31 °C Athens, GR
16/07/2024

Τελευταια Νέα
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου στο Φανάρι Απόστολος Παύλος και Ευρώπη Οι Άμβωνες των Ναών: Σάλπιγγες πρωτοβουλιών, για την κλιματική κρίση Χειροτονία Πρεσβυτέρου από τον Επίσκοπο Μελιτηνής Μάξιμο στην Νότια Αγγλία Ενθρονίστηκε στο Ντένβερ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ο Μητροπολίτης Κωνσταντίνος Έκθεση ζωγραφικής για τα 85 χρόνια διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Μεξικού Απόψεις: Με σύστημα κερδοφορίας μεταναστευτικής βίζας στην ΕΕ θα έρθει ελπίδα σε ξένους που πιθανόν να πνιγούν στα νερά της Μεσογείου Απόψεις: Ρωσίδα κατάσκοπος δήλωνε στο Ληξιαρχείο ότι ήθελε την ίδια ώρα που μητέρες και παιδιά πληρώνουν έως και 8500€ Προφήτης Ηλίας ο δεύτερος Πρόδρομος της παρουσίας Χριστού Ο Γέρων Χαλκηδόνος, εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχη, στους εορτασμούς για την επέτειο του εκχριστιανισμού των Ρως του Κιέβου Πατριαρχική Λειτουργία για την εκατονταετηρίδα της Μητροπόλεως Πριγκηποννήσων Παρουσίαση της νέας Πλατφόρμας ΕΚΦΡΑCY για την Ενίσχυση της Φωνής των Νέων στη Δημοκρατία Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος άνοιξε το Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ Πρώτος εορτασμός της Οσίας Γαβριηλίας της Κωνσταντινουπολίτιδος στη Λέρο Η διαταγή “δόθηκε”: «Σκοτώστε τον Μακάριο» Θυρανοίξια του ανακαινισθέντος Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Πέρθης από τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Η γιορτή της μουσικής και του χορού στη Βόρεια Εύβοια – Εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο Στο 1,49% του ΑΕΠ το ποσοστό δαπανών για Έρευνα & Ανάπτυξη στην Ελλάδα

Η εορτή της Δευτέρας του Αγίου Πνεύματος στην Ρωσική Αποστολή του Πατριαρχείου Μόσχας στους Αγίους Τόπους

deytera agiou pneymatos patriarxis ierosolymon eidiseis nea simera adologala

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 27 / 6 / 2024 , 8:55 από news_room

Η εορτή της Δευτέρας του Αγίου Πνεύματος στην Ρωσική Αποστολή του Πατριαρχείου Μόσχας στους Αγίους Τόπους 

Ἡ ἑορτή τῆς Δευτέρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἑωρτάσθη πανηγυρικῶς τήν Δευτέραν, 11ην /24ην Ἰουνίου 2024, εἰς τόν μεγαλοπρεπῆ Ναόν τῆς Ἁγίας Τριάδος τῆς Ρωσικῆς Πνευματικῆς Ἀποστολῆς (MISSIA) τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας.

Τῆς θείας Λειτουργίας προεξῆρξεν ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, συλλειτουργούντων Αὐτῷ τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναζαρέτ κ. Κυριακοῦ, τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καπιτωλιάδος κ. Ἡσυχίου, τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντίνης κ. Ἀριστάρχου, τοῦ Προϊσταμένου τῆς Ἀποστολῆς Ἀρχιμανδρίτου π. Βασιανοῦ, τοῦ Ἀρχιμανδρίτου π. Νίκωνος, ἄλλων Ἱερομονάχων καί ἱερέων ἀνηκόντων εἰς τήν MISSIA καί Ἁγιοταφιτῶν Ἱερομονάχων ὡς τοῦ Γέροντος Καμαράση Ἀρχιμανδρίτου π. Νεκταρίου, τοῦ Ἀρχιμανδρίτου π. Χριστοδούλου, τοῦ Ἀρχιδιακόνου π. Μάρκου καί τοῦ Ἱεροδιακόνου π. Εὐλογίου, ψαλλούσης τῆς γυναικείας χορῳδίας τῆς Μονῆς τῆς Ὀρεινῆς Γκόρνια τῇ παρουσίᾳ τοῦ Πρέσβεως τῆς Ρωσίας κ. Ἀνατόλι Βικτώροφ καί τοῦ Γενικοῦ Προξένου τῆς Ἑλλάδος εἰς τά Ἱεροσόλυμα κ. Δημητρίου Ἀγγελοσοπούλου καί προσευχομένων ἐν εὐλαβείᾳ Ρωσοφώνων πιστῶν.

