος να επαναστατεί ενάντια στον θάνατο με όλο του το είναι, την ύπαρξή του. Θα πρέπει να κλαίμε για το θάνατο, για το σκοτάδι, για το ψέμα, για τη συκοφαντία, για εκείνους που συκοφαντούν, που ψεύδονται και που σπέρνουν το θάνατο, αλλά ταυτόχρονα να έχουμε ελπίδα στον Κύριο ότι Αυτός είναι που δίνει ζωή.

Ο Κύριος εισέρχεται στην Ιερουσαλήμ σήμερα για να μην εκπληρώσει τις προσδοκίες εκείνων που θα ήθελαν ο Χριστός να λύσει τα παροδικά προβλήματα αυτού του κόσμου, που θα ήθελαν ο Χριστός να εκπληρώσει τις επιθυμίες τους, να κάνει το Ευαγγέλιο του Χριστού να ταιριάζει με τη δική τους εικόνα, για να είναι ο Χριστός δύναμη από αυτόν τον κόσμο. Ο Χριστός είναι ξένος σε τέτοιους ανθρώπους. Αυτό το δείχνει όχι μόνο πηγαίνοντας στον σταυρό, αλλά και μπαίνοντας στην Ιερουσαλήμ καβάλα σε γαϊδούρια. Δεν πήρε κάποιον αρχηγό, ένα καθαρόαιμο άλογο, και μπήκε με τη συνοδεία του για να φέρει τη νίκη με την γήινη έννοια της λέξης, αλλά κάθισε πάνω σε γαϊδούρι δείχνοντας ταπεινότητα, δείχνοντας ότι το μυστικό της Βασιλείας των Ουρανών δεν είναι ορατό από έξω και με γυμνό μάτι αν δεν υπάρχει πίστη, αλλά αν έχουμε πίστη στον Χριστό και αν προσπαθούμε να κάνουμε το Ευαγγέλιο τη ζωή μας με την πίστη και τις εντολές του Χριστού τη ζωή μας, τότε παντού και παντού βλέπουμε τη σκέψη του Θεού, βλέπουμε την παρουσία Του, βλέπουμε το μυστικό της Βασιλείας των Ουρανών.

