9 °C Athens, GR
11/02/2025

Τελευταια Νέα
Με 600 ιερείς της ομογένειας ενισχύονται τα ελληνορθόδοξα Πατριαρχεία Μαντινείας και Κυνουρίας Επιφάνιος: Ο Μακαριστός Θεόκλητος και ο Μακαριστός Αλέξανδρος άφησαν πάρα πολλές σπουδαίες υποδομές Πολυαρχιερατικός εσπερινός ονομαστηρίων Μητροπολίτη Γλυφάδας Αντωνίου (Φωτογραφίες) Επέτειος δεκαετούς ποιμαντορίας Μητροπολίτη Νιου Τζέρσεϋ κ. Αποστόλου Εορτάστηκε ο Άγιος Βασίλειος στον Δήμο του Αγίου Δημητρίου (Φωτορεπορτάζ) Ρωγών Φιλόθεος: «Ζούμε σε έναν κόσμο σκοτεινό, η αλήθεια του Ευαγγελίου έχει σβήσει» – Εσπερινός του Αγ. Βασιλείου στο Δήμο Αγίου Δημητρίου Οικουμενικός: Είναι απαράδεκτο να εξακολουθούμε σήμερα να ζούμε με φανατισμούς, μικροψυχία και προκαταλήψεις Λαμπρά εορτάστηκε η εορτή του Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (Φωτογραφίες) Μητροπολίτης Κορωνείας: «Όλοι μας είμαστε σε σύγχυση, σε κατάσταση ταραχής, αγωνίας, εκνευρισμών» – Λαμπρός εσπερινός του Αγίου Νικολάου στη Καλλιθέα (Φωτογραφίες) Επίσκοπος Φωτικής Νεκτάριος: «Η ομόνοια και η ειρήνη σώζει την οικογένεια» – Λαμπρός εσπερινός του Αγίου Σάββα στο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Αθηνών Ο επίσκοπος Ζήλων Σεβαστιανός εξελέγη νέος Μητροπολίτης Ατλάντας Το Οικουμενικό Πατριαρχείο τίμησε τον ιδρυτή του Άγιο Απόστολο Ανδρέα τον Πρωτόκλητο Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέλεξε το νέο Αρχιεπίσκοπο Ελσίνκι και πάσης Φιλανδίας Νέοι επίσκοποι της Ελλαδικής Εκκλησίας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Με επιτυχία η ημερίδα για την παρουσία των Θρησκευτικών Λειτουργών στο στράτευμα, ποιμαντικώς και διαχρονικώς Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξέφρασε την ελπίδα του για επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης Απόψεις: Με σύστημα κερδοφορίας μεταναστευτικής βίζας στην ΕΕ θα έρθει ελπίδα σε ξένους που πιθανόν να πνιγούν στα νερά της Μεσογείου Απόψεις: Ρωσίδα κατάσκοπος δήλωνε στο Ληξιαρχείο ότι ήθελε την ίδια ώρα που μητέρες και παιδιά πληρώνουν έως και 8500€ Η Ουγκάντα ​​μάχεται το νέο ξέσπασμα του Έμπολα Οι influencers ειδήσεων ευνόησαν τον Τραμπ έναντι της Χάρις κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, σύμφωνα με μελέτη Ο Ιρανός πρόεδρος Πεζεσκιάν κατηγορεί τον Τραμπ, ότι θέλει να κάνει την Ισλαμική Δημοκρατία “να γονατίσει” Σεισμική δόνηση 5,3 Ρίχτερ στην Αρκεσίνη Αμοργού – Η ισχυρότερη μέχρι σήμερα Ο Σύνδεσμος Ιερέων Καναδά εορτάζει τον προστάτη Άγιο του, Φώτιο τον Μέγα, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Κήρυξη πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης από την ΑΔΕΔΥ για τις 18 Φεβρουαρίου – Αφορά εργαζόμενους με ειδικά προγράμματα στον τομέα της Υγείας European Newsroom: Η Ε.E δίνει τη μάχη των υδάτων με πλημμύρες, ελλείψεις νερού και ρύπανση Εορτασμοί για την Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας στη Νάπολη Δήλωση του Πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής στο Παρίσι για Δράση στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης Η World Athletics ξεκινά νέα διαβούλευση για την επιλεξιμότητα των Γυναικών

