Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 3 / 6 / 2020 , 15:39 από
Την Κυριακή, 18/31 Μαΐου 2020, την Κυριακή του εορτασμού των Αγίων Πατέρων της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, οι οποίοι καταδίκασαν τον Άρη και καθιέρωσαν το δόγμα της μίας ουσίας του Υιού με τον Πατέρα, και διατύπωσαν τα πρώτα οκτώ κανόνια του Το δόγμα, ο Μακαριώτατος Πατέρας μας και ο Πατριάρχης της Ιερουσαλήμ Θεόφιλος, στη θέση του ακυρωμένου λόγω του εορταστικού εορτασμού του ιού COVID-19 του Σαββάτου του Λαζάρου, γιόρτασε τη Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή των αδελφών του Λάζαρου Μάρθα και της Μαρίας. Συνεργάτες του Μακαριώτατου ήταν ο Αγαπητός Μητροπολίτης Ίσιχος του Καπιτωλία, ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, που είναι ιερέας της Ιεράς Μονής, Αρχιμανδρίτης Δημήτριος και Αρχιδαίον Μάρκος, με την ψαλμωδία του κ. Βασίλειου Γκοτσόπουλου.
Με την ευκαιρία αυτή, ο Μακαριώτατος διάβασε το ακόλουθο Κηρύγμα:
«Ω, συνελεύσεις των Ορθόδοξων, ας γιορτάσουμε σήμερα με πίστη και ευσέβεια το ετήσιο μνημείο των Θεοτόκων Πατέρων που, στην περίφημη πόλη της Νίκαιας, συγκεντρώθηκαν από ολόκληρο τον κατοικημένο κόσμο. Διότι με ευσεβές μυαλό αντέκρουσαν το άθεο δόγμα του οδυνηρού Άριους, και με συνοδικό διάταγμα τον εκδίωξαν από την Καθολική Εκκλησία. Και έδωσαν εντολή σε όλους να ομολογήσουν ανοιχτά τον ουσιαστικό και αιώνιο Υιό του Θεού, ο οποίος υπήρχε πριν από τις αιώνες. Αυτό με ακρίβεια και ευσέβεια, εκτέθηκαν στο Σύμβολο της Πίστης. Επομένως, ακολουθώντας τα θεϊκά τους δόγματα και πιστεύοντας με σιγουριά, λατρεύουμε, σε μία Θεότητα, τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, την Αγία Τριάδα στην ουσία »διακηρύσσει ο ύμνος συγγραφέας της Εκκλησίας (Εκπρόσωποι των Αγίων Πατέρων, Στίχηρα , Δόξα).
Αγαπημένοι αδελφοί και αδελφές στον Χριστό,
Ευγενείς Χριστιανοί
Σήμερα, την έβδομη Κυριακή από το Πάσχα, γιορτάζουμε την Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια των τριακόσια δεκαοκτώ Θεών Πατέρων, που συγκεντρώθηκαν εκεί από όλη τη γη μετά την έμπνευση από την απόφαση του Αγίου Πνεύματος του αυτοκράτορα Αγίου Κωνσταντίνου Μεγάλη, στο εικοστό έτος της βασιλείας του. Και προσφέρουμε αυτήν την άμαχη θυσία στην Ευχαριστία στον Τριαδικό μας Θεό σε αυτόν τον Ιερό τόπο του αγιασμού Του.
Οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας είναι απόγονοι των Αγίων Αποστόλων και οι φύλακες της Αγίας Αποστολικής παράδοσης, δηλαδή της λυτρωτικής διδασκαλίας του Ευαγγελίου του Κυρίου και του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού. «Γι ‘αυτό, αδελφοί, σταθείτε σταθεροί και κρατήστε τις παραδόσεις που σας έχουν διδαχθεί, είτε με λέξη, είτε με την επιστολή μας», μας προτρέπει ο Άγιος Παύλος (2 Θεσ. 2:15).
Και οι Πατέρες, που αποκαλούνται «Θεοφόροι», δηλαδή φορείς του Αγίου Πνεύματος, είναι αυτοί που από τη μια πλευρά χειροτονήθηκαν από την Εκκλησία (2 Κορ. 8:19), και από την άλλη, μέσω της αποστολής τους και Η διδασκαλία καθιερώθηκε Πνευματικοί Πατέρες των πιστών μελών του σώματος της Εκκλησίας, όπως γράφει ο Άγιος Παύλος στους Κορινθίους: «Επειδή έχετε δέκα χιλιάδες εκπαιδευτές στον Χριστό, αλλά δεν έχετε πολλούς πατέρες: γιατί στον Χριστό Ιησού έχω γεννήσει μέσα από το ευαγγέλιο »(1 Κορ. 4:15).