Υποδέχτηκαν τον Χριστό όταν μπήκε στην Ιερά Πόλη της Ιερουσαλήμ τραγουδώντας: Ωσαννά! Ευλογημένος είναι αυτός που έρχεται στο όνομα του Κυρίου!, πιστεύοντας αληθινά ότι είναι ο επίγειος βασιλιάς, ο ελευθερωτής, αυτός που θα δώσει λύσεις για όλα τα πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, ψυχολογικά, πολεοδομικά, περιβαλλοντικά και όλα τα άλλα ζητήματα και όλα τα άλλα προβλήματα. Τον υποδέχτηκαν γιορτάζοντας τον. Ωστόσο, πολύ σύντομα φώναξαν: Σταύρωσέ τον!, γιατί ήθελαν ο Θεός, ο Χριστός, να δημιουργηθεί κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή τους. Το ίδιο είναι και σήμερα. Πολλοί θα ήθελαν και ο Θεός και η Εκκλησία, η Εκκλησία να είναι μια δύναμη από αυτόν τον κόσμο και να χρησιμοποιείται άλλοτε για μια ιδεολογική μήτρα και άλλοτε για μια άλλη. Ωστόσο, η Εκκλησία είναι η Εκκλησία και η Εκκλησία κηρύττει τον σταυρό ως εργαλείο, ως μέσο της σωτηρίας μας, ως εργαλείο και μέσο χωρίς το οποίο δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε το μυστικό της παρουσίας του Χριστού ανάμεσά μας, και αυτό το μυστικό δεν είναι άλλο από το δικό μας. σταύρωση με τον Χριστό. Είμαστε προορισμένοι να σηκώσουμε τον σταυρό. Ωστόσο, θα πρέπει να κάνετε τον σταυρό σας τον σταυρό του Χριστού, και αυτό σημαίνει να έχετε πίστη στον Χριστό, να εμπιστεύεστε σε Αυτόν, ότι χρησιμοποιούμε τους κανόνες Του που είναι γραμμένοι στο Ευαγγέλιο για να ρυθμίσουμε τη ζωή μας, και αυτοί οι κανόνες είναι το έλεος, η συγχώρεση, η αναζήτηση συγχώρεσης, η μετάνοια. . Άσε με να δω τις αμαρτίες μου και να μην κρίνω τον αδελφό μου, μιλούσαμε κατά τη νηστεία στην προσευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου, και συγχώρεσε τα χρέη μας όπως συγχωρούμε και τους οφειλέτες μας , και με όποια κρίση κρίνουμε, θα κριθούμε , και Ποιος ανάμεσά μας είναι αναμάρτητος, και πολλά παρόμοια πράγματα γραμμένα στο Ευαγγέλιο. Αυτοί είναι οι κανόνες της ζωής του Χριστού, αυτό είναι το Ευαγγέλιο, αυτός είναι ο σταυρός Του, αλλά σε αυτόν τον σταυρό περιέχεται και η νίκη, η δύναμη και η δύναμη του Θεού, που όλα είναι παράδοξα. Στην απάρνηση είναι το κέρδος μας, στη σταύρωση και στα βάσανα είναι η νίκη μας, στο να ζητάμε συγχώρεση από άλλον συγχωρούμαστε. Όλα αυτά είναι παράδοξα, αλλά αυτά τα παράδοξα αποκτούν νόημα μόνο εν Χριστώ, όταν ο σταυρός μας γίνεται σταυρός του Χριστού, όταν η ζωή μας γίνεται ζωή του Χριστού. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η πίστη μας είναι μόνο μία από τις ιδεολογίες. Επιπλέον, αν είναι ιδεολογία, θα είναι πολύ χειρότερη από άλλες ιδεολογίες, γιατί αφενός είναι ουτοπία και αφετέρου κατάχρηση του λόγου του Θεού.

Σήμερα, ο Κύριος μπήκε στην Ιερουσαλήμ για να μας δείξει το δρόμο μας, για να μας δείξει ότι πρέπει να συμμορφωθούμε με Αυτόν, ότι πρέπει να κάνουμε τη ζωή μας Ευαγγέλιο Του, να θέτουμε τον εαυτό μας στην υπηρεσία Του, όχι να υπηρετούμε τον Χριστό και την Εκκλησία, παρά υπηρετώντας τον Χριστό και την Εκκλησία, γιατί έτσι υπηρετούμε τον εαυτό μας και τη σωτηρία μας. Ωσανά! Ευλογημένος είναι αυτός που έρχεται στο όνομα του Κυρίου! θα τελειώσει την ημέρα της ανάστασης από τους νεκρούς, την ημέρα της Ανάστασης του Χριστού αυθεντικά και αληθινά με τα λόγια Χριστός Ανέστη!, λέξεις που είναι το μόνο κλειδί όχι μόνο για την κατανόηση μας, της ζωής μας, για την κατανόηση της ζωής των γειτόνων μας και όλου του κόσμου, αλλά αυτές οι λέξεις είναι το κλειδί που ανοίγει την πόρτα στη Βασιλεία του Θεού, τη Βασιλεία των Ουρανών στην οποία Ο Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε με τον Πατέρα του και το Άγιο Πνεύμα, που γιορτάζουν όλοι οι άγιοι και από εμάς τώρα και για πάντα. Αμήν!

