Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 27 / 4 / 2022 , 1:19 από news_room
Κυριακή του Πάσχα μεσημέρι προς απόγευμα άλλες εποχές όλοι χαμογελούσαν στα σπίτια από το φαγητό τα ποτά και την καλή παρέα και πήρα το αυτοκίνητο να πάω να βάλω βενζίνη για να πάω μία βόλτα να χαρώ την άδεια Αθήνα, και εκεί που πήγαινα ακούω φασαρίες και ένας τσακωμός στα αριστερά του δρόμου. Ήταν ένας ηλικιωμένος γύρω στα 60 και ένα νέο παιδί κάπου στα 35 και να φωνάζει ο ένας στον άλλον δεν με σέβεσαι (ο μεγάλος στον μικρό) και να απαντάει ο μικρότερος της φασαρίας σε σεβόμουν τόσο καιρό. Κρίμα λέω, κοίτα μία μέρα, χαρά Θεού, και αυτοί οι δύο τσακώνονται ανήμερα του Πάσχα για κάτι που ποιός ξέρει ενόχλησε τον η τον άλλον και είπαν να ¨τα βρούνε¨ την ημέρα αυτή. Σε λίγα δευτερόλεπτα που έκοψα λίγο γκάζι σαν δηλαδή να κοντοστάθηκα, θυμήθηκα ότι η τηλεόραση είναι γεμάτη με αστυνομικά δελτία από φασαρίες μικρών και μεγάλων που “μαλώνουν” μεταξύ τους, ενώ πλέον έχουμε στην Ελληνική κοινωνία το μόνιμο κοινωνικό μπούλινγκ του αγριοκοιτάγματος και της λογομαχίας χωρίς κανένα λόγο, με αφορμή μάλλον το ποιός είναι πιο ισχυρός; η μάλλον ποιός νιώθει πιο ανίσχυρος απέναντι στον άλλον για να δημιουργήσει και κάτι, να κάνει σαματά. Αυτά τα δύο πράγματα μέσα στα 30-40 δευτερόλεπτα του γεγονότος αυτού και για να φτάσει η σκέψη αυτή να κλείσει από πού προέρχονται όλα αυτά;. Είναι οι εκκλησίες που φοβάται ο κόσμος να πάει; είναι ο εγκλεισμός των δύο χρόνων, και η ισχύς του μέτρου της μάσκας που τα κάνει όλα κάπως δυσκολότερα ή κρύβουμε σαν κοινωνία πράγματα εσωτερικά. Στο εξωτερικό πχ στην Ολλανδία που δεν υπάρχει η υποχρέωση χρήσης μάσκας και οι μετακινήσεις είναι ελεύθερες οι πολίτες και οι κάτοικοι της φαίνεται πώς είναι πιο ήρεμοι. Τι μου φταίει λοιπόν ο δίπλα, ο περαστικός, ο διερχόμενος;. Είναι σίγουρα ο δίπλα που πρέπει να την “πληρώσει” τη ζημιά;.
Σταματάνε στα σπίτια νεαροί και κοροϊδευουν τους ενοίκους ή πετούν νεράτζια όπως θυμάμαι την γυναίκα εκείνη στην Αγία Παρασκευή που δεν μπορούσε τίποτα να κάνει όταν κάθε βράδυ έπεφταν βροχή τα νεράτζια στο μπαλκόνι της. Νόμος 4000/1958 θυμάμαι και συζητάω για να δώσω μία απάντηση το ότι από κάπου προέρχονται αυτά αλλά τις δράσεις της κοινωνίας απέναντι στα φαινόμενα των νέων αυτών αλλά και κάποιων μεγαλύτερων που με την ισχύ της παρέας τους κάνουν τις ζωές μαύρες στους γείτονες. Φτώχεια ίσως και ανεργία αφού και αυτή φέρνει τα δεινά στους πολίτες που εξαγριώνονται από την ανέχεια που ζούν.
Στην Αμερική σε περιπτώσεις τέτοιες ξεκινούν οι αρχές και δίνουν άδεια οπλοφορίας και αν η βία εξαπλώνεται και δεν σταματά η οπλοφορία επιτρέπεται και με την εμφάνιση του όπλου στον πολίτη καθ΄όλη την διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Τώρα μην κάνεις τέτοιες σκέψεις και μην παίρνεις αφορμές από χώρες που η εγκληματικότητα χτυπά υψηλά θα πρέπει να σκεφθείς αφού η Ελλαδίτσα είναι άλλη χώρα και υπάρχει αρκετή αστυνόμευση με αστυνομικούς με στολές και χωρίς στολές. Τι δεν υπάρχει όμως; αυτό όμως που δεν υπάρχει είναι το αίσθημα ασφάλειας που πρέπει να έχει και να αισθάνεται ο κάθε πολίτης. Οι εποχές αλλάζουν, δυστυχώς!
Τελικά αυτός ο τσακωμός των δύο αυτών με γέμισε σκέψεις, άσε θα φάω δύο αυγά λίγο τσουρέκι και θα κάνω τον σταυρό μου, θα δοξάσω τον Θεό και όταν θα κυκλοφορώ δεν θα κοιτώ μακριά γιατί κάποιος θα βρεθεί να σκέφτεται τα ίδια με εμένα για να περάσω καλά γιατί σε αντίθετη περίπτωση αν τον πειράξει και η ξαφνική ζέστη μπορεί να είμαι εγώ ο δεύτερος σε έναν ίδιο διαπληκτισμό!, άσε που κυκλοφορούν και τρελοί θα πώ για να ησυχάσω και προσοχή στις βόλτες, μην είναι σε μακρινές περιοχές και βράδυ και μας ληστέψουν κιόλας γιατί έχει και από αυτό!
Φυσικά το άρθρο αυτό δεν προτρέπει την αγορά όπλων για προσωπική ασφάλεια, τα όπλα σκοτώνουν και πρέπει να αποφεύγονται οι αγορές ακόμα και πλαστικών όπλων- παιχνιδιών σε παιδιά ενώ καλό θα ήταν και συγκεκριμένα σημεία με παρουσία παιδιών και εφήβων ακόμα και οι αστυνομικοί να είχαν άοπλη υπηρεσία αν αυτό είναι εφικτό. Η βία γεννά βία και η οπλοκατοχή ή και ειδικά οι βιαιοπραγίες μεταξύ ανθρώπων μεταφέρουν τον πολιτισμό μας σε προϊστορικά χρόνια που δεν είχαν οι άνθρωποι μάθει γράμματα. Τώρα, η παιδεία έχει αναπτυχθεί, και φαινόμενα διαπληκτισμών και τσακωμών πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφεύγονται.