12 °C Athens, GR
19/03/2024

Τελευταια Νέα
Τελέσθηκε η χειροτονία του Μητροπολίτη Μεξικού κ. Ιακώβου Ψευδή χαρακτηρίζουν τα Ελληνικά Hoaxes τη δήλωση του Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας Γαβριήλ σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών Απόψεις: Με σύστημα κερδοφορίας μεταναστευτικής βίζας στην ΕΕ θα έρθει ελπίδα σε ξένους που πιθανόν να πνιγούν στα νερά της Μεσογείου Απόψεις: Ρωσίδα κατάσκοπος δήλωνε στο Ληξιαρχείο ότι ήθελε την ίδια ώρα που μητέρες και παιδιά πληρώνουν έως και 8500€ Η Κυριακή της Τυρινής και ο Α’ Κατανυκτικός Εσπερινός στο Φανάρι Τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας Ο Εσπερινός της “Συγχωρήσεως” στην Μητρόπολη Κηφισίας Παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στις Εορταστικές Εκδηλώσεις στην Αρεόπολη Λακωνίας Προεδρικές Εκλογές – Ρωσία: Ο Βλαντίμιρ Πούτιν στο 87,97% σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα Σαν Φρανσίσκο Γεράσιμος: Ας εισακούσουμε το σαρακοστιανό κάλεσμα της Εκκλησίας μας να ζήσουμε μια ασκητική ζωή εγκράτειας Ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως στον Καθεδρικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σύδνεϋ Ο Εσπερινός της Συγγνώμης στη Νέα Ιωνία Αρκαλοχωρίου Ανδρέας: «Δεν λογοκρίνουμε ως Εκκλησία την τέχνη και τη διανόηση» Αντιπροσωπεία του Συμβουλίου Εκκλησιών της Μέσης Ανατολής επισκέφθηκε τον Πατριάρχη Αλεξαδρείας

Η ΠτΔ εγκαινίασε την έκθεση «Αναζητώντας την αθανασία. Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου»

Η ΠτΔ εγκαινίασε την έκθεση «Αναζητώντας την αθανασία. Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου»

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 23 / 12 / 2021 , 1:43 από news_room

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινίασε απόψε στην Εθνική Πινακοθήκη, την έκθεση «Αναζητώντας την αθανασία. Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου», με την οποία ξεκινά η δραστηριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης στο πεδίο των μεγάλων περιοδικών εκθέσεων.

Η κυρία Σακελλαροπούλου κατά τον χαιρετισμό της, τόνισε ότι «Ενέχει ιδιαίτερη, συμβολική σημασία, ο φόρος τιμής στο μεγάλο, αδελφό, μουσείο του Λούβρου, το οποίο γιορτάζει μαζί μας τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία μας» και υπενθύμισε ο τίτλος της επετειακής έκθεσης «Παρίσι-Αθήνα, η γέννηση της νεότερης Ελλάδας, 1675-1919», που φιλοξενείται αυτό το διάστημα στο Λούβρο, αναδεικνύει τους δεσμούς της χώρας μας, με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, συνδέοντας την πόλη του φωτός με τη μακραίωνη ιστορία της ελληνικής πρωτεύουσας.

Έκανε, επίσης, λόγο για δεσμούς πνευματικούς, αφού οι μεγάλοι Γάλλοι διαφωτιστές ήταν πρωτίστως εκείνοι που, μέσω των Ελλήνων λογίων της διασποράς, ενίσχυσαν το φρόνημα των υπόδουλων Ελλήνων, χαλυβδώνοντας τις συνειδήσεις που επιζητούσαν ελευθερία και δεσμούς πολιτικούς, αφού το ελληνικό κράτος, στη θεσμική αφετηρία του, διαπνεόταν αναντιρρήτως από το ιδεολογικό κίνημα του διαφωτισμού. «Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ευγένιος Βούλγαρης είχε μεταφράσει ήδη από το 1766 έργα του Βολταίρου, καθιστώντας τον έτσι σύμβολο του Αγώνα των καταπιεσμένων, εχθρό του Σουλτάνου και σταθερό σύμμαχο των Ελλήνων» σημείωσε η Πρόεδρος.

Αναφερόμενη στην έκθεση, με προσωπογραφίες από την ανεκτίμητη συλλογή του Λούβρου, υποστήριξε ότι «μας καλεί να περιηγηθούμε σε περισσότερα από 3000 χρόνια ιστορίας» και εξήγησε ότι «Από την αρχαιότητα ως σήμερα, από τα βασίλεια της Μέσης Ανατολής και την Αίγυπτο ως τη σύγχρονη εποχή, το πορτρέτο δεν αποτελεί απλώς μια προσπάθεια αποτύπωσης της αρχιτεκτονικής του προσώπου, της γεωγραφίας της μορφής, αλλά και μια εικαστική καταδήλωση της σπουδαιότητας, του κάλλους, του πλούτου του απεικονιζομένου. Και, ταυτοχρόνως, της συναισθηματικής του αλήθειας, όσο διαφεύγουσα και αν είναι. Της ηθικής του υπόστασης, όσο άυλη και άπιαστη και αν φαντάζει. Και, κάποιες σπάνιες στιγμές, του αποτυπώματος της αθανασίας – όπως στα μάτια των Φαγιούμ, που φέρουν στο πεπερασμένο τους το άπειρο».

Τέλος, υπογράμμισε ότι «Κάθε πρόσωπο αφηγείται τον εαυτό του, ωστόσο για να αποδοθεί στον καμβά η πνευματική του φύση και το εσωτερικό του περιεχόμενο δεν απαιτείται μόνο ύψιστη τέχνη, αλλά και μια “σπουδή του ζωγράφου στο αόρατο”, όπως έγραψε κάποτε ένας στοχαστής. Η μοναδική αυτή έκθεση που φιλοξενεί η Πινακοθήκη είναι μια περιήγηση στα ορατά, στα έξοχα σημάδια αυτής της σπουδής. Ας την απολαύσουμε».