Εἰς τό Κοινωνικόν τῆς θείας Λειτουργίας ἐκήρυξε τόν θεῖον λόγον ὁ Μακαριώτατος διά τῆς κάτωθι προσφωνήσεως Αὐτοῦ:

«Συμφέρει ὑμῖν ἵνα ἐγώ ἀπέλθω. ἐάν γάρ ἐγώ μή ἀπέλθω, ὁ παράκλητος οὐκ ἐλεύσεται πρός ὑμᾶς· ἐάν δέ πορευθῶ, πέμψω αὐτόν πρός ὑμᾶς· (Ἰωάν. 16,7), λέγει Κύριος τοῖς μαθηταῖς Αὐτοῦ.

Πανοσιολογιώτατε Ἀρχιμανδρῖτα κ. Βασιάνε, ἐκπρόσωπε τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Μόσχας κ. Κυρίλλου ἐν Ἱεροσολύμοις,

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Ἀδελφοί,

Εὐλαβεῖς Χριστιανοί καί προσκυνηταί,

Ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Χριστοῦ συνήγαγε πάντας ἡμᾶς ἐν τῷ ἱστορικῷ τούτῳ Ναῷ τῷ ἐπωνύμῳ τῆς Ἁγίας Τριάδος, σήμερον Δευτέραν τῆς Πεντηκοστῆς, ἵνα ἑορτάσωμεν τό ζωοποιόν καί Παντοδύναμον καί Πανάγιον Πνεῦμα, τόν Ἕνα τῆς Τριάδος Θεόν, τό ὁμότιμον καί ὁμοούσιον καί ὁμόδοξον τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῷ.

Ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία τιμᾷ ἰδιαιτέρως τό Πανάγιον Πνεῦμα, διότι κατά τήν ρητήν ὁμολογίαν τοῦ Κυρίου: «Πνεῦμα ὁ Θεός καί τούς προσκυνοῦντας αὐτόν ἐν Πνεύματι καί ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν», (Ἰωάν. 4,24). Τό δέ Πανάγιον τοῦτο Πνεῦμα εἶναι τό φῶς καί ἡ ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ. «Ἐγώ εἰμι τό φῶς τοῦ κόσμου» (Ἰωάν. 8,12) καί «ἐγώ εἰμι ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή», (Ἰωάν. 14,6), λέγει Κύριος.

Αὐτό τοῦτο τό φῶς καί ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τοῦ Πνεύματος δηλονότι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ συγκροτεῖ ὅλον τόν θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας.

Ὁ δέ θεσμός τῆς Ἐκκλησίας εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καί ἡ πηγή τῆς ζωῆς, τοὐτέστιν ἡ πηγή τῆς αἰωνίου ζωῆς, τῆς σωτηρίας ἡμῶν ὡς ἀναφωνεῖ καί ὁ ὑμνῳδός λέγων: «Πάντα χορηγεῖ τό Πνεῦμα τό ἅγιον, βρύει προφητείας, ἱερέας τελειοῖ, ἀγραμμάτους σοφίαν ἐδίδαξεν, ἁλιεῖς θεολόγους ἀνέδειξεν, ὅλον συγκροτεῖ τόν θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας». Καί ἀλλαχοῦ: «Τό Πνεῦμα τό ἅγιον, ἦν μέν ἀεί, καί ἔστι καί ἔσται, οὔτε ἀρξάμενον, οὔτε παυσόμενον, ἀλλ’ ἀεί Πατρί καί Υἱῷ συντεταγμένον, καί συναριθμούμενον; ζωή, καί ζωοποιοῦν, φῶς, καί φωτός χορηγόν; αὐτάγαθον, καί πηγή ἀγαθότητος· δι’ οὗ Πατήρ γνωρίζεται, καί Υἱός δοξάζεται, καί παρά πάντων γινώσκεται, μία δύναμις, μία σύνταξις, μία προσκύνησις, τῆς ἁγίας Τριάδος».