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή των Βαΐων στο Ζάγκρεμπ

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Πατριάρχης Πορφύριος τόνισε:

– Είθε ο Θεός να δώσει μαζί με τον Χριστό, τον Κύριό μας, να εισέλθουμε στην πόλη της Ιερουσαλήμ και όπως αυτός ταυτίστηκε μαζί μας, έτσι και να ταυτιστούμε μαζί Του και να μη ζούμε πια μέσα μας αλλά Αυτός μέσα μας. Μπαίνοντας μαζί Του στην πόλη της Ιερουσαλήμ για να σταυρωθούμε μαζί Του στο σταυρό, για να υπομείνουμε συκοφαντίες και ψέματα εναντίον μας, να υπομείνουμε φτύσιμο και ταλαιπωρία και τελικά να σταυρωθούμε μαζί Του στο σταυρό, γιατί έτσι γινόμαστε σαν Αυτόν και έτσι γίνεται Αυτός, μαζί με Αυτόν, καταστρέφει εκ των έσω κάθε είδους δεσμά, κάθε είδους σκλαβιά, πρώτα απ’ όλα τη σκλαβιά της αμαρτίας, τα πάθη της, την αγάπη και την υπερηφάνεια της, και μετά επίσης τη σκλαβιά στους ανίερους, στους κάθε πράξη και φυσικά σκλαβιά στο θάνατο.

Έχοντας ταυτιστεί μαζί Του, μπαίνοντας στην Ιερουσαλήμ, περάσαμε βάσανα, σταυρωθήκαμε μαζί Του, σίγουρα μαζί Του θα αναστηθούμε, όχι από την αξία μας, όχι επειδή είμαστε καλοί, αλλά αποκλειστικά και μόνο από την αγάπη Του, με το έλεός Του και συγκατάβαση. Με αυτή την αποφασιστικότητα, με αυτόν τον προσανατολισμό, με αυτή την κατεύθυνση, αν σταυρωθούμε μαζί Του, αν ο σταυρός μας είναι ο σταυρός Του, αν ο σταυρός μας είναι υφασμένος στον σταυρό Του, είμαστε ήδη νικητές εδώ και τώρα, όχι μόνο κληρονόμοι και κληρονόμοι του νίκες, αλλά και άμεσοι συμμετέχοντες σε αυτές τις νίκες. Είθε ο Κύριος να είναι αυτός που είναι πιο σημαντικός για εμάς, καταρχήν, που είναι το κέντρο της ζωής μας. Εσταυρωμένος και αναστημένος, αυτός που εισήλθε ταπεινά στην Ιερουσαλήμ, ας είναι η ρίζα της ζωής μας. Τότε όλα τα άλλα στη ζωή μας, πάνω απ’ όλα στην καρδιά, στην ψυχή, στο μυαλό μας, θα είναι και μετά να είμαστε στη θέση μας γύρω μας και στις αμοιβαίες μας σχέσεις. Είθε ο Κύριος να μας δώσει την ειρήνη να καταλάβουμε βαθιά ότι κάθε άνθρωπος δημιουργήθηκε ως εικόνα του Θεού, που δημιουργήθηκε για τη Βασιλεία του Θεού, ότι όλοι είναι αδελφοί μας, ότι δεν μπορούμε να έχουμε κανέναν εναντίον μας, δηλ. δεν μπορούμε να βιώσουμε κανέναν ως εναντίον μας, ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται σε σχέση με εμάς. Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Είθε ο Κύριος να μας δώσει την ειρήνη να καταλάβουμε βαθιά ότι κάθε άνθρωπος δημιουργήθηκε ως εικόνα του Θεού, που δημιουργήθηκε για τη Βασιλεία του Θεού, ότι όλοι είναι αδελφοί μας, ότι δεν μπορούμε να έχουμε κανέναν εναντίον μας, δηλ. δεν μπορούμε να βιώσουμε κανέναν ως εναντίον μας, ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται σε σχέση με εμάς. Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Είθε ο Κύριος να μας δώσει την ειρήνη να καταλάβουμε βαθιά ότι κάθε άνθρωπος δημιουργήθηκε ως εικόνα του Θεού, που δημιουργήθηκε για τη Βασιλεία του Θεού, ότι όλοι είναι αδελφοί μας, ότι δεν μπορούμε να έχουμε κανέναν εναντίον μας, δηλ. δεν μπορούμε να βιώσουμε κανέναν ως εναντίον μας, ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται σε σχέση με εμάς. Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! ότι όλοι είναι αδερφοί μας, ότι δεν μπορούμε να έχουμε κανέναν απέναντί ​​μας, δηλ. δεν μπορούμε να βιώσουμε κανέναν ως εναντίον μας, ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται σε σχέση με εμάς. Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! ότι όλοι είναι αδερφοί μας, ότι δεν μπορούμε να έχουμε κανέναν απέναντί ​​μας, δηλ. δεν μπορούμε να βιώσουμε κανέναν ως εναντίον μας, ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται σε σχέση με εμάς. Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Αν τεθεί εναντίον μας, καλούμαστε μόνο σε ένα μεγαλύτερο κατόρθωμα σταύρωσης και θυσίας, γιατί στη σταύρωση, στον σταυρό και στη θυσία, υπάρχει δύναμη και νίκη. Δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, δεξιότητες, εξυπνάδες, ικανότητες και στρατηγικές. Υπάρχουν και μπορεί να έχουν κάποια αξία, αλλά ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, δεν ανήκουν στον σταυρό του Χριστού, δεν ανήκουν στον Χριστό, δεν ανήκουν στη Βασιλεία του Θεού. Καλές και ευλογημένες γιορτές να έχετε σήμερα. Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους! Ο Θεός να μας δώσει να υποδεχτούμε το Πάσχα με υγεία και χαρά, με πνευματική χαρά. Είθε ο Κύριος να σας ευλογεί όλους!