Τέλος του χρόνου αρχίζει η ανάπλαση της Πανεπιστημίου- Είκοσι ερωτήσεις και απαντήσεις

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 11 / 10 / 2021 , 17:38 από news_room

Τέλος του χρόνου αρχίζει η ανάπλαση της Πανεπιστημίου- Είκοσι ερωτήσεις και απαντήσεις

Στην ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, της πιο κεντρικής οδικής αρτηρίας της πρωτεύουσας, που θα προσφέρει επιπλέον 19.360 τ.μ. «φιλικότερου, αισθητικά αναβαθμισμένου και πολύτιμου περιβαλλοντικά δημόσιου χώρου», όπως αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση, προχωρά στο τέλος του χρόνου ο Δήμος Αθηναίων.

Σύμφωνα με τον δήμο, από την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, θα αποδοθούν στους πεζούς, 4.270 τ.μ. ενώ 2.260 τ.μ. θα είναι οι χώροι πρασίνου -με μεγάλα παρτέρια με θάμνους και εποχικά φυτά- σε συνδυασμό με τους 87 νέους μεγάλους πλάτανους που θα φυτευτούν κατά μήκος του δρόμου και από τις δύο πλευρές. «Η σύνδεση της πλατείας Συντάγματος με την Ομόνοια μέσω του κεντρικού άξονα της Πανεπιστημίου, ήταν πάντα το ”όραμα” πολεοδόμων και χωροτακτών που ουδέποτε υλοποιήθηκε, αλλά πλέον οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και η Αθήνα δικαιούται να γίνει η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που αξίζει στην Ελλάδα», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των δημοτών, σχετικά με το τι πρόκειται να πράξει και πως θα είναι η τελική διαμόρφωση, ο δήμος προχώρησε στη διατύπωση 20 ερωτήσεων με αντίστοιχες απαντήσεις, οι οποίες είναι οι εξής :

«1. Πότε θα αρχίσουν και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα;

Απάντηση: Τα έργα θα ξεκινήσουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο τέλος του 2021 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 12-15 μήνες.

2. Αυτό σημαίνει ταλαιπωρία στην πόλη για ενάμισι χρόνο;

Απάντηση: Ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει πλέον υψηλή τεχνογνωσία, καθώς και εμπειρία στην εκτέλεση μεγάλης κλίμακας έργων στην πόλη. Το έργο θα εξελίσσεται τμηματικά ακριβώς για να μην υπάρξει αναστάτωση στη λειτουργία της πόλης και όχληση στις δραστηριότητες των πολιτών. Όπως ακριβώς στην ανάπλαση της κάτω Πλατείας Συντάγματος, θα γίνει με υποδειγματικό τρόπο η οργάνωση του εργοταξίου και η ανάπτυξη των έργων. Θα είναι εξίσου πολύτιμη η κατανόηση και συνεργασία πεζών, εποχούμενων και επισκεπτών.

3. Πόσο θα κοστίσει η ανάπλαση;

Απάντηση: Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 3 εκατ. ευρώ.

4. Γιατί δεν προχώρησαν εξαρχής τα μόνιμα έργα και επελέγη η δοκιμή ενός έτους;

Απάντηση: Είναι η καλή πρακτική που ακολουθείται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις του κόσμου. Οι μεγάλες παρεμβάσεις δοκιμάζονται πιλοτικά και στη συνέχεια ακολουθούν οι μόνιμες. Η δοκιμαστική περίοδος επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων για τη βελτίωση των σχεδίων. Με τη μέθοδο αυτή έγινε η ανάπλαση της Times Square, έργα στο Μιλάνο και αλλού. Αυτό γίνεται και στην περίπτωση της Πανεπιστημίου. Χωρίς να είχε προηγηθεί το πιλοτικό έργο, θα ήταν αδιανόητη η εξαρχής διαπλάτυνση των πεζοδρομίων ως μόνιμο έργο.