Μεγάλα καί θαυμαστά ἐποίησεν ὁ Κύριος ἐν τῇ ἁγίᾳ ἡμέρᾳ ταύτῃ, καθ’ ἥν τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ἐφανέρωσε τῷ κόσμῳ τήν Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ. Μεγάλη ἡ δόξα Κυρίου ὅτι τῇ δυνάμει καί ἐπιφοιτήσει τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἡμεῖς πάντες ἐγενόμεθα διά τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος μέλη τοῦ Χριστοῦ, τοὐτέστιν τῆς Ἐκκλησίας, ἐνδυσάμενοι τόν Χριστόν. Καί ἐσφραγίσθημεν τῇ ἀνεξαλείπτῳ σφραγῖδι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Οἱ δέ μαθηταί καί Ἀπόστολοι τοῦ Χριστοῦ ἐπορεύθησαν εἰς πάντα τά ἔθνη, κηρύσσοντες τό Εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ, ἐγκαινίζοντες Ἐκκλησίας καί ἀναδεικνύοντες ἐπισκόπους, εἰς τούς ὁποίους ὁ θεῖος Παῦλος παραγγέλλει: «προσέχετε οὖν ἑαυτοῖς καί παντί τῷ ποιμνίῳ ἐν ᾧ ὑμᾶς τό Πνεῦμα τό ῞Αγιον ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν τήν ἐκκλησίαν τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ, ἥν περιεποιήσατο διά τοῦ ἰδίου αἵματος», (Πράξ. 20,28).

Ἑρμηνεύων τό λόγιον τοῦτο ὁ Ἱερός Χρυσόστομος ἐπισημαίνει ὅτι: «ταῦτα λέγει [ὁ Παῦλος] οὐκ ἐπειδή προτιμοτέρα ἡ ἡμετέρα σωτηρία τοῦ ποιμνίου, ἀλλ’ ἐπειδή, ὅταν ἑαυτοῖς προσέχετε, τότε τό ποίμνιον κερδαίνει».

Τό παράγγελμα τοῦτο τοῦ θεσπεσίου Παύλου ἀφορᾷ ἀμέσως καί εἰς τούς συγχρόνους ἐν ἐνεργείᾳ ποιμένας τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων ἀδελφῶν ἡμῶν Ἐκκλησιῶν, τούς ὁποίους ὁ Χριστός «ἔδωκε … πρός τόν καταρτισμόν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομήν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τήν ἑνότητα τῆς πίστεως καί τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ, ἵνα μηκέτι ὦμεν νήπιοι… ἐν τῇ κυβείᾳ τῶν ἀνθρώπων», (Ἐφεσ. 4, 11-14), τοὐτέστιν «τῶν κοσμοκρατόρων τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου», (Ἐφ. 6,12).

Τήν ἑνότητα ταύτην τῆς πίστεως καί τήν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης (Πρβλ. Ἐφ. 4,3) ἤλθομεν ἵνα καταγγείλωμεν ἐν τῇ θείᾳ εὐχαριστιακῇ ταύτῃ συνάξει ὁμοῦ μετά τῶν ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν τῆς Ρωσίας ἀλλά καί τῆς Ρουμανίας ἐν τῇ Ἁγίᾳ Πόλει Ἱερουσαλήμ, ἔνθα ἐπληρώθη τό εἰρημένον διά τοῦ Προφήτου Ἰωήλ· «καί ἔσται ἐν ταῖς ἐσχάταις ἡμέραις λέγει ὁ Θεός, ἐκχεῶ ἀπό τοῦ Πνεύματός μου ἐπί πᾶσαν σάρκα», (Πράξ. 2,17).

Τά γεγονότα, τά ὁποῖα συνετελέσθησαν κατά τήν ἡμέραν τῆς Πεντηκοστῆς ἐν τῷ Ὑπερῴῳ τῆς Σιών, ἔνθα «ἦσαν ἅπαντες οἱ μαθηταί τοῦ Χριστοῦ ὁμοθυμαδόν ἐπί τό αὐτό» (Πρβλ. Πράξ. 2,1) παραμένουν ἀείποτε τό πρότυπον διά τήν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι καί τῇ ἀγάπῃ τοῦ Χριστοῦ ἑνότητα τῶν ἁγίων ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων ἡμῶν Ἐκκλησιῶν.