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή των Βαΐων στο Ζάγκρεμπ

Όπως πάντα, μετά τη λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό, οι πιστοί συγκεντρώθηκαν για λειτουργία στο κτίριο του Εκκλησιαστικού Δήμου του Ζάγκρεμπ, όπου ο πατριάρχης Πορφύριος τους έδωσε πατρικά λόγια:

– Σήμερα υπάρχουν οι περισσότεροι Σέρβοι ανάμεσά μας εδώ, κάτι που είναι λογικό γιατί ιστορικά η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι παρούσα εδώ ως αυτοκέφαλη, αλλά υπάρχουν και Κροάτες, υπάρχουν επίσης άνθρωποι από τη Συρία, την Αιθιοπία, την Ερυθραία, την Ουκρανία, τη Ρωσία. , υπάρχουν από όλες τις πλευρές. Άρα, ο καθένας μας έχει κάποιες δυνατότητες, ακόμα και κάποια βιολογικά πλαίσια και δεδομένα. Είναι ένα δώρο από τον Θεό, ώστε με τη χάρη του Θεού να μεταμορφωθούμε, να μεγαλώσουμε στο ύψος του Χριστού όπου είναι το κέντρο, όπου ο Κύριος της αγάπης είναι το κέντρο και όπου κάνει ολόκληρο το ανθρώπινο γένος έναν νέο άνθρωπο, έναν μοναδικό οργανισμό και σώμα. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να υιοθετήσουμε το Ευαγγέλιο ως αρχή της ζωής μας.