Με άλλα λόγια, οι εμπνευσμένοι από τον Θεό Πατέρες της Εκκλησίας είναι οι φορείς της ακατάλυτης και υγιούς διδασκαλίας της πίστης, την οποία διατύπωσαν στα δόγματα και εδραιώθηκαν μέσω των ιερών κανόνων στις διάφορες Οικουμενικές και τοπικές Συνόδους. Για αυτό το λόγο, αναγνωρίζονται ως οικουμενικοί δάσκαλοι και φωτιστικά, όπως λέει ο συγγραφέας του ύμνου: «Όταν η χορωδία των Αγίων Πατέρων συγκεντρώθηκε από τα άκρα του κατοικημένου κόσμου, διακήρυξε το δόγμα της Ουσίας και της Φύσης του Πατέρα, Γιος και Άγιο Πνεύμα, παραδίδοντας έτσι στην Εκκλησία το μυστήριο της θεολογίας. Καθώς τους αναγνωρίζουμε με πίστη, ας τους αποκαλούμε ευλογημένους, λέγοντας: Ω θεϊκή σειρά, εσείς οι οπλίτες που αναγγέλλουν τον Θεό της συντροφιάς του Κυρίου, τα πιο λαμπρά αστέρια του πνευματικού στεφάνου, απόρθητοι πύργοι του μυστικιστικού Sion, εσείς ευωδιαστά λουλούδια του Παραδείσου,
Εδώ ο ύμνος συγγραφέας αποκαλεί τους Αγίους Πατέρες «όλα τα χρυσά στόματα του Θεού τον Λόγο». Και αυτό ισχύει, διότι καθιέρωσαν το δόγμα του μυστηρίου της θεολογίας, το οποίο αναφέρεται στη μία ουσία και τη φύση των προσώπων της Αγίας Τριάδας, του Πατέρα, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Επιπλέον, σχημάτισαν το δόγμα της Θεϊκής Πρόνοιας, το οποίο αναφέρεται στην ενσάρκωση του Θεού του Λόγου, του Χριστού, από την αγνή σάρκα της πιο ευλογημένης Θεοτόκου και της Παναγίας. Και σύμφωνα με τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο, το πέτυχαν αυτό, σκεπτόμενοι «όχι με τον τρόπο του Αριστοτέλη, αλλά με αυτόν των ψαράδων». Και σύμφωνα με τον ύμνο συγγραφέα: «Εφόσον οι προφήτες του Χριστού είχαν λάβει όλη την πνευματική φωτεινότητα του φωτός του Αγίου Πνεύματος και είχαν εμπνευστεί από τον Θεό, διακήρυξαν σε όλο αυτό το θείο μαντείο γεμάτο θαυμάσια σοφία,
Με άλλα λόγια, ο σχηματισμός των ιερών δογμάτων της πίστης μας από τους Πατέρες της Εκκλησίας έχει την πηγή έμπνευσής του στην αποκαλυπτόμενη αλήθεια στον Ιησού Χριστό, δηλαδή αυτή ακριβώς η αποκάλυψη του Θεού προς τους ανθρώπους, στον ενσαρκωμένο Υιό Του και του Λόγου, που ήταν ολοκληρωθεί και είναι αιώνια αμετάβλητο, και για το οποίο λέγεται: «Ο ουρανός και η γη θα πεθάνουν: αλλά τα λόγια μου δεν θα εξαφανιστούν» (Μάρκος 13:31).
Αντίθετα, ο αιρετικός σχηματισμός της πίστης στον Χριστό έχει το δικό του μυαλό ως πηγή του, δηλαδή τους «πονηρούς επινοημένους μύθους» (2 Πέτρου 1:16), και τις παραμορφωμένες σκέψεις τους, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν από τον Άγιο. Παύλος: «Επειδή το ξέρω αυτό, ότι μετά την αναχώρησή μου θα εισέλθουν σοβαροί λύκοι ανάμεσά σας, χωρίς να σώσει το κοπάδι. Επίσης θα αναδυθούν οι άνθρωποι, μιλώντας διεστραμμένα πράγματα, για να απομακρύνουν τους μαθητές μετά από αυτούς »(Πράξεις 20: 29-30).
Τέτοιοι «άντρες που μιλούν διεστραμμένα πράγματα» ήταν οι αμετανόητοι αιρετικοί, ο Άρης, που αρνήθηκε τη θεότητα του Ιησού Χριστού, του Μακεδονίου, του μαχητή του Πνεύματος και του Νεστορίου, που εισήγαγε τη διαίρεση του Θεού-ανθρώπου Χριστού. Και οι διδασκαλίες των άλλων ψευδών δασκάλων, παλαιών και νέων, συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τους προαναφερθέντες αιρετικούς.
Δες τους αδελφούς μου γιατί, η Ιερά Εκκλησία μας τιμά εορταστικά τα «χρυσά στόματά της», δηλαδή τους Αγίους Πατέρες της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια το 325 μ.Χ. Ως άμεσοι απόγονοι των Αποστόλων, «διώκονται, βασανίζονται και διώκονται και οδηγούνται σε εξόριστος »(1 Κορ. 4-11-13), οι Άγιοι Πατέρες έγιναν« αληθινοί υπηρέτες του Χριστού και σεβαστοί μυημένοι και βλέποντες του θείου κηρύγματος από ψηλά », σύμφωνα με τον ύμνο συγγραφέα (Matins, επαίνους, troparion 3).
Μαζί με τους Ιερούς Πατέρες, οι οποίοι ανακήρυξαν την Παναγία και την Παναγία ως Θεοτόκο και Μητέρα του Θεού, και τον ύμνο συγγραφέα, ας πούμε: «Παρακολουθώντας τις αναλήψεις σας στα ιερά βουνά, Ω Χριστός, Ευγενική του τη δόξα του Πατέρα, επαίνουμε τη λαμπερή μορφή της εμφάνισής Σου. Λατρεύουμε το Πάθος Σου, τιμούμε την Ανάστασή Σου και δοξάζουμε την ένδοξή Σου Ανάληψη. Ελέγξτε μας »(Κυριακή των Αγίων Πατέρων Βέσπερες, και οι δύο τώρα).
Και ελευθερώστε τον κόσμο σας από την πληγή του ιού COVID-19. Αμήν. Πολλές καλές επιστροφές και υγεία στον Χριστό! ”
Το μεσημέρι, η πρεσβύτερος και αφιερωμένη Abbess Nun Eupraxia και οι καλόγριες κάτω από αυτήν πρόσφεραν ένα γεύμα στον Μακαριώτατο και το περιβάλλον του.