Καί τοῦτο διότι, ὡς λέγει ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας: «δέδοται λοιπόν ἡ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος χύσις, Θεοῦ κατευφραίνοντος τήν ἀνθρώπου φύσιν καί τῇ ἄνωθέν τε καί ἐν ἀρχαῖς στεφανοῦντος δόξῃ καί εἰς ἐκεῖνο πάλιν αὐτήν φιλαγάθως ἀνακομίζοντος, εἰς ὅπερ ᾖν ἐν ἀρχαῖς, οὔπω τῆς ἁμαρτίας εἰσκεκριμένης».

Ἀξιοσημείωτοι ἐνταῦθα καί οἱ μελωδικοί λόγοι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ: ««Λυτήριον κάθαρσιν ἀμπλακημάτων, πυρίπνοον δέξασθε Πνεύματος δρόσον, ὦ τέκνα φωτόμορφα τῆς Ἐκκλησίας, νῦν ἐκ Σιών γάρ ἐξελήλυθε νόμος, ἡ γλωσσοπυρσόμορφος Πνεύματος χάρις». Καί ἁπλούστερον: «Ὦ φωτόμορφα τέκνα τῆς Ἐκκλησίας, δεχθεῖτε τήν πυρίπνοη δροσιά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τήν κάθαρσιν δηλαδή πού ἀπαλλάσσει ἀπό τά ἁμαρτήματα. Διότι τώρα ἐκπορεύτηκε ἀπό τήν Ἱερουσαλήμ σάν ἄλλος νόμος ἡ Χάρις τοῦ Πνεύματος μέ τήν μορφήν πυρίνων γλωσσῶν».

Ὄντως, τό Ἅγιον Πνεῦμα, τό φωτίζον καί ἁγιάζον τάς ψυχάς ἡμῶν ἀνέδειξεν ἡμᾶς τέκνα φωτόμορφα τῆς Ἐκκλησίας, διά τῆς θείας Αὐτοῦ λαμπρότητος, ὡς λέγει καί ὁ ἔγκριτος τῆς Ἐκκλησίας Πατήρ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «Τό φώτισμα, λαμπρότης ἐστί τῶν ψυχῶν… φωτός μετουσία, σκότους κατάλυσις».

Διό καί ἡμεῖς, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, δεηθῶμεν τοῦ ἐκ τῆς Παρθένου καί Θεοτόκου Μαρίας, λάμψαντος Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Χριστοῦ, ἵνα μέτοχοι τοῦ φωτός τοῦ Παρακλήτου τοῦ Ἁγίου Πνεύματος γενώμεθα. Μετά δέ τοῦ ὑμνῳδοῦ εἴπωμεν: «Γλῶσσαι ποτέ συνεχύθησαν, διά τήν τόλμαν τῆς πυργοποιΐας, γλῶσσαι δέ νῦν ἐσοφίσθησαν, διά τήν δόξαν τῆς θεογνωσίας. Ἐκεῖ κατεδίκασε Θεός τοὺς ἀσεβεῖς τῷ πταίσματι, ἐνταῦθα ἐφώτισε Χριστός τοὺς ἁλιεῖς τῷ Πνεύματι. Τότε κατειργάσθη ἡ ἀφωνία, πρός τιμωρίαν, ἄρτι καινουργεῖται ἡ συμφωνία, πρός σωτηρίαν τῶν ψυχῶν ἡμῶν. Ἀμήν. Ἔτη πολλά καί εἰρηνικά».

Ἐπί τῇ ἐπετείῳ ταύτῃ ὁ Μακαριώτατος προσέφερεν εἰκόνα ἐκ σμάλτου τῆς Βηθλεέμ, ὁ δέ π. Βασιανός προσέφερεν ἀναμνηστικήν εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος, φιλοτεχνηθεῖσαν εἰς τό ὕφος τοῦ ζωγράφου Ἀντρεϊ Ρουμπλιόφ.

Ἀπολυθείσης τῆς θείας Λειτουργίας ἠκολούθησε δεξίωσις καί τέλος ἑόρτιος μοναστηριακή τράπεζα, εἰς τήν ὁποίαν ὁ Μακαριώτατος καί πάλιν προσεφώνησεν τονίζων τήν ἀνάγκην ἑνότητος τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.