Αν το Ευαγγέλιο ήταν το πρόγραμμα ζωής των περισσότερων ανθρώπων – πόσο μάλλον όλων, αλλά τουλάχιστον της πλειοψηφίας – θα ήταν ο παράδεισος εδώ στη Γη. Αφού το γνωρίζουμε αυτό, όσο διαφορετική και αντίθετη κι αν είναι η πραγματικότητα και όσο δύσκολη κι αν είναι, δεν έχουμε άλλο δρόμο από τον δρόμο του Χριστού, που είναι πολύ στενός, και αυτό σημαίνει τον δρόμο της ανάπτυξης του Αγίου Πνεύματος. Καθώς μεγαλώνουμε με το Άγιο Πνεύμα, γινόμαστε του Χριστού και κάνουμε τη Βασιλεία του Θεού πραγματικότητα μέσα μας και γύρω μας, και μέσω αυτού βλέπουμε πραγματικά τον κόσμο, τη ζωή, τον εαυτό μας, τα πάντα γύρω μας και όλους τους ανθρώπους από την οπτική του Χριστού, που σημαίνει από την προοπτική της αιωνιότητας όπου όλα είναι διαφορετικά. Εδώ είμαστε μικροσκοπικοί, μικροί και φευγαλέοι. Όχι μόνο καραδοκεί ο θάνατος για τον καθένα μας, αλλά είναι τόσο βέβαιος, είναι τόσο σίγουρος ότι δεν υπάρχει μηχανισμός με τον οποίο μπορεί να αποφευχθεί, αν και μερικές φορές ενεργούμε σαν να μην υπάρχει και μετά σκεφτόμαστε :Ναι, είναι αλήθεια ότι άνθρωποι φεύγουν και πεθαίνουν γύρω μας, μερικές φορές ακόμη και τα αγαπημένα μας πρόσωπα, οπότε λυπούμαστε, αλλά θα είμαστε οι μόνοι που θα γλυτώσουμε . Όχι ότι δεν θα το κάνουμε, αλλά ο θάνατος είναι πιο σίγουρος και πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας. Αλλά είναι δώρο. Είναι δώρο όταν γνωρίζουμε αυτό το γεγονός, γιατί μέσω αυτού του γεγονότος προσπαθούμε στη συνέχεια να μετρήσουμε όλα τα άλλα. Μία από τις μεγαλύτερες αρετές στη ζωή των αγίων ασκητών είναι η αρετή της ανάμνησης του θανάτου – me mento mori, όπως λένε οι Λατίνοι. Δεν είναι ο φόβος του θανάτου. Δεν είναι ψυχολογική απογοήτευση από την παροδικότητα και τη φευγαλέα του χρόνου και του χώρου. Δεν είναι η αγωνία που περνάνε πολλοί και έχουν διάφορους άλλους φόβους. Υπάρχει μόνο ένας φόβος που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος – ο φόβος του θανάτου, και μόνο αυτός ο φόβος καταπιέζεται. Άρα η ανάμνηση του θανάτου δεν είναι αυτή. Η ανάμνηση του θανάτου είναι αντιμέτωπη με την πραγματικότητα της ζωής.

Αν χτίζετε κάτι, πρέπει να αναρωτηθείτε γιατί χτίζετε, αν έχει νόημα. Αν αποκτήσεις κάτι, πρέπει να αναρωτηθείς γιατί το αποκτάς, αν έχει βαθύ νόημα. Εάν κερδίσετε κάτι, είτε είναι χώρος, είτε είναι φήμη, είτε είναι χρήματα, είτε είναι η προσοχή του κόσμου, θα πρέπει να αναρωτηθείτε γιατί και σε τι χρησιμεύει. Γιατί αν είναι επίκαιρο – είναι απλώς μια νέα απογοήτευση, απλώς μια νέα ανησυχία. Επομένως, το να θυμάσαι τον θάνατο είναι να κοιτάς την πραγματικότητα της ύπαρξής σου, αλλά μπροστά στο πρόσωπο του Θεού, γιατί αν δούμε αυτή την παροδική, δυσδιάκριτη, ψεύτικη, απατηλή και τις περισσότερες φορές πικρή πραγματικότητα στη ζωή του καθενός μας, τότε θα πέφτουν σε απόγνωση, απόγνωση και κατάθλιψη. Αν δεν είναι μπροστά στο πρόσωπο του Θεού – δεν έχει προοπτική. Ωστόσο, αν είναι μπροστά στο πρόσωπο του Χριστού, που ήρθε όχι μόνο για να μας αποκαλύψει το νόημα της ζωής, αλλά για να μας δώσει την αιωνιότητα – και όχι οποιαδήποτε αιωνιότητα, αλλά την αιωνιότητα της αγάπης, ειρήνη και χαρά – τότε η μνήμη του θανάτου γίνεται αληθινά αρετή, γιατί μας ξεσηκώνει. Αυτό λέει ο λαός μας, όταν βυθιστούμε στη μνήμη του θανάτου, τότε δεν θα σηκωθούμε στην επιτυχία, και στην αποτυχία δεν θα ταπεινώσουμε τον εαυτό μας και θα χαθούμε, αλλά θα ξέρουμε ότι ο Κύριος είναι πάντα άλφα και ωμέγα, η αρχή και το τέλος, όλα σε όλα, και θα ψάξουμε για ένα βαθύτερο νόημα, για το νόημα που κρύβεται πίσω από την οθόνη.

