Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 14 / 9 / 2024 , 23:58 από news_room
Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
NewsRoom – Άδολο Γάλα (ADOLOGALA.GR) | Καλεσμένος στη ζωντανή εκπομπή του ΡΙΚ1 «Εμείς και ο Κόσμος μας» (14.09.2020), ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μεσαορίας κ. Γρηγόριος, συνομιλεί με τον δημοσιογράφο κ. Λουκά Χάματσο. Θέμα, Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού. Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού: Μεγάλη Δεσποτική Εορτή
Ο επίσκοπος Μεσαορίας στην συνέντευξη του ανέφερε: Ο λειτουργικός χρόνος στην εκκλησία μας έχει λογική και οι Άγιοι Πατέρες, οι τα πάντα καλώς διαταξάμενοι, όρισαν, ένεκα και τον γεγονότων που είπατε, με την θαυμαστή εύρεση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού από την Ισαπόστολο Αγία Ελένη, το 326 μ.Χ. με 327 μ.Χ., και αργότερα, πάλι, την θαυμαστή εύρεση και επιστροφή του Ιερού και Πανίερου Κειμηλίου του Τιμίου Σταυρού, επί του Αυτοκράτορος Ηράκλειτου, το 628 μ.Χ . Η εκκλησία μέσα σε αυτή τη λογική του λειτουργικού χρόνου, σαράντα ημέρες μετά την μεγάλη εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού, η οποία εορτάζεται 6 Αυγούστου (κάθ΄εκάστου έτους), όρισε να τιμάται αυτό το γεγονός για να γνωρίζουμε ότι πέρα από μωρία και σκάνδαλο για τους εκτός, το σύμβολο του Σταυρού εντός της Εκκλησίας, ένεκα του ότι πάνω σε αυτό εσταυρώθει ο Υιός και Λόγος του Θεού και Υιός του Ανθρώπου, ο Σωτήρας και Λυτρωτής του Κόσμου ο οποίος σώζει τον λαό του και την κληρονομία του, δηλαδή ολόκληρη την κτήση, επανερχόμενος ώς θεάνθρωπος Σωτήρας και Λυτρωτής διά των σπλάχνων της Υπεραγίας Θεοτόκου, ζεί το εκούσιο Πάθος, Σταυρώνεται θεληματικά παραδίδεται στον θάνατο «κλίνας την κεφαλή παρέδωκε το πνεύμα του». Έτσι ολοκληρώνεται η σημερινή Ευαγγελική Περικοπή την οποία αναφέρατε προηγουμένως. Και μας παραπέμπει αμέσως στο νόημα της Μεγάλης Εβδομάδος και στο νόημα της μεγάλης θυσίας . Της εκούσιας θεληματικής θυσίας του τέλειου Θεού και τέλειου Ανθρώπου του Αναμάρτητου Ιησού Χριστού, γιαυτό είναι και Σωτήρας μας και λυτρωτής μας. Ο οποίος ακριβώς με αυτή την θυσία του θεραπεύει, ελευθερώνει τον άνθρωπο από όλα εκείνα τα δεσμά τα οποία τον κρατούσαν ή και συνεχίζουν να τον κρατούν μακρά του αληθινού Θεού.
Έτσι λοιπόν, εξαγόρασε ημάς αυτός ο οποίος ανέβηκε στον Σταυρό, προσηλώθηκε στον Σταυρό, εκεντήθη η πλευρά του επί του Σταυρού γιαυτό για τον Χριστιανό εντός της Εκκλησίας ο Σταυρός δεν είναι απλά δύο κομμάτια Ξύλου τρία είδη ξύλου από πεύκο κυπάρισσο και κέδρο , αλλά είναι το σύμβολο του Σταυρού είναι ζωηφόρο, είναι η ομορφιά του Σταυρού, της Εκκλησίας και τον Αγγέλων, είναι το τοίχος των Χριστιανών, δηλαδή η αισιοδοξία και η παρηγοριά και το στήριγμα σε οτιδήποτε, καθημερινά, τείνει να τον πληγώσει, να τον στεναχωρήσει και να τον φέρει σε κατάσταση σύγχυσης και μελαγχολίας. Ζούμε δηλαδή σήμερα την χαρμολύπη. Χαρά για το νόημα της εορτής, το νόημα που έχει ο Σταυρός στη ζωή της Εκκλησίας και στον κάθε Χριστιανό και ταυτόχρονα την ενδεχόμενη ελλειμματικότητα την οποία έχει ο άνθρωπος, την οποία ο Χριστιανός γνωρίζει ότι τα πάντα με αγάπη και συγχώρεση, αρκεί ο άνθρωπος να το θέλει, και διακαώς να το επιζητά, μόνο ο εσταυρωμένος και Αναστημένος Κύριος θα του χαρίζει.
