Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 25 / 11 / 2024 , 23:42 από news_room
Φωτορεπορτάζ: Βαγγέλης Καρπαθάκης
ΑΘΗΝΑ – ΓΚΥΖΗ | Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και επισημότητα τελέστηκε σήμερα το απόγευμα 25 Νοεμβρίου 2024 ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός προς τιμήν του Αγίου Στυλιανού του Παφλαγόνος, προστάτη των παιδιών, νηπίων και των βρεφών στην περιοχή του Γκύζη στο κέντρο των Αθηνών. Στον εσπερινό προεξήρχε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ευρίπου κ. Χρυσόστομος συμπαραστατούμενος από τον Προϊστάμενο του Ιερού Ναού π. Χρήστο Παναγιωτόπουλο, και τον π. Αντώνιο Μπεζαΐτη, συνεφημέριο στον Ιερό Ναό, Ιερέων της Ι.Α.Α. καθώς και την συμμετοχή πλήθους κόσμου από την περιοχή του Γκύζη και από άλλες περιοχές των Αθηνών. Τον πανηγυρικό θείο λόγο της εορτής κατά τον εσπερινό με άδεια του επισκόπου Ευρίπου, κήρυξε, ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας Θεοχάρης.
Ο π. Βαρνάβας στο κήρυγμα του ανέφερε : «Διατυπώνει η εκκλησία μας με την αφορμή του εορτασμού των Αγίων όπως σήμερα, του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Στυλιανού του Παφλαγόνος, προστάτη παιδιών νηπίων και βρεφών προκειμένου να μας προβληματίσει. Προκειμένου να μας πεί τι η εκκλησία μας;. – Πως (να αναρωτηθούμε) θα κερδίσουμε την σωτηρία μας. Θα κερδίσουμε την σωτηρία μας.
Είναι δυνατόν κάποιος να κερδίσει την σωτηρία του;.
– Η σωτηρία χαρίζεται, δεν κερδίζεται, αν δεν την χαρίσει ο Θεός, αποκλείεται με τις δικές μας δυνάμεις να μπορέσουμε να κερδίσουμε την σωτηρία. Να δούμε με συντομία και να αναρωτηθούμε ποίοι είναι οι τρόποι αυτοί με τους οποίους χαρίζεται σε εμάς η σωτηρία. Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός μας χαρίζει τη σωτηρία πρώτιστα με την ενανθρώπιση του. Είναι γνωστό ότι διασαλεύτηκε η τάξη με την πτώση των πρωτοπλάστων. Όταν λόγω της παρακοής έγινε η έξωσης αυτή, και ο Αδάμ και η Έυα έχασαν τον παράδεισο και συμπαρέσυραν και το ανθρώπινο γένος σε αυτή την έξωση, τότε έπρεπε να αποκατασταθεί αυτό.
Πως έγινε λοιπόν η αποκατάσταση;.
– Με το νέο Αδάμ ο οποίος νέος Αδάμ, έρχεται ενδύεται το σώμα το δικό μας, και βέβαια ζεί στη γή αυτή χωρίς αμαρτία και με αυτό τον τρόπο έρχεται να γίνει η αποκατάσταση μέσα από την ενανθρώπιση του, της εκπτώσεως του Αδάμ και της
Ένας από τον παράδεισο, και της δυνατότητος να κερδίσουμε και πάλι τον χαμένο παράδεισο αν θελήσουμε να ενωθούμε με τον ενανθρωπίσαντα Κύριο και Δεσπότη της ζωής μας. Αυτό το γεγονός δεν θα εορτάσουμε συν Θεώ Αγίω σε λίγες ημέρες;
Γι΄αυτό το γεγονός δεν προετοιμαζόμαστε με την 40κονθήμερη αυτή νηστεία;.
– Σαφέστατα και γιαυτό το γεγονός. Να θυμηθούμε δηλαδή ότι ο Κύριος αδειάζει από την δόξα του, έρχεται στη γή, προκειμένου να μας ανεβάσει στον Ουρανό. Να γίνουμε πάλι κάτοικοι του παραδείσου. Πότε γίνεται αυτό; Όταν θελήσουμε να ενωθούμε μαζί του, με την μετάνοια μας, με τον πνευματικό μας αγώνα, με τον τρόπο που υποδεικνύει η εκκλησία μας.
Πρώτος τρόπος λοιπόν η ενανθρώπιση του.
Ο δεύτερος τρόπος; Η Θεία ανάληψη.
Ο Υιός και Λόγος του Θεού το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος ο οποίος σαρκώνεται όπως είπαμε, βαπτίζεται, κηρύττει, παθαίνει για την σωτηρία μας, ανεβαίνει στον Σταυρό και ανίσταται τριήμερος, έρχεται μετά από 40 μέρες να αναληφθεί στον ουρανό ανεβάζοντας το πρόσλημα, θεώνοντας την ανθρώπινη φύση. Είναι αυτός ο οποίος εθέωσε την ανθρώπινη φύση. Δηλαδή το ανθρώπινο σώμα θεώνεται και ανεβαίνει στον ουρανό. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να κατανοήσουμε ότι αν θελήσει ο άνθρωπος μπορεί να γίνει κατά χάριν Θεός.
