Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 4 / 7 / 2022 , 6:15 από news_room
Πιτόγυρο ή απλά fast food; – Τι αλλάζει στο αγαπημένο “Σουβλάκι” πέραν της τιμής του και δεν το καταλαβαίνουμε;
“πάει το εκλεκτό διαλεχτό πιτόγυρο και σουβλάκι, fast food γίναν όλα τα ψητοπωλεία, fast food σαν εκείνα τα καταστήματα burger με την ίδια ποιότητα”
Αυτό το άρθρο μπορεί να γίνει έμπνευση αλλά σίγουρα θα σου πεί την φαινομενικά αλματώδης εξέλιξη του πιτόγυρου που συνηθίζουμε να τρώμε εδώ και πολλές δεκαετίας στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, τα Γιάννενα, την Κρήτη και φυσικά στο εξωτερικό αφού πόσες φορές θα γίνει πάρτι για να ψήσουμε και δεν θα έχουμε γύρο και πίτες για τους καλεσμένους μας ή πόσα εστιατόρια δεν θα σου προσφέρουν το ελληνικό pitta gyro.
Πίτα γύρο απ΄όλα, πίτα σουβλάκι-καλαμάκι ή μία πίτα καλαμάκι παιδικό ότι και αν σ΄αρέσει να αγοράσεις ειδικά αν είχες συνδυάσει την βόλτα σε άλλη περιοχή ή πάρκο με πιτόγυρο από το σουβλατζίδικο της γειτονιάς αυτής τότε για σένα είναι το άρθρο αυτό αφού πλέον οι εταιρίες κατασκευής έτοιμων γύρων έχουν για τα καλά εισχωρήσει στην αγορά και πλέον δεν θα τρώς το “Σουβλάκι” του Αντρέα ή του Μιχάλη που είναι από την Λιβαδειά και έφτιαχνε καλό γύρο και χειροποίητο καλαμάκι σουβλάκι αλλά πλέον όπως φαίνεται θα τρώς το brand “Τάδε” το οποίο είναι και καλό, και δεν έχει συντηρητικά, έχει και καλό κρέας, μα πάνω από όλα είναι πολύ καλά λανσαρισμένο στους καταστηματάρχες με τα σουβλατζίδικα που σου το προσφέρουν και σίγουρα οικονομικότατο για να έχει το κέδρος που χρειάζεται η επιχείρηση που το προσφέρει στους πελάτες της.
Αν θέλεις λοιπόν να φάς στου Αντρέα θα φάς τη μάρκα “Τάδε” γύρου αν πάλι αλλάξεις περιοχή για να πάς βόλτα τα παιδιά στις κούνιες (παιδική χαρά) και θέλεις να καθίσεις ή να αγοράσεις ένα πιτόγυρο θα φάς πάλι “Τάδε” γιατί όλα τα σουβλατζίδικα το έχουν. Γράφουμε “Τάδε” για να μην προβάλλουμε εταιρίες αφού δεν θέλουμε να διαφημίσουμε ούτε να δυσφημίσουμε προϊόντα που καλά μεν μπορεί να είναι αλλά δεν είναι στην ελληνική νοοτροπία που μεγαλώσανε πολλές γενιές αφού άλλον γύρο έτρωγες στο σουβλατζίδικο του Κώστα από τα Γιάννενα που ήταν μάστορας και άλλο στης Μαρίας που ο άντρας της έβαζε παραπάνω κόκκινο πιπέρι ή πίτα ήταν στα κάρβουνα και ο γύρος του φτιαχνόταν από νωρίς το πρωϊ και φυσικά αλλαγές υπήρχαν και στην ποιότητα του κρέατος αλλά και στην περιοχή που προερχόταν το κρέας για τους γύρους κλπ και δηλαδή τώρα πάς για πιτόγυρο και θα φάς το ίδιο κρέας στην Αθήνα το ίδιο κρέας στη Θεσσαλονίκη, το ίδιο κρέας στη Ρόδο το ίδιο κρέας στη Κρήτη με ακριβώς τα ίδια μυρωδικά αλλά στο θετικό που ίσως σταθείς στην ίδια ποιότητα αλλά σίγουρα όχι στην ποσότητα.
Αν έτρωγες δύο τώρα θα τρώς περισσότερα σουβλάκια γιατί και αυτά τα καλαμάκια έρχονται από εταιρίες και αυτές οι εταιρίες δεν είναι κρεοπωλεία είναι εταιρίες που κάνουν μόνο αυτή τη δουλειά, πια δουλειά; το σουβλατζίδικο της γειτονιάς σου παράρτημα της εταιρίας τους! Μάλιστα καλά διαβάζεις αν το ένα και το άλλο σουβλατζίδικο πουλά την ίδια ποιότητα κρέατος, την ίδια εταιρία, τα ίδια προϊόντα τότε δεν συζητούμε για προσωπική επιχείρηση με εδέσματα και τεχνικές μαγειρικής αλλά ένα γρήγορο fast food που υπάρχει παντού το ίδιο και που σε περιμένει στην ίδια τιμή και που έχει ξεκουράσει τον επιχειρηματία από το να ψάχνει μάστορα για να φτιάξει γύρο ή κρεοπώλη για τα κρέατα και του παρέχει την υψηλή ποιότητα φυσικά κρέατος, αλλά υποκειμενικά υποβαθμίζει την προσωπική εμπειρία που είχες με το ψητοπωλείο της γειτονιάς σου.
Πήγαινες σε περιοχή και έτρωγες γύρο μόνο με αλάτι πιπέρι , πήγαινες σε άλλο ψητοπωλείο έτρωγες γύρο με 10 μπαχάρια και σε άλλο πάλι που είχε αλάτι πιπέρι ρίγανη και τίποτα άλλο και τώρα δεν ξέρεις και τι τρώς γιατί όσο καθαρά και αν είναι τα προϊόντα όσο και καλή να είναι η ποιότητα όσο φαινομενικά εξυπηρέτηση προσφέρουν τόσο απομακρύνουν την προσωπική πινελιά του μάστορα ψήστη από το προϊόν και αν θές μια άποψη ακόμα, τώρα που έχει φθάσει στα 3,7€ το πιτόγυρο και η ανεργία παραμένει στο 12% μην περιμένεις παραπάνω γύρο εντός της πίτας θα τρώς ότι έτρωγες αν συνεχίσεις φυσικά να αγοράζεις αφού δυο πίτα γύρο πλέον είναι στα 7 ευρώ! ούτε φτωχός ούτε πλούσιος δεν θα πλησιάζει με τις αυξήσεις φωτιά σε προϊόντα και καύσιμα!.
Έτσι λοιπόν πάει το εκλεκτό διαλεχτό πιτόγυρο και σουβλάκι, fast food γίναν όλα τα ψητοπωλεία, fast food σαν εκείνα τα καταστήματα burger με την ίδια ποιότητα, τα ίδια κρέατα, πατάτες και μενού από άκρη σε άκρη!
Άρθρο του Χριστόφορου Ρίμπα στο Adologala.gr
Το άρθρο περιέχει την προσωπική άποψη του συντάκτη και ολόκληρο το άρθρο η μέρος αυτού δεν αποτελεί άποψη του adologala.gr
Ο ορθογραφικός έλεγχος του άρθρου πραγματοποιήθηκε με το neurolingo.gr
Ακολουθήστε μας :