Γιατί δεν απολαμβάνουμε πάντοτε αυτή την ευλογία του σημείου του Τιμίου Σταυρού. Γιατί το σημείο του Σταυρού έχει τόση χάρη και τόση δύναμη που μπορεί αν το θελήσουμε εμείς να απολαύσουμε πάντοτε τις ευλογίες και τις δωρεές του. Ενδεικτικά ίσως κάποιες από τις αιτίες να είναι ότι είμαστε και λίγο ολιγόπιστοι
– , Αυτό συμβαίνει ένεκα ότι είμαστε πεπερασμένοι άνθρωποι. Ήμαστε λογικά όντα, είμαστε λογικά πρόβατα της ποίμνης της Εκκλησίας αλλά, είμαστε και ευμετάβλητοι. Δηλαδή εύκολα ενθουσιαζόμαστε, εύκολα απογοητευόμαστε, και εκείνο που έχει σημασία είναι ο άνθρωπος αν γίνεται να είναι όσο το δυνατόν σε εγρήγορση και να είναι προσηλωμένος όσο μπορεί ταχύτατα και τακτικότερα στον Εσταυρωμένο και Αναστημένο Ιησού Χριστό.
Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
Γνωρίζουμε όμως πολύ καλά, το σημείο του Σταυρού το φέρουμε επάνω μας από την ώρα που εισερχόμαστε στην Εκκλησία, με το Άγιον Βάπτισμα, με το Άγιον Μύρο, με την συμμετοχή μας στα άχραντα μυστήρια και σε όλες τις αγιαστικές πράξεις της Εκκλησίας. Μη λησμονούμε όταν Καθαγιάζεται το νερό και στον Αγιασμό και στα Θεοφάνια και στην ώρα του μυστηρίου του Βαπτίσματος «Συντριβήτωσαν υπό την σημείωση, του Τύπου του Τιμίου Σταυρού Σου πάσε εναντίες δυνάμεις». Έχουμε δηλαδή αυτή τη πίστη και αυτή τη συνείδηση. Και ο λειτουργός ο οποίος επιτελεί τα Άγια Μυστήρια δηλαδή τις αγιαστικές πράξεις για τους μυημένους εντός της Εκκλησίας, αλλά, και εμείς οι πιστοί οι οποίοι αποδεχόμαστε με συνείδηση και πίστη και πάντοτε με την προαίρεση μας και την θέληση μας, τον αγιασμό και την ευλογία της Εκκλησίας. Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στα Ιεροσόλυμα
Και, όλα αυτά έχουν προ- εικονιστεί από την Παλαιά Διαθήκη. Ο Μωυσής, πολλές πράξεις, ακόμη και το πικρόν ύδωρ, γλυκύν μεταποίησε ακριβώς με εκείνη τη ράβδο με την οποία ευλόγησε το νερό και έγινε ευλογημένο και αγιασμένο και γλυκύτατο για τον λαό ο οποίος ήδη ξεκίνησε να δυσανασχετεί απέναντι στην δοκιμασία. Άρα είναι πολλά πράγματα στο πλαίσιο της ανθρωπίνης αδυναμίας. Και αυτό είναι το πιό σημαντικό ότι δηλαδή σήμερα δεν είμαστε στην προσδοκία της έλευσης του Μεσσία αλλά ζούμε και βιώνουμε την παρουσία Του Κυρίου μας, μέσα στην καθημερινότητα της ζωής μας απλώς χρειάζεται υπομονή, ταπείνωση, πίστη, προσευχή και αγώνας για να το βιώσουμε. Τα πάντα στην ζωή του και στην Εκκλησία ο Χριστιανός τα σφραγίζει με τον Τίμιο και Ζωοποίο Σταυρό. Ακόμα και το σημείο που κάνουμε, που είναι αρχαιότατο, στο σώμα μας. Στο μέτωπο και στο κάτω μέρος του σώματος αλλά και στις δύο πλευρές στους ώμους μας συμβολίζει ακριβώς τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό Του Κυρίου. Αλλά, και όλες οι πράξεις και ο ιερέας, ο επίσκοπος, όταν καθαγιάζει το προσφερόμενο ψωμί και κρασί για να καθαγιαστεί σε σώμα και αίμα Χριστού, το σφραγίζει με το σύμβολο του Σταυρού δια της χειρός του. Η Εορτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στους Αγίους Τόπους
