8 °C Athens, GR
22/01/2022

Τελευταια Νέα
Η Εορτή του Αγίου Ευθυμίου στο Κερατσίνι (Εικόνες) – Adologala.gr Ο Άγιος Επίκτητος, ο Θαυματουργός – Πόνημα του Αρχιμανδρίτη Κύριλλου Κεφαλόπουλου 30 Αποφθέγματα από τον Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ για την προσευχή Τον Αρχιεπίσκοπο Σινά Δαμιανό δέχθηκε ο Πατριάρχης Θεόδωρος στη Πατριαρχική Επιτροπεία Καϊρου ΑΑΔΕ: Τώρα «Τα Ραντεβού μου» σε όλες τις ΔΟΥ της χώρας Σημαντική πτώση της θερμοκρασίας τις επόμενες ημέρες Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος για την Ημέρα Μάρτιν Λούθερ Κινγκ: Κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να ακούγεται η φωνή του Αυστρία: Ψηφίστηκε ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των ενηλίκων ΗΠΑ: Το ρολόι της Αποκάλυψης δείχνει 100 δευτερόλεπτα πριν από τα μεσάνυχτα Η Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου στην ομώνυμη Ιερά Μονή της Δυτικής Όχθης του Ιορδάνη Με τον Γ.Γ. του ΥΠΕΘΑ και τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου “Καιρός” συναντήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

Χανιά: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσα από τον θεματικό τουρισμό

Χανια Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσα από τον θεματικό τουρισμό

Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 15 / 1 / 2022 , 12:36 από news_room

H επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάπτυξη μορφών του θεματικού τουρισμού όπως ο αθλητικός και ο γαστρονομικός τουρισμός και η αύξηση της προσέλευσης τουριστών υψηλής ποιότητας αποτελούν την βασική φιλοσοφία και τον «κορμό» του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου Χανίων για το 2022.

Το πρόγραμμα βασίζεται σε 11 βασικούς άξονες το περιεχόμενο των οποίων παρουσιάζει το ΑΠΕ -ΜΠΕ και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εισήγηση της επιτροπής τουρισμού του δήμου που υπογράφει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νεκτάριος Ψαρουδάκης, «τα Χανιά είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα και μουσεία, πολιτιστική παράδοση, μοναδική γαστρονομία και παραλίες ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος των Χανίων στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει τον σχεδιασμό κατάλληλων ενεργειών. Βασικός στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Χανίων είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο ο τουριστικός πλούτος του τόπου».

Τι δείχνει έρευνα για τον τουρισμό στα Χανιά

Σημαντικά ευρήματα έρευνας, που διεξήχθη από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης , το Μ.Α.Ι.Χ. και την Περιφέρεια Κρήτης, δείχνουν ότι 6 στους 10 τουρίστες που ταξίδεψαν στο αεροδρόμιο Χανίων ήταν ηλικίας έως 34 ετών και ότι υπήρξε αυξημένη ζήτηση για εξειδικευμένες παροχές και εγκαταστάσεις καθώς και για προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την πρόταση τουριστικής προβολής, «στην προσπάθεια χάραξης στρατηγικής για τον τουρισμό θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ανωτέρω συμπεράσματα αλλά και η διεθνώς διαμορφωμένη τάση ότι η αύξηση των τουριστών επιτυγχάνεται με τους κάτωθι τρεις τρόπους: α) με την προσέλκυση επισκεπτών με διαφορετικό προφίλ β) με την προσφορά νέων τουριστικών προϊόντων γ) με την προσθήκη νέων αγορών-χωρών προέλευσης».

Αθλητικός τουρισμός

Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως.

Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, το 25% των τουριστών κάνει σπορ στις διακοπές ενώ ο αθλητικός τουρισμός είναι υπεύθυνος για 220 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις παγκοσμίως, δεδομένου ότι έχει 12μηνη διάρκεια. Στην Ελλάδα προσελκύει το 10% των συνολικών αφίξεων. Προτείνεται για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του δήμου, ο σχεδιασμός ενεργειών για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού όπως για παράδειγμα η προβολή μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, που πραγματοποιούνται ή δύναται να πραγματοποιηθούν στον δήμο Χανίων άλλες χρονικές περιόδους πλην της θερινής. Στόχος είναι η προσέλκυση αθλητικών τουριστών, που χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Σε αυτούς, των οποίων η συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις αποτελεί τον πρωταρχικό σκοπό του ταξιδιού (primary sports tourists) και που αποτελούν τη μεγαλύτερη δύναμη της αγοράς του αθλητικού τουρισμού. Στους αθλητές υψηλού επιπέδου αλλά και στους θεατές, οι οποίοι ταξιδεύουν για να συμμετέχουν στις αθλητικές διοργανώσεις (π.χ. WORLD ATHLETICS CONTINENTAL TOURS-Διοργάνωση Βενιζέλεια-Χανιά). Τέλος, αναμφίβολα στους κλασικούς επισκέπτες, οι οποίοι ασχολούνται με αθλητικές δραστηριότητες μόνο για την εμπειρία της δραστηριότητας και οι οποίοι έλκονται από θέλγητρα συνδεόμενα με τη φύση όπως καταδύσεις, ιστιοπλοΐα, περιπατητικές διαδρομές σε φαράγγια και βουνά. Επίσης, προτείνεται η ένταξη δράσεων στήριξης και προβολής των παραδοσιακών κρητικών προϊόντων, υποστήριξης τοπικών αγροδιατροφικών συστημάτων και η διασύνδεσή τους με αναβαθμισμένες υπηρεσίες τουρισμού και εστίασης.

Γαστρονομικός τουρισμός

Σύμφωνα με πρόσφατα συμπεράσματα από την Ομάδα Εργασίας Γαστρονομικού Τουρισμού, η οποία συστάθηκε τον Απρίλιο του 2020 και η οποία αποτελείται από εκπροσώπους του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κοινωνικών εταίρων και επαγγελματικών φορέων, οι τουρίστες δαπανούν το 1/3 των εξόδων του ταξιδιού τους για τη γαστρονομία είτε για να απολαύσουν αυθεντικές γευστικές εμπειρίες ως καταναλωτές είτε ως τουρίστες ειδικών γαστρονομικών ενδιαφερόντων. Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελώντας έναν αναπτυσσόμενο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μπορεί να στηρίξει το πρωτογενή τομέα παραγωγής και τα κρητικά παραδοσιακά προϊόντα, διαδραματίζοντας καταλυτικό ρόλο στην ευρύτερη ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας. Στον δήμο Χανίων, δεδομένων των γεωγραφικών προϋποθέσεων (θάλασσα, βουνά, φαράγγια) σε συνδυασμό με τις ήπιες κλιματολογικές συνθήκες, υπάρχουν οι βάσεις για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Άλλες δράσεις

Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής σημαντική θέση έχουν οι σύγχρονες μορφές τουριστικής προβολής με την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της νέας ιστοσελίδας τουρισμού του δήμου Χανίων «chaniatourism.gr», σχεδιασμός μεθόδων μάρκετινγκ και περαιτέρω αξιοποίηση των social media που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο διαδίκτυο. Μια ακόμα παράμετρος είναι η διαφήμιση μέσω της δημιουργίας έντυπου και ψηφιακού υλικού.

Περιέχονται ακόμα δράσεις εκπαίδευσης και σεμιναρίων σε εργαζόμενους του τουρισμού. Η διεξαγωγή ερευνών και μελετών για νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, η διοργάνωση συνεδρίων κυρίως σε περιόδους μη αιχμής, η διοργάνωση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε 12μηνη βάση, ξεναγήσεις και σχεδιασμός βιωματικών tours, η οργανωμένη πληροφορική σήμανση αξιοθέατων και μνημείων του δήμου, η φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων και η συμμετοχή και παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις.

Ακολουθήστε μας :

Σχετικά Άρθρα

Έκθεση στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 28 / 8 / 2020 , 1:07 από adologala.gr Μια σημαντική έκθεση, με θέμα «Η Λαϊκή Χαρακτική», από τη συλλογή του Μουσείου Χαρακτικής Χαμπή, ανοίγει στις 2 Σεπτεμβρίου στα Πλατανίσκια και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2020. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Μουσείου, εκτίθενται 35 έργα […]

Μακρόν & Τέντρος εγκαθιστούν την ακαδημία του ΠOY στη Λιόν

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 27 / 9 / 2021 , 23:17 από news_room Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγεσούς εγκατέστησαν στη Λιόν το παγκόσμιο κέντρο εκπαίδευσης του ΠΟΥ που θεωρείται “πιο απαραίτητο από ποτέ” με την κρίση της Covid-19. “Η επένδυση στα συστήματα […]

Pin It on Pinterest