Τελικά, όταν ο Χριστός δεν είναι μπροστά μας, αντιμετωπίζουμε την πραγματικότητα που μας οδηγεί στην ανοησία, στο χάος, αλλά και σε ένα στοιχειώδες ερώτημα που μπορεί ο καθένας να κάνει στον εαυτό του: γιατί να θυσιάζομαι για οτιδήποτε, ξεκινώντας από την κοινότητα στην οποία ζούμε, ο άντρας μου σε σχέση με τη γυναίκα και το αντίστροφο, για τα παιδιά, ποια είναι η πραγματικότητα; Υπάρχουν και ηλικιωμένοι εδώ, για να μην βάζω το δάχτυλο στις πληγές όλων. Πόσοι γονείς έχουν παιδιά, κι αν είναι λίγο μεγαλύτεροι, σπάνια θυμούνται τους γονείς τους, σπάνια έρχονται, πόσο μάλλον να πουν ένα καλό λόγο. Φυσικά, ο γονιός είναι γονιός, θα ψάξουν για χίλιες δικαιολογίες, οπότε θα πουν: Ναι, κατάλαβα, έχει τη ζωή του, έχει τα δικά του προβλήματα, έχει τους πειρασμούς του, έχει υποχρεώσεις και τα πάντα. είναι μια χαρά. Είμαι σωστός? Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αυτό το παιδί θα ασχοληθεί με τη δική του δουλειά, δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, οπότε κάποιος, αν είναι ρεαλιστής, θα καταλήξει να ρωτήσει: Τι έκανα λοιπόν όλο αυτό το διάστημα; Τι νόημα έχει η χαρά μου αν σηκωθώ μόνος ή μόνος, ξαπλώσω μόνος ή μόνος, δεν υπάρχει κανείς να μου φέρει ασπιρίνη όταν έχω πονοκέφαλο, κανείς να μην πάει καν στο μαγαζί να μου φέρει ένα λίτρο γάλα ή κάτι από την αγορά. Και πάλι ο γονιός θα δικαιολογήσει. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πολύ πικρή. Φυσικά, αυτή η δικαίωση δεν έχει μόνο δικαίωση, αλλά και βαθύ νόημα μόνο όταν βρίσκεται μπροστά στο πρόσωπο του Χριστού, γιατί ανοίγει η προοπτική της αιωνιότητας. Και όλα αυτά είναι για τα πιτσιρίκια. Και στην πτώση και αποτυχία του διπλανού μου βλέπω τη δική μου πτώση και αποτυχία. αλλά και το βαθύ νόημα μόνο όταν βρίσκεται μπροστά στο πρόσωπο του Χριστού, γιατί ανοίγει η προοπτική της αιωνιότητας. Και όλα αυτά είναι για τα πιτσιρίκια. Και στην πτώση και αποτυχία του διπλανού μου βλέπω τη δική μου πτώση και αποτυχία. αλλά και το βαθύ νόημα μόνο όταν βρίσκεται μπροστά στο πρόσωπο του Χριστού, γιατί ανοίγει η προοπτική της αιωνιότητας. Και όλα αυτά είναι για τα πιτσιρίκια. Και στην πτώση και αποτυχία του διπλανού μου βλέπω τη δική μου πτώση και αποτυχία.

