21 °C Athens, GR
28/03/2024

Τελευταια Νέα
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέλεξε επίσκοπο Συνάδων τον Αρχιμανδρίτη Αντώνιο Αβραμόπουλο Η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέλεξε επίσκοπο Διοκλείας τον Πρωτοσύγκελο της Ι.Α. Αμερικής, Νεκτάριο Παπαζαφειρόπουλο Νέα Μητρόπολη Ιρλανδίας ανακοίνωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο Τελέσθηκε η χειροτονία του Μητροπολίτη Μεξικού κ. Ιακώβου Ψευδή χαρακτηρίζουν τα Ελληνικά Hoaxes τη δήλωση του Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας Γαβριήλ σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών Απόψεις: Με σύστημα κερδοφορίας μεταναστευτικής βίζας στην ΕΕ θα έρθει ελπίδα σε ξένους που πιθανόν να πνιγούν στα νερά της Μεσογείου Απόψεις: Ρωσίδα κατάσκοπος δήλωνε στο Ληξιαρχείο ότι ήθελε την ίδια ώρα που μητέρες και παιδιά πληρώνουν έως και 8500€ Εσπερινός για την κοίμηση της Οσίας Γαβριηλίας της Κωνσταντινουπολίτιδος στη Λέρο Κουρά Μεγαλοσχήμου Μοναχής στην Ιερά Μονή Παναγίας Ξενιάς Συνάντηση με τα μέλη της Παιδικής – Νεανικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ι.Α.Α. είχε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος: «Δεν μπορεί να γίνεται εμπορία είτε ιερών λειψάνων, είτε θαυμάτων» Η Κωτσόβολος στηρίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» προσφέροντας 267 οικιακές συσκευές πρώτης ανάγκης ΗΠΑ: Ο Τραμπ προκαλεί περισσότερο θυμό και φόβο στους Δημοκρατικούς από ότι ο Μπάιντεν από τους Ρεπουμπλικάνους Περί της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας Ο Ιερώνυμος και το δίλημμα των 50άρηδων της Ιεραρχίας Πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ με συμμετοχή βουλευτών και άλλων κομμάτων 650 άνθρωποι παρακολουθούνται από την αντιτρομοκρατική υπηρεσία στο Βέλγιο

Κήρυγμα Πατριάρχη Ρωσίας κ.κ. Κυρίλλου για την Εορτή του Αγίου Νικολάου

Κήρυγμα Πατριάρχη Ρωσίας κ.κ. Κυρίλλου για την Εορτή του Αγίου Νικολάου

Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 22 / 12 / 2020 , 13:55 από news_room

Στις 19 Δεκεμβρίου 2020, την ημέρα της γιορτής του Αγίου Νικολάου, ο Αρχιεπίσκοπος Μίρ Λυκίας, ο θαυματουργός, ο Πατριάρχης Κύριος Κιρίλ της Μόσχας και όλη η Ρωσία γιόρτασε τη Θεία Λειτουργία στην Αλεξάντερ Νέβσκι Σκέτας κοντά στο Περετελκιν. Στο τέλος της Λειτουργίας, ο Αρχηγός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας έδωσε ένα κήρυγμα.

Σήμερα θυμόμαστε μια πολύ σημαντική ημερομηνία και ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή της Οικουμενικής Εκκλησίας – την ημέρα του θανάτου του Αγίου Νικολάου, Αρχιεπισκόπου Μύρων στη Λυκία, ενός μεγάλου θαυματουργού που έγινε διάσημος σε όλο το σύμπαν.

Ο Άγιος Νικόλαος έζησε στις αρχές του 4ου αιώνα, όταν σταμάτησε η δίωξη της Εκκλησίας, αλλά ξέσπασαν διαφορές για τη φύση του Υιού του Θεού. Κατά τη διάρκεια των διωγμών, δυνάμεις εκτός της Εκκλησίας προσπάθησαν να καταστρέψουν τον Χριστιανισμό, να δώσουν την ευκαιρία να αναβιώσουν τον παγανισμό – δηλαδή, μια θρησκεία που δίδαξε να λατρεύει όχι τον Θεό, αλλά τον άνθρωπο, επειδή οι ειδωλολατρικοί θεοί δεν ήταν τίποτα ή κανένας άλλος εκτός από ανθρώπους. Συνηθισμένες ανθρώπινες φαντασιώσεις εξαπλώθηκαν σε αυτούς, αφομοίωσαν σχεδόν τα ίδια χαρακτηριστικά με έναν άνθρωπο: οι θεοί αμάρτησαν, ήταν σε εχθρότητα μεταξύ τους, σαν να ήταν αποτυπωμένη όλη η θλίψη, ολόκληρη η διαίρεση του ανθρώπινου κόσμου, και ειδικά μια διαστροφή του θρησκευτικού συναισθήματος του ανθρώπου.

Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός έφερε στον κόσμο ένα σωστικό μήνυμα για τον Θεό, και αυτό το μήνυμα διακηρύχθηκε από τους μαθητές Του, τους αποστόλους. Στους πρώτους αιώνες της χριστιανικής ιστορίας, παρά τις προσπάθειες να εισαχθούν ψευδείς εικασίες για τον Θεό που δεν αντιστοιχούσαν στο αποστολικό κήρυγμα, η Εκκλησία τους απέρριψε ήρεμα χωρίς πολλή πάλη. Αλλά στις αρχές του 4ου αιώνα προέκυψε μια πολύ επικίνδυνη αυταπάτη – η αίρεση του Αριανισμού. Ο Arius ήταν ιερέας στην Αλεξάνδρεια, ένας υπέροχος ιεροκήρυκας, ένας φωτισμένος άνδρας με μυαλό και μυτερή γλώσσα. Σεβόταν, δίνοντας πίστωση στα ταλέντα του. Αλλά ο Arius ήταν προφανώς ένα πολύ περήφανο άτομο, όπως συμβαίνει συχνά με ικανά άτομα που διαφέρουν σημαντικά από τους άλλους, όταν το κεφάλι ζαλίζεται από τα δικά του ταλέντα και ένα άτομο αρχίζει να σκέφτεται τον εαυτό του καλύτερο από όλους τους άλλους, και βλέπει στον εαυτό του μια συγκεκριμένη αποκλειστικότητα, μια ιδιαίτερη σημασία. Εάν δεν εγκαταλείψετε αυτήν την ψεύτικη αυτοεκτίμηση εγκαίρως, μπορείτε να πέσετε σε αμαρτίες και εγκλήματα και γνωρίζουμε πόσο πολύ ταλαντούχοι άνθρωποι έγιναν εγκληματίες, συμπεριλαμβανομένων τρομερών εγκληματιών που βύθισαν τον κόσμο σε πολέμους και εσωτερικές συγκρούσεις.

Ο Αλέξανδρος πρεσβύτερος Arius, ως πολύ ικανός άντρας, δεν διέφυγε από τον φοβερό πειρασμό. Του φάνηκε ότι το δόγμα του Κυρίου και του Σωτήρα, του Χριστού Ιησού, που έγινε αποδεκτό στην Παγκόσμια Εκκλησία, ήταν ατελές, ότι υπήρχε κάποιο λάθος σε αυτό που πρέπει αναμφίβολα να διορθωθεί. Στο Κρητικό Νίκαιο, το οποίο ακόμα διαβάζουμε σήμερα, για τον Κύριο και τον Σωτήρα, σε σχέση με τον Θεό Πατέρα, η λέξη “ουσιώδης” χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται – όπως όλοι γνωρίζουμε, στα ελληνικά “ομόσιοι”, δηλαδή, ο Υιός Ο Θεός και ο Θεός ο Πατέρας είναι μία, μία φύση.

Όμως οι οπαδοί του Άριους αποφάσισαν να περιγράψουν αυτήν τη σχέση χρησιμοποιώντας μια διαφορετική λέξη – όχι “ουσιώδης”, αλλά “υποσυνείδητη”. Δηλαδή, ο Χριστός έχει μια φύση όχι θεϊκή, αλλά παρόμοια με τη θεϊκή. Φαίνεται, ποια είναι η ειδική διαφορά; Και η διαφορά είναι ότι εάν ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν έχει την ίδια φύση με τον Θεό Πατέρα, τότε δεν είναι ούτε Θεός. Αν έχει μια φύση παρόμοια με τη φύση του Θεού Πατέρα, τότε ο Χριστός δεν μπορεί να ονομαστεί Θεός. Δηλαδή, το πιο σημαντικό πράγμα που περιέχει το χριστιανικό μήνυμα στον κόσμο καταστράφηκε – ότι ο Θεός ήταν ενσαρκωμένος, ότι ο Υιός του Ανθρώπου είναι ο Θεός, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, που έχει μια φύση συνυφασμένη με τον Θεό Πατέρα.