Μεγάλος υποστηρικτής της έκθεσης και κύριος χορηγός είναι η τράπεζα CITIBANK EUROPE Plc. Υποκατάστημα Ελλάδος.

Ακολουθεί ολόκληρος ο χαιρετισμός της κυρίας Σακελλαροπούλου: «Με ιδιαίτερη χαρά εγκαινιάζω σήμερα την έκθεση “Τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου”, με την οποία ξεκινά η δραστηριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης στο πεδίο των μεγάλων περιοδικών εκθέσεων. Ενέχει ιδιαίτερη, συμβολική σημασία, ο φόρος τιμής στο μεγάλο, αδελφό, μουσείο του Λούβρου, το οποίο γιορτάζει μαζί μας τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία μας. “Παρίσι-Αθήνα, η γέννηση της νεότερης Ελλάδας, 1675-1919” είναι ο τίτλος της επετειακής έκθεσης που φιλοξενείται αυτό το διάστημα στο Λούβρο, επιδιώκοντας να αναδείξει τους δεσμούς της χώρας με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, συνδέοντας την πόλη του φωτός με τη μακραίωνη ιστορία της ελληνικής πρωτεύουσας. Δεσμούς πνευματικούς, αφού οι μεγάλοι Γάλλοι διαφωτιστές ήταν πρωτίστως εκείνοι που, μέσω των Ελλήνων λογίων της διασποράς, ενίσχυσαν το φρόνημα των υπόδουλων Ελλήνων, χαλυβδώνοντας τις συνειδήσεις που επιζητούσαν ελευθερία και, βέβαια, δεσμούς πολιτικούς, αφού το ελληνικό κράτος, στη θεσμική αφετηρία του, διαπνεόταν αναντιρρήτως από το ιδεολογικό κίνημα του διαφωτισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ευγένιος Βούλγαρης είχε μεταφράσει ήδη από το 1766 έργα του Βολταίρου, καθιστώντας τον έτσι σύμβολο του Αγώνα των καταπιεσμένων, εχθρό του Σουλτάνου και σταθερό σύμμαχο των Ελλήνων.
Η έκθεση, με προσωπογραφίες από την ανεκτίμητη συλλογή του Λούβρου, μας καλεί να περιηγηθούμε σε περισσότερα από 3000 χρόνια ιστορίας. Από την αρχαιότητα ως σήμερα, από τα βασίλεια της Μέσης Ανατολής και την Αίγυπτο ως τη σύγχρονη εποχή, το πορτρέτο δεν αποτελεί απλώς μια προσπάθεια αποτύπωσης της αρχιτεκτονικής του προσώπου, της γεωγραφίας της μορφής, αλλά και μια εικαστική καταδήλωση της σπουδαιότητας, του κάλλους, του πλούτου του απεικονιζομένου. Και, ταυτοχρόνως, της συναισθηματικής του αλήθειας, όσο διαφεύγουσα και αν είναι. Της ηθικής του υπόστασης, όσο άυλη και άπιαστη και αν φαντάζει. Και, κάποιες σπάνιες στιγμές, του αποτυπώματος της αθανασίας – όπως στα μάτια των Φαγιούμ, που φέρουν στο πεπερασμένο τους το άπειρο.
Κάθε πρόσωπο αφηγείται τον εαυτό του, ωστόσο για να αποδοθεί στον καμβά η πνευματική του φύση και το εσωτερικό του περιεχόμενο δεν απαιτείται μόνο ύψιστη τέχνη, αλλά και μια “σπουδή του ζωγράφου στο αόρατο”, όπως έγραψε κάποτε ένας στοχαστής. Η μοναδική αυτή έκθεση που φιλοξενεί η Πινακοθήκη είναι μια περιήγηση στα ορατά, στα έξοχα σημάδια αυτής της σπουδής. Ας την απολαύσουμε».

Σχετικά Άρθρα

Δύο αστυνομικοί παραδέχτηκαν την ενοχή τους για επίθεση σε ηλικιωμένο άνδρα σε Νοσοκομείο του Hong Kong – Τον χτυπούσαν στο κεφάλι τη κοιλιά και τα γεννητικά όργανα

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 23 / 11 / 2020 , 17:31 από Τρεις αστυνομικοί του Χονγκ Κονγκ συνελήφθησαν τον περασμένο Ιούνιο για υποψία επίθεσης για ξυλοδαρμό σε δημόσιο νοσοκομείο ηλικιωμένου άνδρα. Δύο από τους αξιωματικούς παραδέχθηκαν την ενοχή τους στις κατηγορίες που τους απαγγέλθηκαν . Οι δύο αξιωματικοί, ο Au Kwok-wai και ο Tang Man-him ομολόγησαν ένοχοι […]

Η Ελλάδα, η χώρα της Παναγίας

Η Ελλάδα, η χώρα της Παναγίας

Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 19 / 8 / 2023 , 18:41 από news_room Τοῦ Μητροπολίτη Καστορίας Καλλινίκου Τελέσαμε τήν Ἀκολουθία τῶν Ἐγκωμίων τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, ἐνώπιον τῆς ἱερῆς εἰκόνας τῆς Παναγίας τῆς Πορφύρας, ἐδῶ στό ἱστορικό Μοναστήρι τῆς Παναγίας τῆς Μαυριωτίσσης, σέ ἕνα τόπο πού συνδυάζει τήν ἱστορία μέ τό φυσικό κάλλος τοῦ τοπίου, τό παρελθόν […]