Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 31 / 5 / 2022 , 6:23 από news_room
Η Honda γιορτάζει τα 50 χρόνια των θρύλων του Motocross – Adologala.gr
Η 23YM CRF450R σηματοδοτεί 50 χρόνια από την άφιξη του πρώτου μοντέλου motocross της Honda που απευθύνεται σε όλους τους αναβάτες και όχι μόνο σε αγωνιστικές ομάδες. Στις πέντε δεκαετίες που έχουν περάσει από τότε, έχουν συντελεστεί τεχνολογικά άλματα τα οποία κατέστησαν τα διακριτικά ‘CR’, και στη συνέχεια ‘CRF’, συνώνυμα των off–road επιδόσεων. Ακολουθεί μία αναδρομή σε μερικά από αυτά τα σημαντικά ορόσημα.
1973
CR250M Elsinore

“Win on Sunday, sell on Monday”
Η CR250M Elsinore ήταν μια μοτοσυκλέτα που δημιουργήθηκε ως απάντηση στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στο motocross (και της ζήτησης σε επίπεδο πωλήσεων) σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Ήταν η πρώτη δίχρονη MX παραγωγής της Honda που κατασκευάστηκε από το μηδέν, και γνώρισε άμεση επιτυχία χάρη στο φιλικό προς το χρήστη χαρακτήρα της, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία της. Ανάμεσα στις προωθητικές δραστηριότητες για τη νέα μοτοσυκλέτα ήταν ένα πολύ δημοφιλές διαφημιστικό φιλμ με πρωταγωνιστή τον Steve McQueen.
Πήρε το όνομά της από το θρυλικό Elsinore Grand Prix (που διεξήχθη δίπλα στη Λίμνη Elsinore, στην Καλιφόρνια), και διέθετε αερόψυκτο κινητήρα 247.8cc που κινούσε τα 104 κιλά της μοτοσυκλέτας. Άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά ήταν ένα ημίδιπλο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι, ατσάλινο ψαλίδι, διπλά πίσω αμορτισέρ και ταμπούρα μπροστά και πίσω. Το ταξίδι της Honda στο MX είχε ξεκινήσει.
1981
CR250R

Στο προσκήνιο η υδρόψυξη και το Pro–Link
Μία σημαντική χρονιά στον τομέα της εξέλιξης. Η CR250M είχε κατακτήσει το αγωνιστικό της ‘R’ στα τέλη της δεκαετίας του ‘70, και το 1981 η Honda έφερε την τεχνολογία των εργοστασιακών μοτοσυκλετών της στο ευρύ κοινό με την πρώτη υδρόψυκτη μοτοσυκλέτας παραγωγής. Ο κινητήρας υιοθετούσε long–stroke σχεδίαση με το κύκλωμα ψύξης να αποτελείται από δύο μικρά ψυγεία. Το πιο χαρακτηριστικό ενδεχομένως ήταν το πλαίσιό της: το αλουμινένιο ψαλίδι και το μονό, πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro–Link και ανεξάρτητο δοχείο λαδιού έδειχναν το μέλλον, συμπληρώνοντας τις γνωστές αρετές του ατσάλινου πλαισίου και του ταμπούρου διπλού εμβόλου.
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, το 1982, το Racing Service Centre της Honda ξαναγεννήθηκε ως Honda Racing Corporation. Το HRC σύντομα έγινε συνώνυμο των επιτυχιών στους αγώνες motocross.
1985
CR500R
Η ‘χρυσή εποχή’ για τις 500άρες
Η CR500R που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1984 σε αερόψυκτη έκδοση (με διαθέσιμη ροπή πάνω από 70Nm) έγινε υδρόψυκτη το 1985. Αποτελώντας τώρα μια μυθική και εμβληματική μοτοσυκλέτα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι καθόρισε την κατηγορία motocross τη δεκαετία του 1980 με την αισθητική της να αποτελεί πηγή έμπνευσης για το επετειακό μοντέλο 2023 CRF450R 50th Anniversary. Η CR500R έφερε την τεχνολογία πλαισίου – όπως και τις ικανότητες των περισσοτέρων αναβατών – στα απόλυτα όρια τους.
1997
CR250R

Η επανάσταση ξεκινά
Για να αξιοποιήσει τις εξελίξεις στην τεχνολογία κινητήρων και τις επακόλουθες αυξήσεις στην ισχύ και τη ροπή, η Honda προχώρησε σε ένα τολμηρό βήμα κατασκευάζοντας το πρώτο αλουμινένιο πλαίσιο για μοτοσυκλέτα MX παραγωγής. Η ακαμψία του σωληνωτού ατσαλιού αντικαταστάθηκε από την ευελιξία των δύο δοκών και άλλων εξαρτημάτων ο συνδυασμός των οποίων δημιουργούσε μία πιο high tech αίσθηση, με πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Showa και δισκόφρενα μπροστά και πίσω. Έχοντας αναγνωριστεί ως μία από τις πιο επιδραστικές μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του ‘90, η CR250R ξεκίνησε μία off–road επανάσταση που είναι ακόμα εμφανής στα μοντέλα MX του σήμερα.
2002
CRF450R