Όταν ζητούμε την ευλογία από τον κληρικό, ακριβώς, μας ευλογεί με το σχήμα του Σταυρού. Γνωρίζει λοιπόν βιωματικά την ζωή του ο άνθρωπος, ο Χριστιανός άνθρωπος, την δύναμη, την αξία και ότι είναι όντως όπλο ακαταμάχητο εναντίον κάθε πειρασμού και δυσκολίας, αλλά χρειάζεται η δική μας ελευθερία και συνείδηση αυτής της θεολογίας και αυτού όλου του Σωτηριολογικού περιεχομένου. Γιαυτό επιτρέψτε μου να επανέλθω προηγουμένως γιατί κάποιος μπορεί να απορεί τι σχέση έχει η μεταμόρφωση με τον Σταυρό. Επειδή πρό του Πάθους έστησαν οι τρείς Μαθητές στο Όρος Θαβώρ, εκείνο το Θαυμαστό Γεγονός της φανέρωσης της Δόξης Του Χριστού, «Ίνα όταν σε ίδωσιν σταυρούμενον Κύριε, το μέν Πάθος νοήσουσιν εκούσιον, το δε κόσμον κηρύξωσι ότι σύ υπάρχεις αληθώς του Πατρός το Απάυγασμα». Απάυγασμα όρος του Μεγάλου Βασιλείου, οι σχέσεις των τριών Θείων προσώπων. Του Πατέρα του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Και όπου ο Πατέρας εκεί και το Άγιον Πνεύμα, εκεί και ο Υιός. Και ούτω κάθε έξης με τα τρία πρόσωπα. Είναι πολύ σημαντικό, θεμελιώδες για την σωτηρία του ανθρώπου αυτή η σχέση αυτή η συνείδηση, άρα είναι και μία ταυτότητα μόλις ο άνθρωπος Χριστιανός ομολογήσει δια του συμβόλου του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, δηλώνει αμέσως όλο το περιεχόμενο της ψυχοσωματικής του οντότητας που ο Θεός χάρισε στον κάθε Άνθρωπο εντός της Εκκλησίας.
Ότι ζώ σταυρικά σημαίνει ότι σταυρώνω αυτά τα πάθη μου και το ότι αρνούμαι τον παλιό άνθρωπο που φέρω μέσα μου και αποβάλλοντας αυτή την αμαρτωλή και εγωιστική διάθεση και την φιλαυτία και τον εγωκεντρισμό.
-. Αναμφιβόλως και αυτό είναι η ηθική διάσταση, από τη μιά η θυσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού άπαξ τελουμένη, εν τω Σταυρό όπως είπαμε και προηγουμένως, και κλίνας την κεφαλή παρέδωκε το πνεύμα του και έγινε εκείνος ο σεισμός γιατί δεν τον άρπαξε ο θάνατος οικειοθελώς παραδόθηκε στον θάνατο και ήξερε ότι σώζει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Ολόκληρη την οικουμένη και την δημιουργία διότι από την Υπεραγία Θεοτόκο δεν προσέλαβε μόνο υπόσταση ανθρώπινη αλλά, ολόκληρη την ανθρώπινη φύση που εκείνος δημιούργησε. Την ίδια στιγμή έχουμε και την διάσταση και της ηθικής πλευράς βλέποντας τον Εσταυρωμένο Κύριο, βλέπουμε το μέτρο της αγάπης και της συγχώρεσης ενός ολόκληρου Θεού πρός τον άνθρωπο και ταυτόχρονα εμείς αντλούμε δύναμη και θάρρος από την μιά να έχουμε μεταμέλεια για τις τυχόν ελλειμματικότητες μας και όλες εκείνες τις καταστάσεις τις οποίες μας αποτρέπουν να συνδεθούμε ουσιαστικά και πραγματικά με τον Θεό και με τον συνάνθρωπό μας. Στην καθημερινή μας ζωή και ταυτόχρονα να βρούμε και το μέγεθος της υπομονής στις τυχόν δοκιμασίες. Και ποιός δεν έχει δοκιμασίες, και πιά μέρα δεν έχει δοκιμασίες στην ανθρωπότητα. Γιαυτό ένα τροπάριο στον Εσπερινό κατέληξε λέγοντας «Κύριε σε παρακαλούμε συν τον ληστή δέξου πάντας ημάς εις την Βασιλεία σου. Η Βασιλεία του Θεού είναι και η προοπτική γιαυτό και στο σύμβολο της πίστεως λέμε «Προσδοκώ Ανάσταση Νεκρών» αλλά είναι και μία πορεία παραδείσια της Βασιλείας του Θεού που την ζούμε από αυτή την ζωή. Και όπως είπα και θα το ξανά πω είναι η ελευθερία μας να αποφασίσουμε εάν θέλουμε να ζούμε πέρα από ότι συμβαίνει μέσα μας και γύρω μας. Να ζούμε την πορεία την παραδείσια της Βασιλείας του Θεού από αυτή τη ζωή, ή οτιδήποτε το αντίθετο αυτού.