5. Τι διαπιστώθηκε και τι άλλαξε, λοιπόν, στον σχεδιασμό μετά τη δοκιμαστική περίοδο;

Απάντηση: Οι αναλυτικές καταγραφές και αναλύσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων οδήγησαν σε βελτιστοποιήσεις του τελικού σχεδίου με την αλλαγή της διατομής του δρόμου από τρεις σε τέσσερις λωρίδες.

6. Τι προβλέπεται για την κίνηση των λεωφορείων;

Απάντηση: Η χάραξη αποκλειστικής λεωφορειολωρίδας θα συμβάλλει στην ανεμπόδιστη κίνηση των λεωφορείων και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των στάσεων, ενισχύοντας τη βιώσιμη κινητικότητα με δημόσια μέσα.

7. Η πρόβλεψη των συγκοινωνιολόγων ότι θα μειωθούν οι διελεύσεις και θα μειωθεί ο φόρτος του δρόμου, επιβεβαιώθηκε;

Απάντηση: Απολύτως. Οι μετρήσεις από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δείχνουν ότι μειώθηκαν κατά 16% οι διελεύσεις των ΙΧ και αυξήθηκαν κατά 8% οι διελεύσεις των ταξί και των μοτοσυκλετών, ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδρομής. Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην Πανεπιστημίου και στην κοντινή περιοχή ισορρόπησαν κοντά στα επίπεδα προ των αλλαγών σχετικά γρήγορα (σε λιγότερο από 3 μήνες).

Οι χρόνοι διαδρομής επί της Πανεπιστημίου παρουσίασαν προσωρινή αύξηση κατά τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής των ρυθμίσεων, ωστόσο στη συνέχεια μειώθηκαν σημαντικά. Χαρακτηριστικά, τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο του 2021 οι χρόνοι διαδρομής της Πανεπιστημίου ήταν κατά 30% μειωμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020. Το μήνα Σεπτέμβριο, η αντίστοιχη μείωση ήταν 14%.

Η κινητικότητα των πεζών στην Αθήνα κατά τους μήνες Ιούνιο – Σεπτέμβριο αυξήθηκε κατά 23% το 2021, σε σχέση με το 2020.

8. Υπήρξε και αν ναι περιβαλλοντικό όφελος από τον περιορισμό διελεύσεων ΙΧ;

Απάντηση: Και πάλι οι μετρήσεις από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έδειξαν μείωση των ρυπαντικών φορτίων (ολικό ρυπαντικό φορτίο, εκπομπές CO2) σε σχέση με την περίοδο πριν από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κατά 26,7% και 27,4% αντίστοιχα.

9. Γιατί να μεγαλώσουν τα ήδη μεγάλα πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου;

Απάντηση: Ο στόχος διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων δεν είναι να επιτευχθεί απλώς η ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών. Το πεζοδρόμιο γίνεται πολυμορφικό εφόσον εξυπηρετεί πολλές δραστηριότητες. Δημιουργούνται μίνι πάρκα, διάδρομοι τρεξίματος και κίνησης των ποδηλάτων, μικροί χώροι αναψυχής. Όπως ακριβώς συμβαίνει για παράδειγμα στο Παρίσι, στο Βερολίνο και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

10. Πόσο χρηστικά θα είναι τα νέα πεζοδρόμια στους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα;

Απάντηση: Παρότι η Πανεπιστημίου είχε πράγματι μεγάλα πεζοδρόμια, στερούνταν παντελούς πρόνοιας για την καθολική προσβασιμότητα. Στα νέα φαρδιά πεζοδρόμια η προσβασιμότητα θα είναι απρόσκοπτη. Στις συμβολές της Πανεπιστημίου με τις κάθετες οδούς θα δημιουργηθούν ράμπες με ήπια κλίση, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις των πεζών, γονέων με καροτσάκια, ηλικιωμένων και ειδικότερα των ατόμων με προβλήματα κίνησης. Οι φιλικές διαβάσεις θα είναι 16 κατά μήκος του δρόμου, για πρόσθετη οδική ασφάλεια και απρόσκοπτη κίνηση κατά μήκος του δρόμου.