‘Open–class’ ισχύς σε διαστάσεις μιας 250άρας
Η Honda ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του MX με την πρώτη γενιά ενός μοντέλου 450cc, του πρώτου τετράχρονου και άμεσου αντικαταστάτη της CR250R. Και καθώς το πλαίσιό της βασιζόταν σε αυτό των μοτοσυκλετών των 250cc, ήταν λεπτή και ελαφριά. Ο κινητήρας των 449 cc ήταν ισχυρός, ομαλός και με μεγάλο εύρος ισχύος που χωρίς να μειώνει τη δύναμή του, τον καθιστούσε λιγότερο άγριο από έναν εφάμιλλο δίχρονο κινητήρα 250cc. Με την CRF450R μπορούσες να πηγαίνεις ταχύτερα, ευκολότερα.
2009
CRF450R

Ένεση τεχνολογίας
Μετά από μία σταθερή εξέλιξη, η CRF450R ξαναγεννήθηκε διαθέτοντας έναν κινητήρα με σύστημα ψεκασμού, πεταλούδα γκαζιού 50mm και μπεκ 12 οπών. Οι ιδιοκτήτες μπορούσαν επίσης να κάνουν προσαρμογές στον ψεκασμό καυσίμου και στο χρονισμό της ανάφλεξης μέσω του εργαλείου HRC PGM–FI. Η επανασχεδίαση του κινητήρα και το νέο πλαίσιο εστίασαν στη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο, καθιστώντας την CRF450R μία compact μοτοσυκλέτα με το περισσότερο βάρος της να συγκεντρώνεται πιο μπροστά και πιο χαμηλά. Η ανάρτηση έφερε την υπογραφή της Kayaba, με ανεστραμμένο πιρούνι 48mm Air–Oil–Separated (AOS) και συμπαγές πίσω αμορτισέρ.
2017
CRF450R

Εντελώς νέα και φτιαγμένη για να περάσει πρώτη από την κορυφή της πρώτης στροφής
Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘ABSOLUTE HOLESHOT!’ η αγαπημένη open–class MX μοτοσυκλέτα της Ευρώπης επανασχεδιάστηκε πλήρως, διαθέτοντας εντελώς νέο πλαίσιο, αναρτήσεις Showa παντού και μία σημαντική αύξηση της απόδοσης ισχύος στις υψηλές στροφές χάρη σε έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα. Το στάνταρ ηλεκτρικό σύστημα εκκίνησης ήταν μία ευπρόσδεκτη προσθήκη ένα χρόνο αργότερα, ενώ το 2019 μία κυλινδροκεφαλή που εξέλιξε η HRC ενίσχυσε σημαντικά την ισχύ και τη ροπή. Επίσης προστέθηκε σύστημα launch control της HRC. Το 2020, το Honda Selectable Torque Control (HSTC) τριών επιπέδων χάρισε στον αναβάτη επιλογές για τη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω τροχού.
2022
CRF450R 50th Anniversary

Η επιτυχία χτίζει κάθε επόμενη – και τους εορτασμούς
Το 2021, πέρα από τους τροχούς και τη βασική αρχιτεκτονική του κινητήρα, η CRF450R ήταν μία πραγματικά εντελώς νέα μοτοσυκλέτα, βασιζόμενη σε μεγάλο βαθμό στις εξελίξεις της CRF450RW με την οποία ο Tim Gajser κατέκτησε το πρωτάθλημα ΜΧ GP το 2019. Αυτός και η HRC εξασφάλισαν τον τίτλο για δεύτερη χρονιά το 2020 και το 2021 ολοκλήρωσαν τη σεζόν στην 3η θέση.
Όπως συμβαίνει πάντα με το motocross, και την CRF450R, το παιχνίδι συνεχίζεται και η πιο πρόσφατη μοτοσυκλέτα έχει αναβαθμιστεί με πληθώρα βελτιώσεων στον κινητήρα και το πλαίσιο – καθ’ υπόδειξη των εργοστασιακών αναβατών και της HRC με σκοπό να κινούνται πολύ ταχύτερα και πολύ ευκολότερα. Και το 2023 σηματοδοτεί τα 50 χρόνια από τη γέννηση της μοτοσυκλέτας από την οποία ξεκίνησαν όλα αυτά, της CR250M Elsinore. Η επετειακή έκδοση περιορισμένης παραγωγής CRF450R 50th Anniversary αποτίει έναν εντυπωσιακό φόρο τιμής στις πανίσχυρες CR της δεκαετίας του 1980 και, πιστή στις ρίζες της Honda στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – και στο πρότυπο που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια – παραμένει μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα που έχει ‘αναθρέψει’ η HRC και που μπορείτε να αγοράσετε.