Η εορτή της Δευτέρας του Αγίου Πνεύματος στην Αγία Σιών 

Ἡ Δευτέρα, 11η /24η Ἰουνίου 2024, ἑωρτάσθη ὑφ’ ὅλης τῆς Ἐκκλησίας, ἰδίᾳ δέ ὑπό τῆς Ἐκκλησίας Ἱεροσολύμων, ὡς Δευτέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀφιερωμένη ἰδιαιτέρως εἰς τόν Παράκλητον, ὡς τό Κύριον Πρόσωπον, τό ἐνεργῆσαν παρά τοῦ Πατρός δι’ Υἱοῦ εἰς τό ἐξαίσιον γεγονός τῆς Πεντηκοστῆς, τῆς ἐπιφοιτήσεως δηλαδή καί φωτισμοῦ τῶν ἁγίων μαθητῶν καί ἀποστόλων.

Τοῦτο τό γεγονός ἔλαβε χώραν εἰς τό Ὑπερῷον ἐπί τῆς Ἁγίας Σίων, ἐν ᾧ ἦσαν συγκεντρωμένοι οἱ Ἀπόστολοι ὁμοθυμαδόν καί ἐπί τό αὐτό. Διά τόν λόγον τοῦτον ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς αὐτῆς ἔλαβε χώραν εἰς τό ἐν Σιών, ἐν τῷ Κοιμητηρίῳ παρεκκλήσιον τῆς Πεντηκοστῆς, προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντίνης κ. Ἀριστάρχου καί συνιερουργούντων αὐτῷ τῶν Ἁγιοταφιτῶν Ἀρχιμανδριτῶν π. Ἱερωνύμου, π. Χριστοδούλου καί π. Βαρθολομαίου εἰς τήν Ἀκολουθίαν τοῦ Ἑσπερινοῦ καί εἰς τήν ἀνάγνωσιν τῶν εὐχῶν, ὡς ἐπίσης τοῦ ἐφημερίου τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου του Ἀδελφοθέου π. Χαραλάμπους Μπαντούρ καί τοῦ Ἱεροδιακόνου π. Συμεών καί προσευχομένων ἐν χαρᾷ, ἀγαλλιάσει, δοξολογίᾳ καί εὐχαριστίᾳ τῶν Ἀραβοφώνων πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας Ἱεροσολύμων καί προσκυνητῶν ἐκ διαφόρων χωρῶν.

Μετά τό «φῶς ἱλαρόν» ἀνεγνώσθησαν αἱ εὐχαί τῆς Πεντηκοστῆς – τῆς Γονυκλισίας συμφώνως τῇ τάξει τοῦ βιβλίου τοῦ Πεντηκοσταρίου. Ἄμα τῷ τέλει τοῦ Ἑσπερινοῦ ὁ Σχολάρχης Ἀρχιμανδρίτης π. Ματθαῖος παρέθεσε μικράν ἀναψυχήν εἰς τήν Ἀρχιερατικήν Συνοδείαν.

Τό γεγονός τῆς ἐπιφοιτήσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἑωρτάσθη καί ἀνήμερα τῆς Δευτέρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διά θείας Λειτουργίας εἰς τόν Ἱερόν Ναόν τῆς Ἁγίας Τριάδος ὄντα ὑπογείως ἐν τῷ κτιρίῳ τῆς Σχολῆς, προεξάρχοντος τοῦ Προέδρου τῆς Σχολικῆς Ἐφορείας Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἱεραπόλεως κ. Ἰσιδώρου καί συλλειτουργούντων αὐτῷ τῶν Ἁγιοταφιτῶν Ἀρχιμανδριτῶν π. Ραφαήλ Ἐξάρχου τοῦ Παναγίου Τάφου εἰς Ἀθήνας, π. Ἱερωνύμου, ἡγουμένου τῆς Μαδηβᾶ, π. Μακαρίου, π. Ἀμφιλοχίου, τῶν Ἱερέων τοῦ Ναοῦ π. Ἀναστασίου καί π. Ἰωάννου Ἀντωνίου, τοῦ ἐφημερίου τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου π. Γεωργίου Μπαράμκη καί τοῦ Ἱεροδιακόνου π. Συμεών, ψαλλόντων τῶν μαθητῶν τῆς Πατριαρχικῆς Σχολῆς ὑπό τόν κ. Εὐστάθιον Τσουμάνην ἐν συμμετοχῇ μοναχῶν, μοναζουσῶν, πολλῶν Ἱεροσολυμιτῶν πιστῶν καί προσκυνητῶν, τῇ τιμητικῇ παρουσίᾳ τῆς Προξένου κ. Ἄννης Μάντικα καί μελῶν τοῦ Ἑλληνικοῦ Προξενείου.