-. Άλλωστε υπομένω και τις ακούσιες δοκιμασίες καρτερικά και ευχαριστιακά όπως αναφέρατε γιαυτό το σημείο του Ζώ Σταυρικά.
Ο Τίμιος Σταυρός είναι το Αγιότερο σημείο και σύμβολο της Πίστεως μας.
Θαύματα γίνονται κάθε ημέρα και ο Μέγας Κωνσταντίνος και πολλοί άλλοι άρχοντες ανά τους αιώνες αλλά και απλοί άνθρωποι βιώνουν θαυμαστά γεγονότα αλλά όπως έχουμε πεί, το θαύμα είναι προσωπική υπόθεση. Και εκεί φαίνεται το κίνητρο και το ελατήριο αν ο άνθρωπος είναι εν Αγίω Πνεύματι ή απλός βιώνει θαυμαστά γεγονότα του κόσμου τούτου. Θέλει πολύ προσοχή και πολύ διάκριση, άλλωστε στην εκκλησία ο άνθρωπος όταν είναι συνδεδεμένος με τις αγιαστικές πράξεις της εκκλησίας και κάνει υπακοή στην εκκλησία, εκεί θα βρεί την καθαρή αποτίμηση και αξιολόγηση πραγμάτων και φαινομένων και καταστάσεων, διαφορετικά κινδυνεύουμε. Κινδυνεύουμε γιατί είμαστε άνθρωποι και κινδυνεύουμε από ανθρώπινα κίνητρα που μπορεί να μην είμαστε σε θέση να τα διακρίνουμε πχ του ενθουσιασμού, δεν λέω για αρνητικά πράγματα αναφέρομαι μόνο μέχρι εκεί. Αν όμως το πούμε στην Εκκλησία το θαυμαστό γεγονός που βιώσαμε και η εκκλησία πάλι εν Αγίω Πνεύματι, τότε θα κρίνουμε τα κίνητρα, και τα ελατήρια και το θαύμα είναι του Αγίου Πνεύματος. Και αντέχει ενώ τα του κόσμου και των ανθρώπων σβήνουν πολύ γρήγορα. Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων
Έτσι λοιπόν η Αγία Ελένη η Ισαπόστολος, όντως Ισαπόστολος γιατί το έργο της είναι πολύ δυναμικό. Καταρχήν ο τρόπος ανατροφής του Υιού της. Και οι θυσίες που έκανε και οι προσευχές. Αλλά το μέγιστο γεγονός όπως ακούσαμε και προηγουμένως το ότι πήγε στα Ιεροσόλυμα, να ευχαριστήσει, να δοξολογήσει τον Θεό, να προσκυνήσει τα Άγια Προσκυνήματα εκεί, αλλά ταυτόχρονα επειδή είχε και τα αναγκαία και ήταν ένα έργο μοναδικό που έπρεπε αυτή να το αναλάβει εκείνη την συγκεκριμένη στιγμή να αναζητήσει τον Τίμιο Σταυρό. Και πρέπει να το πούμε ήταν έξω και σε έναν τόπο όχι και τόσο κατάλληλο για τέτοια πράγματα και τον αναζήτησε κυριολεκτικά και βρέθηκε με αυτόν τον θαυμαστό τρόπο που βρέθηκε με την Ανάσταση της κόρης, εκεί και με το θαύμα μετά με τον επίσκοπο Ιεροσολύμων Μακάριο και κατόπιν μετά με την δεύτερη θα λέγαμε με τον επαναπατρισμό του Ιερού Συμβόλου του Τιμίου Σταυρού και επί Πατριάρχου Ζαχαρίου. Όλα αυτά και ο λαός η συνείδηση του λαού με την καθάρια αυτή φωνή ζητούσε το έλεος Του Κυρίου και Σωτήρας μας Ιησού Χριστού.
Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
Η Αγία Ελένη, εδώ να πούμε, επιστρέφοντας στην Βασιλεύουσα πέρασε και από την Κύπρο και για ακόμη μία φορά ζεί κανείς τις ευεργεσίες του Θεού δια των Αγίων και βεβαίως δια του Ιερού Συμβόλου, αυτού του όπλου του ακαταμάχητου, του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού. Πέρασε από την Κύπρο, φρόντισε για την Κύπρο γιατί ήδη και πηγαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα βίωσε τις δοκιμασίες που είχε ο Κυπριακός λαός και έτσι βοήθησε το νησί με διάφορους τρόπους και πάνω από όλα με το να αφήσει στο νησί μας τεμάχια, όχι τεμάχιο, αλλά τεμάχια του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού και μάλιστα από τον Κάναβο, το σχοινί δηλαδή που έδεσαν και ανέβασαν τον Χριστό πάνω στον Σταυρό. Έτσι απλώς να αναφέρουμε την Ιερά Μονή Σταυροβουνίου Αυτό το Ιστορικό Μοναστήρι το οποίο στέκει εκεί μέσα στους αιώνες σύμβολο και φάρος της Ορθοδοξίας και της Αγίας μας Ορθοδόξου Πίστεως αλλά και στην Τόχνη και στο Όμοδος έτσι έχουμε πολλές εκκλησίες, να αναφέρουμε στον Πεδουλά έχουμε και την Πρόοδο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού πρώτη Αυγούστου τιμάται η ημέρα αυτή. Στο κέντρο του χωριού και πάνω στον λόφο πάνω ψηλά την Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιίου Σταυρού που εορτάζεται σήμερα 14 Σεπτεμβρίου. 1 Αυγούστου – H Πρόοδος του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
Επίσης τον Σταυρό του Αγιασμάτι, ιστορικός ναός, μονή αρχαία στην πλατανιστάσα και στην Λευκωσία στον Στρόβολο έχει αλλά και σε άλλες περιοχές έχει μικρούς και μεγάλους ναούς του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού. Να πούμε και για τις κατεχόμενες εκκλησίες στη Χρυσίδα της Κυθρέας στην Κάτω Ζώδεια αλλά και παρεκκλήσι στο Μαραθόβουνο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού και σίγουρα και σε άλλες περιοχές.
Εκείνο που θα μπορούσαμε αυτή την στιγμή να επισημάνουμε είναι η δύναμη του Σταυρού η ιστορική αξία του, του Συμβόλου του Σταυρού και όλο αυτό το περιεχόμενο το οποίο αντλείται ένεκα ακριβώς του ότι πάνω σε αυτόν Σταυρώθηκε ο Σωτήρας μας και Λυτρωτής μας Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός. Άρα, ιδιαίτερα στον τόπο μας (σσ την Κύπρο) αυτό ήθελα να επισημάνω έχουμε αυτή την χαρά και αυτή την ευλογία και ταυτόχρονα ευθύνη σε αυτούς που πέρασαν και σε αυτούς που θα έρθουν στις επόμενες γενεές.
-. Αφού αναφερθήκατε στα Ιεροσόλυμα, μεγάλη η ημέρα και μεγάλη εορτή σήμερα στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων
Φυσικά, μία λεπτομέρεια, ένεκα παραδόσεως κρατούν το παλαιό ημερολόγιο αυτή η όμορφη και πανίερη τελετή που παρακολουθήσαμε εορτάζεται 13 ημέρες μετά δηλαδή 27 Σεπτεμβρίου και ήθελα εδώ να προσθέσω ότι είναι πολύ δυνατό γεγονός μπορώ να πώ των αναλογιών τηρουμένων εφάμιλλο της Μεγάλης Εβδομάδας δηλαδή ένας ο οποίος έζησε στα Ιεροσόλυμα την Μεγάλη Εβδομάδα και την ημέρα της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού βιώνει την ίδια κατάνυξη, χαρά , ευλογία και δύναμη από τον Θεό αφού θέλει να αντλεί αυτή τη χαρά και την ευλογία στη ζωή του. Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως
Ναός του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού υπάρχει και στην Αμμόχωστο στο Βαρώσι και όλοι γνωρίζουν το Βαρώσι και την Αμμόχωστο πλησίον του ναού του Αγίου Μέμνωνα.