11. Τι θέση θα έχει το ποδήλατο στη νέα Πανεπιστημίου;

Απάντηση: Η κίνηση ποδηλάτων και άλλων μέσων μικρής κινητικότητας έχει προβλεφθεί σε συγκεκριμένη διάταξη λωρίδας και θα θεσμοθετηθεί ως μικτής χρήσης όταν θα το επιτρέψει η σχετική νομοθεσία.

12. Πόσα νέα δέντρα θα φυτευτούν; Και πόσα θα είναι συνολικά μετά την ανάπλαση;

Απάντηση: Θα φυτευτούν 83 νέοι μεγάλοι πλάτανοι -ύψους 9-10 μέτρων- και μαζί με τα υφιστάμενα πλατάνια και τις ακακίες (συνολικά 167 δέντρα) θα δημιουργήσουν έναν σύγχρονο αστικό κήπο αντίστοιχο με αυτούς του Παρισιού.

13. Γιατί επελέγησαν τα πλατάνια που χρειάζονται πολύ νερό και μεγαλώνοντας οι ρίζες τους μπορεί να καταστρέψουν τα πεζοδρόμια;

Απάντηση: Πλατάνια υπάρχουν και σήμερα στην Πανεπιστημίου, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και σε άλλα σημεία της πόλης, ενώ αποτελούν μέρος της αστικής πανίδας της Αττικής. Τα πλατάνια είναι αειθαλή και καθώς είναι πλατύφυλλα προσφέρουν μεγάλη σκίαση.

Στη μελέτη του έργου υπάρχουν ειδικές πρόνοιες για το πράσινο και έχει προβλεφθεί μια σύγχρονη τεχνική φύτευσης που επιτρέπει την υγιή ανάπτυξη του δέντρου χωρίς να δημιουργούνται μελλοντικά προβλήματα στα πεζοδρόμια.

Για τους χώρους φυτεύσεων προβλέπεται, όπου είναι δυνατόν, η εφαρμογή βιώσιμων συστημάτων υπόγειας στράγγισης. Η συγκεκριμένη υποδομή προσφέρει συγκράτηση του νερού στις ρίζες των δέντρων, επιτρέποντας την εξοικονόμηση ύδατος που καταναλώνεται στην άρδευση. Επιπλέον με τη συγκράτηση των βρόχινων υδάτων γίνεται καλύτερη αντιμετώπιση και των πλημμυρικών φαινομένων.

14. Πέραν της φύτευσης των μεγάλων δέντρων, πώς αλλιώς ενισχύεται το πράσινο;

Απάντηση: Εκτός από τη φύτευση νέων δέντρων στην Πανεπιστημίου θα δημιουργηθούν μεγάλα γραμμικά παρτέρια. Τα παρτέρια εκτός από τα δέντρα θα φιλοξενούν διάφορα είδη θάμνων, αλλά και πολλά εποχικά φυτά. Η συνολική επιφάνεια των παρτεριών θα ανέλθει σε 2.260 τ.μ. και θα αποδώσει στην οδό τον πράσινο χαρακτήρα της.

15. Θα υπάρχει χώρος να καθίσει κάποιος να ξεκουραστεί, να απολαύσει την Τριλογία;

Απάντηση: Τα 59 υπαίθρια καθιστικά στη σκιά των δέντρων είναι βασικό στοιχείο του σχεδίου ανάπλασης. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν 5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό, ώστε να περιοριστεί και η χρήση των πλαστικών μπουκαλιών.

16. Τι προβλέπεται για το φωτισμό;

Απάντηση: Στην Πανεπιστημίου θα τοποθετηθούν 112 σύγχρονα φωτιστικά που καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια. Οι ιστοί φωτισμού χωροθετούνται σε γραμμική διάταξη κατά μήκος της οδού και διαθέτουν δύο φωτιστικά στελέχη σε διαφορετικά επίπεδα, ώστε να φωτίζουν τόσο το πεζοδρόμιο όσο και τον δρόμο με έναν ιστό φωτισμού. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται επαρκής φωτισμός στα πεζοδρόμια, αλλά και στο οδόστρωμα.

17. Γιατί επιλέγονται ως υλικά το μάρμαρο και το σκυρόδεμα;

Απάντηση: Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα τη διαχρονικότητα του σχεδιασμού. Οι πλάκες μαρμάρου και το σκυρόδεμα σε ανοιχτές γκρι αποχρώσεις παρουσιάζουν υψηλή ανακλαστικότητα για να προσφέρουν αυξημένη θερμική άνεση και να μειώνουν το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας. Παράλληλα, είναι αντιολισθηρά και παρουσιάζουν υψηλή αντοχή στην καταπόνηση.

18. Τι θα γίνει με τον αστικό εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμαστική περίοδο; Πού θα πάνε οι ζαρντινιέρες, τα παγκάκια, τα φυτά;

Απάντηση: Όλα θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου. Έχουν ήδη επιλεγεί οι γειτονιές όπου θα δημιουργηθούν με αυτόν τον εξοπλισμό νέα μικρά πάρκα. Η μετέπειτα χρήση του αστικού εξοπλισμού για την αναβάθμιση των γειτονιών ήταν ο λόγος που από την αρχή επελέγησαν υψηλής αντοχής υλικά και στιβαρές κατασκευές.

19. Ποιος έκανε τη μελέτη του έργου;

Απάντηση: Η μελέτη της «Διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων της οδού Πανεπιστημίου», η οποία περιλαμβάνει όλο το μήκος της οδού, από την Πλατεία Συντάγματος έως την Πλατεία Ομονοίας, εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων. Συνεργάστηκε το Γραφείο Αρχιτεκτόνων Τοπίου Ε. Παγκάλου & Συνεργάτες. Ως ειδική σύμβουλος, μετείχε η Έλλη Παγκάλου διακεκριμένη αρχιτέκτονας τοπίου (έχει συμμετάσχει σε σημαντικά έργα όπως στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου), καθώς και η συνεργάτης αρχιτέκτων Ανδρονίκη Ξύστρα.

20. Ποιες υπηρεσίες του κράτους ενέκριναν το σχέδιο και τις παρεμβάσεις;

Απάντηση: Έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Πολιτισμού κατόπιν ομόφωνης γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Επίσης, η μελέτη έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής . Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Άρθρα

Επτά πυρκαγιές ακόμη σε εξέλιξη στη νότια Τουρκία

Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 3 / 8 / 2021 , 1:04 από news_room Στους 8 οι νεκροί και στους 507 οι τραυματίες μέχρι στιγμής από τις πυρκαγιές στις νότιες ακτές της Τουρκίας. Επτά πυρκαγιές είναι ακόμη σε εξέλιξη και ενδέχεται να γίνει εκκένωση πληθυσμού στην περιοχή Γκιουντογουμούς. Η Ισπανία και η Κροατία, εκ μέρους της ΕΕ, έστειλαν […]

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος: Να υπερασπιστούμε τα συμφέροντά μας όσοι έχουμε κοινά ιδεώδη

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος: Να υπερασπιστούμε τα συμφέροντά μας όσοι έχουμε κοινά ιδεώδη

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 4 / 5 / 2023 , 1:07 από news_room Είναι καιρός όσοι έχουμε κοινά ιδεώδη να συνασπιστούμε για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα συμφέροντά μας, δήλωσε την Τετάρτη ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, έπειτα από συνάντηση που είχε με αντιπροσωπείας της Διακοινοβουλευτικής Επιτροπής Συνεργασίας Αρμενίας-Κύπρου της Εθνοσυνέλευσης της Αρμενίας. Σε δηλώσεις του μετά το […]