Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 25 / 4 / 2025 , 11:48 από news_room
Φωτογραφίες – Ρεπορτάζ: Βαγγέλης Καρπαθάκης
Άλιμος, Τράχωνες – Ιερός Ναός Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής, 25 Απριλίου 2025 | Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τελέστηκε σήμερα Παρασκευή της Διακαινησίμου εβδομάδος ο Όρθρος και η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία για την εορτή της Ανάμνησης του θαύματος της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής στον ομώνυμο περικαλλή Ιερό Ναό της Παναγίας στον Άλιμο. Της Θείας Λειτουργίας Ιερουργός ήταν ο σεβ. Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης και Αλίμου κ. Συμέων, συνιερουργούντων του προϊσταμένου του Ιερού Ναού, Αρχιμανδρίτη Νικόδημου Βεκρή και Ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως με την συμμετοχή πλήθους κόσμου από την ενορία που προσήλθαν για να συνεορτάσουν και να συμπανηγυρίσουν το θαύμα της Παναγίας. ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λαμπρός εσπερινός για την Ζωοδόχο Πηγή στον Άλιμο
Στο κήρυγμα του ο σεβ. Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης σημείωσε: «Μιλήσαμε πολλές φορές για το γεγονός ότι δηλαδή έξω από τη Βασιλεύουσα, την Κωνσταντινούπολη, κατά τα μέρη του Επταπυργίου, υπήρχε μεγαλόπρεπος Ναός και δίπλα Αγίασμα αφιερωμένα στο πρόσωπο της Παναγίας της Ζωοδόχου Πηγής. Οι περιπέτειες όμως αυτού του Ναού και εν τέλει η τουρκοκρατία αφάνισε τα ίχνη του. Έπρεπε να έρθουν πολλοί αιώνες μετά μέσα σε μια κατάσταση πολιτική επί Σουλτάνου Μαχμούτ που μπόρεσε το Πατριαρχείο και η Ορθόδοξοι της πόλης να πάρουν άδεια και να ανεγείρουν ένα καινούργιο μεγαλόπρεπο Ναό εις τιμή της Ζωοδόχου Πηγής και να ανακαινίσουν παράπλευρα και το Αγίασμα στο οποίο προσέφευγαν οι Χριστιανοί αναζητώντας χάρη και βοήθεια. Η Ιερά Λιτάνευση της Εικόνας της Ζωοδόχου Πηγής στον Άλιμο (Εικόνες)
Τα εγκαίνια αυτού του Ναού από τον Πατριάρχη Κωνστάντιο II πραγματοποιήθηκαν το 1835. Αυτό λοιπόν των εγκαινίων του περιωνύμου αυτού Ναού είναι καρπός καθιερώθηκε η σημερινή εορτή της Ζωοδόχου Πηγής η οποία όμως περιέλαβε και όλες τις θαυμαστές επεμβάσεις της Θεοτόκου, τα θαύματά της μέσα στη ζωή της Εκκλησίας μέσα στη ζωή μας, τη ζωή των Χριστιανών. Έχοντας πολλές φορές αναφερθεί σε αυτό το γεγονός κατά τη σημερινή εύσημη ημέρα λίγα λόγια θα μου επιτρέψετε σήμερα να προσθέσω σε ό,τι αφορά το νόημα της διακαινήσιμης εβδομάδας την οποία διανύουμε. Η εβδομάδα αυτή αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και τερματίζεται, καταλήγει την Κυριακή του Θωμά η οποία λέγεται και Αντίπασχα. Οι ημέρες αυτές της διακαινήσιμης εβδομάδας λογίζονται ως μία ημέρα και γιατί λέγεται διακαινήσιμη διότι στην πρώτη εκκλησία υπήρχε η πράξη, η συνήθεια την νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου να βαπτίζονται όλοι οι χριστιανοί που κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής κατοικούνταν στην καινούργια πίστη και ενδεδυμένοι με λευκούς κοιτώνες και λαμπάδες στα χέρια γι’ αυτό και ονομάστηκε η εβδομάδα αυτή “εν λευκής”, δοτική, η στα λατινικά in albis παρέμεναν μέσα στο ναό κάθε πρωί που τελούνταν η Θεία Λειτουργία μπροστά σε μία ξεχωριστή τιμητική θέση και προσέρχονταν και κοινωνούσαν των αχράντων μυστηρίων. Όλοι, όχι μόνο αυτή την εβδομάδα αλλά μέχρι και την απόδοση της εορτής του Πάσχα, το γνωρίζετε, κάποιοι δεν το θυμούνται κάποιοι δεν το χρησιμοποιούν, ο χαιρετισμός που ανταλλάσσουμε οι χριστιανοί με κάθε ευκαιρία συνάντησής μας είναι το «Χριστός Ανέστη» και η ανταπάντηση «Αληθώς Ανέστη ο Κύριος».