Η CRF450R, η CRF450R 50th Anniversary και η CRF450RX πρωταγωνιστούν στις βελτιώσεις της οικογένειας 23YM CRF
- Η CRF450R και η CRF450RX επωφελούνται από το σετάρισμα πλαισίου και των αλλαγών κινητήρα καθ’ υπόδειξη των εργοστασιακών οδηγών της HRC που τις καθιστούν ταχύτερες και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
- Νέοι αυλοί εισαγωγής, φιλτροχοάνη, σώμα πεταλούδας γκαζιού, χρονισμός βαλβίδων και ρυθμίσεις στην ECU προσφέρουν πάνω από 10% περισσότερη ροπή στις 5.000 σαλ. και πρόσθετη, πιο γραμμική απόδοση ισχύος στις χαμηλές σαλ.
- Νέο πίσω σιλανσιέ κατασκευάζεται τώρα από πιο ανθεκτικό αλουμίνιο, χωρίς προσθήκη βάρους
- Αναθεωρημένη ακαμψία πλαισίου που ταιριάζει με τη νέα ρύθμιση των αμορτισέρ προσφέρουν έξτρα πρόσφυση και έλξη, ενώ το πιρούνι 49mm της Showa προσφέρει βελτιωμένη απόσβεση
- Η επετειακή 23YM CRF450R 50th Anniversary σηματοδοτεί μισό αιώνα παρουσίας της Honda στον κόσμο του MX
- Εντυπωσιακά νέα γραφικά 23YM με ολοκαίνουργιο λογότυπο HRC
Η νέα 23YM CRF450R, η CRF450R 50th Anniversary και η CRF450RX πρωταγωνιστούν στον τελευταίο κύκλο αναβαθμίσεων της οικογένειας off–road μοντέλων της Honda που έχουν κατακτήσει πολλαπλά πρωταθλήματα. Το feedback των αναβατών της HRC από τα πρωταθλήματα FIM World MXGP, AMA Supercross και Pro Motocross αποτέλεσε ‘πιλότο’ για την εξέλιξη της CRF450R. Ως αποτέλεσμα, η 23YM CRF450R και η CRF450RX μπορούν να κινούνται ταχύτερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η 23YM CRF450R διαθέτει νέους, πιο στενούς αυλούς εισαγωγής, μακρύτερη φιλτροχοάνη, σώμα πεταλούδας μικρότερης διαμέτρου 44mm και αναθεωρημένο χρονισμό εκκεντροφόρων με εργοστασιακές προδιαγραφές αναβάτη που βοηθούν τον κινητήρα να αποδίδει πάνω από 10% περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Σε αυτό, έρχεται να προστεθεί η αυξημένη και πιο ομαλή παροχή ισχύος στις χαμηλές στροφές, που βοηθά την CRF450R να κινείται πιο δυναμικά στις στροφές. Το πίσω σιλανσιέ χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη αντοχή, χάρη στη χρήση πιο ανθεκτικού αλουμινίου, αλλά χωρίς πρόσθετο βάρος.

Ελέγχοντας την αυξημένη ισχύ, η αναθεωρημένη ακαμψία του πλαισίου επιτρέπει την αύξηση του σκληρότητας και της απόσβεσης του πίσω ελατηρίου για βελτιωμένη πληροφόρηση του αναβάτη, έλεγχο και κίνηση σε έδαφος γεμάτο αυλάκια. Ομοίως, η πρόσφυση του εμπρός τροχού έχει αυξηθεί και, συνολικά, η 23YM CRF450R είναι πιο σταθερή και στρίβει ακόμα πιο γρήγορα με καλύτερη αντίδραση της ανάρτησης και απόσβεση των ανωμαλιών.
Τα νέα γραφικά περιλαμβάνουν μία επανασχεδίαση του εμβληματικού λογοτύπου HRC, που αντιπροσωπεύει την επέκταση της δραστηριοτήτων της στους αγώνες αυτοκινήτων, ενώ η 23YM CRF450R 50th Anniversary σηματοδοτεί μισό αιώνα από τότε που η CR250M Elsinore εμφανίστηκε στην πίστα. Αποτίοντας φόρο τιμής στις πανίσχυρες CR της δεκαετίας του 1980, διατίθεται με χαρακτηριστικέ στιλιστικές πινελιές που υποδηλώνουν την ταυτότητά της όπως η μπλε σέλα, οι λευκές επιφάνειες για την τοποθέτηση των αριθμών, οι χρυσαφί ζάντες και το τιμόνι, οι πάνω/κάτω πλάκα τιμονιού σε γκρι μεταλλικό και τα μοναδικά γραφικά στο κάλυμμα του ψυγείου.
Η 23YM CRF450RX επωφελείται από τις ίδιες αναβαθμίσεις όπως με το motocross αδελφάκι της, αλλά φέρει cross–county προετοιμασία με πλαστικό ρεζερβουάρ καυσίμου 8L, πίσω τροχό 18 ιντσών, ειδικές ρυθμίσεις στην ECU για την ανάφλεξη/ψεκασμό, πλαϊνό σταντ από σφυρήλατο αλουμίνιο και προστατευτικές χούφτες.
Υπάρχουν επίσης έντονα νέα γραφικά για την 23YM CRF250R και την CRF250RX, που ολοκληρώνονται με το νέο λογότυπο HRC το οποίο δεσπόζει περήφανα στα προστατευτικά.
Πηγή: Adologala.gr