– . Να κάνουμε μία ιδιαίτερη αναφορά και σε αυτούς τους μελωδικούς ύμνους αυτής της ημέρας που είναι απο τους μελωδικότερους, της εκκλησίας μας
Πράγματι η υμνολογία της εκκλησίας μας έχει να κάνει και με την τέχνη και με την αισθητική τη μουσική αλλά έχει να κάνει και με την θεολογία των πραγμάτων και του περιεχομένου των τελούμενων γεγονότων για την σωτηρία μας. Όλα ξεκινούν από εκεί γι΄αυτό όταν λέμε στην εκκλησία κατάνυξη δεν εννοούμε συγκίνηση ή ρίγος για κάποια στιγμή. Μπορεί να ακούσει ή να συμμετέχει στην ακολουθία προσευχόμενος και να ακούει τους ύμνους αλλά μία λέξη, ένα νόημα θεολογικό να εισέλθει βαθύτερα με την προσευχή του με την ταπείνωση του με την καλή του προαίρεση και πίστη και να βιώσει αυτό το πνευματικό περιεχόμενο. Θα μπορούσαμε να πούμε τα απόστιχα του εσπερινού που είναι ένας μελωδικότατος χαιρετισμός προς τον Ζωοποιό Σταυρό αλλά και προς την σχέση του μαζί μας και την σχέση του Σωτήρας μας Χριστού μαζί μας, που ανέβηκε στον σταυρό. Χαίρεις ο Ζωηφόρος Σταυρός της ευσεβείας το αήτητο τρόπαιο η θύρα του παραδείσου ο των πιστών στηριγμός… καταλήγουμε στο μέγα έλεος διατυπώνουμε το ιστορικό γεγονός διατυπώνουμε την θεολογία διατυπώνουμε την σχέση μαζί μας αλλά και στο τέλος η παράκληση… Κύριε ζητούμε το έλεος σου. Και αν θέλετε, ακόμα ένα το Δοξαστικό το οποίο το ακούσαμε και στον Εσπερινό αλλά και την Κυριώνυμο ημέρα και να σημειώσουμε ότι στην εκκλησία η επανάληψη γίνεται για την καλύτερη εμπέδωση σήμερα ας πούμε λέει σήμερα 100 φορές το Κύριε Ελέησον, δεν το λέει έτσι απλά το Κύριε Ελέησον για να το πούμε απλά 100 φορές για να το πούμε να τελειώνουμε. Το λέμε και μία και δύο και τρείς και δώδεκα και δεκαπέντε και σαράντα και εκατό για να το εμπεδώσουμε μέσα μας βαθύτατα. Ων περ πάλαι Μωυσής προτυπώσας εν εαυτώ τον αμαλήκ καταβαλών κλπ…. (Κάνοντας τον τύπο του Σταυρού στο σώμα του ο Μωυσής) και Δαυίδ ο μελωδός ….. Χριστέ ο Θεός σήμερον αμαρτωλοί προσκυνούντες….
Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
Ολοκληρώνουμε ένα ταξίδι πίσω στα Ιεροσόλυμα. Αυτό το σημείο του Σταυρού κλείνει μέσα του όλα αυτά που κληρονόμησε η αγάπη του Θεού.
Όταν ο άνθρωπος έχει ταπεινό φρόνημα πλημμυρίζεται με αγάπη προς τον Θεό και προς τον Άνθρωποι και έχει τότε σύμμαχο τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, τότε γίνονται θαύματα στη ζωή μας. Για να καταλάβουμε την αξία της σημερινής ημέρας αφιερωμένης ολοκληρωτικά και εξ΄ολοκλήρου στον Ζωοποιό Σταυρό, σήμερα είναι η μνήμη, η ημέρα κοιμήσεως του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και εν τη σοφία της η Εκκλησία μετέθεσε την ημέρα εορτασμού της μνήμης του Αγίου στις 13 Νοεμβρίου έτσι ώστε ούτε ο Άγιος Χρυσόστομος να μην έχει την τιμή που πρέπει και του αξίζει αλλά ούτε και να συγχωνεύεται μέσα στην εορτή του Τιμίου Σταυρού. Άρα ο κάθε ένας μας ας έχουμε Σταυρόν φύλακα και προσωπικό και της Οικουμένης.
Πηγή: Adologala.gr μεταφορά από βίντεο Β.Κ.