Αν πάρουμε την άποψη του Άριους, τότε το άτομο, στην πραγματικότητα, δεν σώθηκε από τον Θεό, αλλά από ένα όμοιο με το Θεό. Ο κίνδυνος αυτής της αυταπάτης έγινε κατανοητός από τους ιερούς πατέρες του Πρώτου Οικουμενικού Συμβουλίου, και ανάμεσά τους είναι ο Άγιος και ο θαυμαστής Νικόλαος, οι οποίοι μπήκαν σε μια διαμάχη με τον Άρη, και αυτή η διαμάχη προχώρησε τόσο πολύ που ο άγιος χτύπησε ή, όπως λέγεται στη Ζωή, ο Άριος πνιγμένος μέχρι θανάτου. Δηλαδή, χωρίς να βρει τρόπο να σιωπήσει τον αιρετικό, ο Νίκολας τον μαχαίρωσε. Τιμωρήθηκε, αλλά τότε οι πατέρες του Οικουμενικού Συμβουλίου συγχώρησαν τον άγιο, συνειδητοποιώντας ότι η πράξη του αντιστοιχούσε στη σοβαρότητα του πνευματικού και δογματικού εγκλήματος που διέπραξε ο Άρης. Διότι εάν οι πατέρες του Συμβουλίου είχαν συμφωνήσει με τον Άρη, τότε, πιθανώς, ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός δεν θα είχε επιζήσει μέχρι σήμερα.

Το δόγμα του Άριους, που ηττήθηκε στο Πρώτο Οικουμενικό Συμβούλιο, συνδέεται κατά κάποιο τρόπο με το κύριο λάθος της Νέας Εποχής. Η φιλοσοφία της σύγχρονης εποχής θέτει ένα άτομο στο κέντρο της ύπαρξης. Όχι ο Θεός (που μπορεί να υπάρχει, αλλά είναι εκτός του φιλοσοφικού λόγου), αλλά ο άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο της ύπαρξης. ολόκληρος ο σύγχρονος πολιτισμός είναι χτισμένος πάνω σε αυτήν την κοσμοθεωρία. Τι είδους άτομο; Διαφωτισμένος από το Άγιο Πνεύμα, τον Άγιο Άγιο, ένα παράδειγμα ηθικής και πνευματικής δύναμης; Φυσικά και όχι! Στο κέντρο της ύπαρξης είναι απλά ένας πεσμένος άνθρωπος, με τα θετικά και αρνητικά του χαρακτηριστικά, με τα σκαμπανεβάσματα του, με την αγιότητα και τις αμαρτίες του.

Πράγματι, εάν ο Άγιος Νικόλαος και οι άλλοι Πατέρες του Πρώτου Οικουμενικού Συμβουλίου δεν είχαν καταδικάσει τον Άρη, τότε αυτό το δόγμα, το οποίο είναι διαδεδομένο αυτή τη στιγμή, θα είχε κυριαρχήσει και δεν θα είχε παραμείνει ένα νησί πνευματικής ελευθερίας, ολόκληρος ο κόσμος θα είχε συλληφθεί από αυτό το δόγμα. Και γνωρίζουμε ποια απειλή αυτή η διδασκαλία θέτει σήμερα, πώς υπονομεύει τα θεμέλια της πνευματικής ζωής, ποιες τρομερές συνέπειες οδηγεί, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής της ηθικής, της εξάλειψης της διάκρισης μεταξύ αμαρτίας και αγιότητας. Με αυτήν την ψευδή κατανόηση της θέσης του ανθρώπου είναι ότι τα μεγαλύτερα ηθικά δεινά της ανθρώπινης φυλής συνδέονται σήμερα. Εάν δεν υπάρχει Θεός, τότε όλα επιτρέπονται. Εάν δεν υπάρχει Θεός, τότε ο πεσμένος άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο της ύπαρξης και δεν υπάρχουν αρχές συγκράτησης, εκτός από αμιγώς ανθρώπινες. Αλλά κάθε άτομο έχει τη δική του κατανόηση του καλού και του κακού. Πόσα άτομα – τόσα μυαλά, Και πώς μπορεί να περιοριστεί η δράση του κακού σε παγκόσμια κλίμακα, βασιζόμενη μόνο στην ανθρώπινη σκέψη; Ένα άτομο είναι ανίκανο για ένα παγκόσμιο επίτευγμα, με τόσο μεγάλη διαφορά απόψεων.

Ο Άγιος και θαυματουργός Νικόλαος είδε αυτόν τον τρομερό κίνδυνο στο κήρυγμα του Άρη, και η θαρραλέα πράξη του οδήγησε στο γεγονός ότι το Πρώτο Οικουμενικό Συμβούλιο καταδίκασε τον Αριανισμό. Ο Χριστός δεν είναι σαν τον Θεό, είναι ουσιαστικός μαζί Του. Ο Θεός ο Πατέρας και ο Σωτήρας έχουν μια θεϊκή φύση, και δεν ήταν ο άνθρωπος που μας έσωσε με τη δύναμη του νου του ή με τη δύναμη της δύναμής του, αλλά ο ίδιος ο Θεός μας έσωσε από την αμαρτία στον Υιό Του, τον Ιησού Χριστό, που είχε και τη Θεία και την ανθρώπινη φύση.