ἔστι Θεός, εν μέσω Θεών, διαβάζουμε στην Αγία Γραφή. Τι σημαίνει αυτό;.
– Ότι το ανθρώπινο σώμα, αυτό με τις αδυναμίες, με τις ατέλειες, τις αμαρτίες, γιατί βλέπεται σήμερα ο άνθρωπος έχει τελείως παρεκκλίνει από τον νόμο του Θεού και ζεί μέσα στην βία, την εγκληματικότητα, τα όσα δεινά βλέπουμε καθημερινά γύρω μας να λαμβάνουν χώρα, και από όλα αυτά πως μπορεί κανείς να σωθεί;. Πως μπορεί κανείς να εκφύγει;,
Μόνο ακούγοντας και τηρώντας τις εντολές του Θεού. Δηλαδή, προσπαθώντας να κάνει βίωμα και πράξη τον Ευαγγελικό λόγο, την πατερική διδασκαλία, μανθάνοντας μέσα από το υπόδειγμα των Αγίων, την ειλικρινή ταπείνωση και ανιδιοτελή αγάπη και συμμορφούμενος, παίρνοντας δηλαδή την μορφή του Κυρίου μας μέσα από την καθημερινή προσπάθεια, δηλαδή τι;.
– Να ανέβει στον ουρανό. Ο Κύριος λοιπόν με την ανάληψη του Θεία έρχεται να θεώσει την ανθρώπινη σάρκα και να δώσει σε όλους μας την δυνατότητα να γίνουμε κατά χάριν θεοί.
Και ένας ακόμα τρόπος είναι η Θεία Πεντηκοστή.
Μετά από την Θεία Ανάληψη, μετά από 10 μέρες ο Κύριος πέμπει το παράκλητο πνεύμα, τον παρηγορητή «Οὐκ ἐάσω ὑμᾶς ὀρφανούς…» είπε στους μαθητές του. Και πραγματικά αυτό που υποσχέθηκε το έπραξε. Ο Κύριος στέλνει το παράκλητο πνεύμα το οποίο αγιάζει όσους μένουν ενωμένοι μέσα στην εκκλησία, όσοι προσκαρτερούν, μέσα από την προσευχή, την δέηση και την κλάση του άρτου. Ο παράκλητος λοιπόν, ο οποίος είναι αυτός που διαμέσου των αιώνων αγιάζει όσους θέλουν να αγιαστούν. Μας υπομιμνήσκει πως δεν φθάνει το γεγονός κανείς να είναι καλός απλά, το θέμα είναι πως θα φθάσουμε να αγιάσουμε. Και για να αγιάσουμε οφείλουμε να κάνουμε πράξη την ένωση με τον Χριστό. Μέσα από τα μυστήρια της εκκλησίας μας, μέσα από τον προσωπικό, καθημερινό αγώνα μας για αγιασμό. Έτσι λοιπόν, παρόλο που ζούμε μέσα σε αυτή την παραζάλη της εποχής μας, σε αυτόν τον απατεώνα αιώνα.
Έχουμε όλοι ανάγκη να αναβαπτιστούμε πάλι στα νάματα της Ορθοδοξίας. Με ποιό τρόπο;.
– Λαμβάνοντας υπόδειγμα, πρότυπο τον Κύριο μας Ιησού Χριστό. Και τον Χριστό παρατεινόμενο εις τους αιώνας που είναι οι Άγιοι μας κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς. Έτσι λοιπόν με τα υποδείγματα αυτά, όπως σήμερα ο χαριτωμένος άγιος αυτός που σήμερα και αύριο προβάλει η εκκλησία ενώπιων μας, ο όσιος Στυλιανός, αυτός που κοντά του έβρισκαν παρηγοριά, ιατρεία και καταφύγιο και σπλάχνα ικτιρμών και ελέους και φιλανθρωπίας όσοι προσέτρεχαν σε αυτόν. Με τέτοια παραδείγματα, φάρους και οδοδείχτες θα προχωράμε τον δρόμο μας γνωρίζοντας ότι ο Κύριος με την Θεία του ενανθρώπιση, με την ένδοξη του Ανάληψη και με την κάθοδο του Παναγίου και τελεταρχικού πνεύματος μας δίνει την δυνατότητα και εμείς να γίνουμε άγιοι και μέτοχοι του Παραδείσου».
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού π. Χρήστος Παναγιωτόπουλος πρίν την απόλυση βράβευσε νέους της ενορίας που πέτυχαν την εισαγωγή τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας ενώ κάλεσε και όσους πέρασαν σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα και δεν το γνωρίζει η ενορία να το αναφέρουν για να λάβουν το δώρο τους το οποίο είναι ένα συμβολικό ποσό. Ακολούθως τιμήθηκαν οι γυναίκες τις ενορίας οι οποίες κάθε εβδομάδα (σσ κάθε Πέμπτη) όλο τον χρόνο ευπρεπίζουν τον ιερό ναό του Αγίου Στυλιανού.
Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Στυλιανού στο Γκύζη ανήμερα της εορτής θα τελεστεί Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και το απόγευμα μεθέορτος Εσπερινός και η Ιερά Λιτάνευση της Εικόνας του Αγίου Στυλιανού στους δρόμους της περιοχής.