Έτσι χαιρετιόντουσαν πάντοτε οι χριστιανοί αυτή την Πασχάλια περίοδο διακηρύσσοντας την πιο θεμελιώδη αλήθεια της πίστεώς μας που είναι η Ανάσταση του Χριστού μας. Και πως περνάμε αυτές τις ημέρες της διακαινήσιμης εβδομάδας;, μας το προσδιορίζει ένας από τους κανόνες της Εκκλησίας ο εξηκοστός έκτος κανόνας της έκτης Οικουμενικής Συνόδου του 692. Και τι μας λέγει ο κανόνας αυτός;, δεν θα σας το διαβάσω στο πρωτότυπο απλώς θα αναφέρω τα καίρια σημεία ότι οι χριστιανοί ή δυνατόν συναθροίζονται κάθε πρωί γιατί τελείται τουλάχιστον τότε τελούνταν η Θεία Λειτουργία μέσα στους ναούς μας. Προσεύχονταν, μελετούσαν τα Ευαγγέλια κοινωνούσαν των αχράντων μυστηρίων απείχαν από θέατρα και από διασκεδάσεις και έτσι τιμώντας την Ανάσταση του Χριστού είχαν την πίστη την βεβαιότητα ότι και εκείνοι συν-ανασταίνονταν μαζί με τον Κύριο στην καινούργια ζωή η οποία ανέβλυσε από τον Ζωοδόχο τάφο του. Βλέπετε το νόημα των Αγίων ημερών της πίστεως μας, το πως βίωναν αυτές τις ημέρες οι χριστιανοί και επιτρέψτε μου να το επισημάνω πόσο έχουμε αποκλίνει από την γνήσια και αληθινή πίστη μας, το περιεχόμενό της το ουσιαστικό όταν σήμερα, εορτάζουμε την Ανάσταση του Κυρίου και ο νους μας είναι στη σούβλα και στο κοκορέτσι το πως θα φάμε ασχέτως αν την επομένη που είναι χρειαστεί να μας τρέξουν στο νοσοκομείο από δηλητηρίαση και το πως θα διασκεδάσουμε κατά τρόπο κοσμικό. Όχι ότι η χαρά είναι ξένη στην πίστη μας μας, τι λέτε, το είπε και χθες ο πατήρ Σπυρίδων, η χαρά η πραγματική, η πνευματική, είναι η πηγαία κατάσταση της ζωής του χριστιανού ακόμα και στα οποιαδήποτε εμπόδια ακόμα και στους μεγαλύτερους πειρασμούς, όχι εύκολο, δύσκολο που προϋποθέτει αγώνα και προσπάθεια. Ωστόσο, η Ανάσταση δεν μπορεί παρά πνευματικά να εορτάζεται. H προσευχή στα χείλη, η μελέτη του Ευαγγελίου της Καινής Διαθήκης, η προσέλευσή μας αν βέβαια και ο πνευματικός μας το επιτρέπει στην Θεία Ευχαριστία και γενικότερα η εμβάθυνσή μας στο μυστήριο του Σταυρού με τον οποίο ο Κύριος απάλειψε τις αμαρτίες των ανθρώπων και μας χάρισε την δωρεά της Θείας Συγχώρησης και την Ανάστασή Του που επιβεβαιώνει και ολοκληρώνει το απολυτρωτικό του έργο και μας δίνει με τον τρόπο αυτό εγγύηση, αυτό που προσδοκούμε, και θα ομολογήσουμε σε λίγο στο σύμβολο της πίστεως προσδοκώ Ανάσταση νεκρών και ζωή του μέλλοντος αιώνος θα γίνει και για τον καθένα μας μια πραγματικότητα. Είθε αγαπητοί μου αδελφοί, όπως θέλει ο Θεός, όπως διδάσκει η εκκλησία μας και όπως οφείλουμε ως βαπτισμένοι χριστιανοί, με αυτόν τον τρόπο, να αξιωνόμαστε όλοι μας, να εορτάζουμε αυτές τις άγιες ημέρες, να περνούμε αυτή την διακαινίσημη εβδομάδα, μέσα στο φως Του Χριστού, τη χαρά και την ελπίδα της Αναστάσεως».
Σήμερα το απόγευμα στον ιερό ναό θα τελεστεί η περίλαμπρος ιερά λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής στους δρόμους της ενορίας.