Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 13 / 11 / 2023 , 23:09 από news_room
ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ | Μία σύντομη ημερίδα-συνέδριο διεξήχθη σήμερα 13 Νοεμβρίου 2023 απόγευμα-βράδυ στις εγκαταστάσεις του Ευγενίδειου Πλανητάριου Αθηνών στο Π. Φάληρο.
Το Marpol at 50 είναι το θέμα που αντικατοπτρίζει τη μακρά ιστορία του οργανισμού στην προστασία του περιβάλλοντος από τις επιπτώσεις της ναυτιλίας μέσω ενός ισχυρού ρυθμιστικού πλαισίου και τονίζει τη συνεχή δέσμευσή του σε αυτό το σημαντικό έργο. Το θέμα «MARPOL at 50 – Η δέσμευσή μας συνεχίζεται» αναδεικνύει τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία ( MARPOL ), η οποία καλύπτει την πρόληψη της ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος από πλοία από επιχειρησιακά ή τυχαία αίτια.
Στο συνέδριο το οποίο διοργανώθηκε από την Isalos.net σε συνεργασία με την MARTECMA και της WISTA Hellas, και της JOTUN σε συνεργασία της Tototheo Maritime υπό την αιγίδα του ναυτιλιακού επιμελητήριου Ελλάδας παρευρέθηκαν ο Πρέσβης της Μεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα, ο Πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα ενώ διαδικτυακά με χαιρετισμό του συμμετείχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης.
Οι συμμετέχοντες στα δύο πάνελ ανέπτυξαν τις προσωπικές τους προσεγγίσεις και έδωσαν από την προσωπική τους εμπειρία από την δική τους επαγγελματική θέση στους συμμετέχοντες να συμπεράνουν πιθανές βιώσιμες προοπτικές για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος έχοντας ως στόχο του συνεδρίου τη προώθηση ενός τριμερούς δημόσιου διαλόγου μεταξύ τριών εθνών της Ευρώπης, με σημαντική ναυτική παράδοση: της Ελλάδας, της Νορβηγίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο μήνυμα του για την παγκόσμια ημέρα ναυτιλίας ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης είχε αναφέρει πως: Το «50 χρόνια MARPOL – Η δέσμευση μας συνεχίζεται» δεν αποτελεί απλώς μία θεματική ενότητα, αλλά ένα συνολικό δεσμευτικό πλαίσιο για τη συνέχιση της προσπάθειας υλοποίησης της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία που υπεγράφη το 1973 από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), θέτοντας τις βάσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή των νέων τεχνολογιών από τη ναυτιλία και την πορεία της προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Παράλληλα, αναβαθμίζει τους κανόνες αναφορικά με τον σχεδιασμό και την λειτουργία των πλοίων με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Και η υιοθέτηση της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL το 1973 αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για την εστίαση του ενδιαφέροντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον τομέα του περιβάλλοντος, πέραν της ασφαλούς μεταφοράς φορτίων και επιβατών και ανέδειξε τους δύο στόχους «ασφαλέστερη ναυτιλία» και «καθαρότεροι ωκεανοί» ως βασική επιδίωξη του ΙΜΟ.
Η ναυτιλία του μέλλοντος καλείται να ανταποκριθεί συνεχώς στις ανάγκες της κοινωνίας, της βιομηχανίας και του παγκόσμιου εμπορίου, λειτουργώντας εντός πλαισίου το οποίο θα ενθαρρύνει την προώθηση πράσινων τεχνολογιών. Παράλληλα όμως, η λειτουργία αυτού του πλαισίου θα δημιουργεί συνεχείς προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, και η ΔΣ MARPOL θα συνεχίσει να αποτελεί τον καταλυτικό παράγοντα για τη δημιουργία μίας νέας γενιάς αποδοτικότερων και ασφαλών πλοίων. Η Ελλάδα έχει ουσιαστική και ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις που γίνονται στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για τα ζητήματα της πράσινης ναυτιλίας, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο σαφές ότι αυτή είναι η μόνη βιώσιμη λύση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια τόσο ο κλάδος όσο και ο πλανήτης μας.
Για το Adologala.gr Ευάγγελος Καρπαθάκης