Το μεγάλο κατόρθωμα του Αγίου Νικολάου του θαυματουργού βοήθησε ήδη από τον 4ο αιώνα να σταματήσει την πολύ επικίνδυνη φιλοσοφική, και εκείνη την εποχή ήδη ζωγραφισμένη σε θεολογικούς τόνους, την ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης. Ενάμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα στην ανθρώπινη ιστορία συνέβη ότι ο Θεός άρχισε να εκδιώκεται από τη ζωή της ανθρώπινης φυλής και ο ίδιος ο άνθρωπος άρχισε να παίρνει τη θέση του Θεού. Αλλά χάρη στο κατόρθωμα του Αγίου Νικολάου και άλλων πατέρων του Πρώτου Οικουμενικού Συμβουλίου, αυτή η τραγωδία αποφύχθηκε τον 4ο αιώνα και τώρα, χάρη στα δόγματα του Πρώτου Οικουμενικού Συμβουλίου, τα κατορθώματα των Πατέρων των Νικελίων, του Αγίου και του Θαυματουργού Νικολάου, και ζούμε σε έναν κόσμο όπου ο Θεός βρίσκεται στο κέντρο. Είμαστε η Εκκλησία του Χριστού, η οποία ομολογεί ακλόνητα ότι είναι ο Θεός που είναι ο Κύριος της ιστορίας και κανείς δεν μπορεί να αρπάξει τη θέση Του. Και αν πιστεύουμε ότι ο Θεός είναι στο κέντρο, αυτό σημαίνει ότι ο νόμος Του,

Ο Άγιος και θαυματουργός Νικόλαος έκανε ένα μεγάλο κατόρθωμα που δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο, αν και, φυσικά, πολλοί στη συνέχεια σταμάτησαν τις αιρέσεις και εμπόδισαν τη διείσδυση κακόβουλων και επικίνδυνων θρησκειών στο εκκλησιαστικό περιβάλλον. Αλλά αυτή η νίκη επί του Αριανισμού ήταν η πρώτη νίκη επί ενός θανάσιμου κινδύνου, σημαντική όχι μόνο για την Εκκλησία, αλλά και για ολόκληρη την ανθρώπινη φυλή. Επομένως, δοξάζουμε τον Άγιο και τον Θαυματουργό Νικόλαο όχι μόνο ως θαυματουργός, όχι μόνο ως άγιος που ακούει ειδικά τις προσευχές μας, αλλά και ως εξαιρετικός ιεράρχης, του οποίου η τολμηρή υπηρεσία απέτρεψε σε μεγάλο βαθμό τη διείσδυση της Αριακής αίρεσης στο εκκλησιαστικό περιβάλλον, και επομένως εμπόδισε την υποβάθμιση της χριστιανικής ζωής και με πολλούς τρόπους προκαθορισμένη την ίδια την ικανότητα της Εκκλησίας του Χριστού να αντιστέκεται σε εξωτερικούς πειρασμούς, λάθη και πειρασμούς, να ομολογήσουμε με θάρρος και να διατηρήσουμε την πίστη στον Κύριο και τον Σωτήρα, την οποία σώζουμε μέχρι σήμερα, και θα σωθούμε μέχρι το τέλος εάν διατηρήσουμε αυτήν την πίστη. Αμήν.

Υπηρεσία Τύπου του Πατριάρχη Μόσχας και όλης της Ρωσίας

Σχετικά Άρθρα

AHEPA-99ο Συνέδριο : Τιμητική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης

Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 31 / 7 / 2021 , 15:40 από news_room ΑΘΗΝΑ – Ξεκίνησε σήμερα 30 Ιουλίου 2021 απόγευμα η εκδήλωση του 99ου Συνεδρίου της AHEPA η οποία πραγματοποιείται στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα. Με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση πλήθος μελών της ενώσεως AHEPA καθώς και ο Δήμαρχος Αθηνών κ.Μπακογιάννης  Κώστας, ο […]

Εξοικονομώ: Τι επιδοτεί το νέο πρόγραμμα

Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 30 / 7 / 2021 , 14:46 από news_room Πέντε κατηγορίες παρεμβάσεων για εξοικονόμηση ενέργειας στις κατοικίες επιδοτούνται με το νέο «Εξοικονομώ» που, όπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα «τρέξει» από το φθινόπωρο. Πρόκειται για την εγκατάσταση κουφωμάτων / συστημάτων σκίασης / αερισμού, θερμομόνωσης, συστημάτων παροχής ζεστού νερού χρήσης, συστημάτων […]