Ἀπολυθείσης τῆς θείας Λειτουργίας ἀνεγνώσθη εἰς τόν Ναόν ἡ πρώτη εὐχή τῆς Πεντηκοστῆς καί ἤρξατο λιτανεία πρός τό παρεκκλήσιον τῆς Πεντηκοστῆς, τό εὑρισκόμενον εἰς τόν ὑπαίθριον χῶρον προσκείμενον τῆς Σχολῆς(Κατακόμβη), ἐν ᾧ ἀκολούθως ἐγένετο ἡ πορεία πρός τόν Τάφον τοῦ Δαυΐδ, εἰς τόν ὁποῖον εἰσῆλθον ὁ Ἀρχιερεύς, οἱ κληρικοί καί ἡ κ. Πρόξενος μετά τῶν μελῶν τοῦ Προξενείου καί ἀνεπέμφθη δέησις. Τέλος ἀνεγνώσθη ἡ τελευταία εὐχή τῆς Πεντηκοστῆς εἰς τό Ὑπερῷον.

Ἀκολούθως ἡ λιτανεία ἐπιστρέφουσα εἰς τήν Σχολήν ἀνέπεμψε δέησιν ὑπέρ τῶν κεκοιμημένων καί ἐνταφιασμένων ἐν τῷ Κοιμητηρίῳ τῆς Ἁγίας Σιών, ἐπειδή καί αἱ εὐχαί τῆς Πεντηκοστῆς ποιοῦνται ἰδιαιτέραν μνείαν εἰς τούς κεκοιμημένους.

Ἡ λιτανεία κατέληξεν εἰς τήν αἴθουσαν τελετῶν τῆς Σχολῆς, ἔνθα ὁ Σχολάρχης Ἀρχιμανδρίτης π. Ματθαῖος μετά τῶν καθηγητῶν καί καθηγητριῶν τῆς Σχολῆς παρέθεσαν ἑόρτιον κέρασμα ἀναψυχῆς καί ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τούς μαθητάς διά τάς ἐπιδόσεις αὐτῶν καί διά τό τέλος τοῦ σχολικοῦ αὐτῶν σταδίου ἐν τῷ παρόντι σχολικῷ ἔτει.

Η εορτή της Δευτέρας του Αγίου Πνεύματος στους Αγίους Τόπους

deytera agiou pneymatos patriarxis ierosolymon eidiseis nea simera adologala deytera agiou pneymatos patriarxis ierosolymon eidiseis nea simera adologala deytera agiou pneymatos patriarxis ierosolymon eidiseis nea simera adologala deytera agiou pneymatos patriarxis ierosolymon eidiseis nea simera adologala

Σχετικά Άρθρα

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Μητροπολίτη Λαρίσης στον νέο γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Μητροπολίτη Λαρίσης στον νέο γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής

Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 8 / 2 / 2023 , 8:54 από news_room Εθιμοτυπική επίσκεψη στον νέο Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής Υποστράτηγο Αστέριο Μαντζιώκα πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος προκειμένου να τον συγχαρεί για την ανάληψη των νέων καθηκόντων του. Υπενθυμίζεται ότι ο νέος Διευθυντής της Γ.Α.Δ.Α. προηγουμένως υπηρετούσε ως Περιφερειακός Αστυνομικός […]

Λαμπρά τα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα - Adologala.gr

Λαμπρά τα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα – Adologala.gr

Δημοσιεύθηκε: Κυριακή 24 / 7 / 2022 , 21:11 από news_room Λαμπρά τα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα – Adologala.gr Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη τιμήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 23 και την Κυριακή 24 Ιουλίου 2022 η μνήμη του Αγίου Αθηναγόρου του Αθηναίου και απολογητού στην Ιερά Μητρόπολη Ιλίου, εορτή  κατά […]