Επομένως, προορίζεται να σηκώσουμε τον σταυρό, το είπαμε και στην εκκλησία, λέει ο μεγάλος Σεβασμιώτατος, αλλά είναι σημαντικό αυτός ο σταυρός να ενσωματωθεί ουσιαστικά στον σταυρό του Χριστού, να μπει στον σταυρό του Χριστού. , γιατί σε αυτόν τον σταυρό του Χριστού υπάρχει ανάσταση και σωτηρία, αλλά σωτηρία όχι μόνο ως απαλλαγή από το μαρτύριο, αλλά σωτηρία με την αρχική έννοια αυτής της λέξης, με την ευαγγελική έννοια αυτής της λέξης. Το Ευαγγέλιο είναι γραμμένο στα ελληνικά και η λέξη σωτηρία χρησιμοποιείται σωτηρῐ́ᾱ που προέρχεται από το ρήμα σόω ή σῴζω, που σημαίνει να είσαι ολόκληρος. Επομένως, σωτηρία δεν είναι μόνο να απαλλαγώ από κάποιο πόνο, από το μαρτύριο, ώστε να ζω σε κατάσταση αναισθησίας, όπως υπόσχονται κάποιες άλλες θρησκείες, αλλά σωτηρία είναι να είσαι ολόκληρος, να είσαι ολοκληρωμένος, να είσαι σε αρμονία με τον Θεό, με τον εαυτό μου, με τους άλλους ανθρώπους και με τη φύση. Επομένως, η σωτηρία είναι μια έκρηξη πληρότητας της ζωής, μια έκρηξη αγάπης, μια έκρηξη χαράς που δεν περιγράφεται με λόγια. Αυτή είναι η σωτηρία! Είναι η Βασιλεία των Ουρανών! Είναι όμως δυνατόν να το γευτούμε κι εδώ, όταν ζει μέσα μας ο Χριστός. Οι Άγιοι του Θεού ζουν με αυτό το μυστικό. Σε εκείνο το μυστικό, αγαπάς όχι με ψυχολογική-ρομαντική αγάπη, αλλά με τον Χριστό! Ο Χριστός είναι το μάτι σου, το μυαλό σου, η καρδιά σου, το σώμα σου, το κύτταρο σου. Έτσι, όσο απλό κι αν είναι, προσπαθούμε να είμαστε του Θεού, να είμαστε του Χριστού, ώστε παρόλο που βρισκόμαστε εδώ και σε αυτόν τον κόσμο αντιμέτωποι με καθημερινές προκλήσεις, να προσπαθούμε όσο μπορούμε να ανταποκρινόμαστε σε αυτές με το Ευαγγέλιο και Χριστέ, αλλά περισσότερο από αυτό, προσπαθούμε να έχουμε κρύψει μια ζωή μέσα μας, μια ζωή προσευχής, μια ζωή με κατορθώματα, μια ζωή μετάνοιας, γιατί τότε αυτό είναι το χώμα, το χωράφι που θα ραντιστεί με τη χάρη του Άγιο Πνεύμα, που θα φωτιστεί από τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, που θα θερμανθεί από τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Θα είναι ένα χωράφι που θα φέρει τέτοιους καρπούς που δεν θα μπορέσουμε να συγκρατήσουμε το συναίσθημα της πιο αισιόδοξης, της πιο αχαλίνωτης χαράς για να μπορέσουμε να πηδήξουμε από τη γη στον Ουρανό. Καλές διακοπές!

Σχετικά Άρθρα

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εκφράζει την συμπαράστασή του προς τους σεισμοπλήκτους της Θεσσαλίας

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 8 / 3 / 2021 , 19:56 από news_room Τη συμπαράσταση και τη συμπάθεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς τους σεισμοπλήκτους της Θεσσαλίας, η οποία επλήγη από τους δύο ισχυρούς σεισμούς  που σημειώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, εξέφρασε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, με Γράμματά του προς τους Σεβ. Μητροπολίτες Ελασσώνος κ. Χαρίτωνα […]

Μ. Συρεγγέλα: Στηρίζουμε τους γονείς που αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 27 / 9 / 2021 , 13:43 από news_room Ανοίγει ο δρόμος για το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς», καθώς κατατίθεται στη Βουλή η σχετική νομοθετική ρύθμιση. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς» αφορά στη φύλαξη βρεφών ηλικίας από δύο μηνών έως 2,5 ετών και […]