Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 11 / 1 / 2022 , 11:54 από news_room
Ο πανιερώτατος Μητροπολίτης στο κήρυγμα της 9ης Ιανουαρίου 2022 κατά τη Θεία Λειτουργία (Κυριακή μετά τα Φώτα), που τελέσθηκε στο ιερό ησυχαστήριο του Οσίου Αββακούμ στο χωριό Φτερικούδι της μητροπολιτικής περιφερείας Ταμασσού ανέφερε χαρακτηριστικά λέγοντας ότι: Δόξα σοι τω Αγίω Θεώ που συμμετείχαμε σε αυτή την Θεία Λειτουργία, είναι δεύτερη φορά που έρχομαι στο Φτερικούδι αλλά πρώτη φορά που παρίσταμαι ως χοροστατών επίσκοπος, πάντοτε με την ευχή, την ευλογία, και την άδεια του Μητροπολίτη Ταμασσού Ησαϊα που δικιά του ευχή, αδεία και ευλογία τον οποίο ευχαριστούμε για την καλοσύνη και την ευγένεια που έχει να μας δίνει αυτές τις άδειες αυτές κατά καιρούς να ερχόμαστε εδώ στην χάρη του οσίου Αββακούμ ενώ όσο μου είπε ένας άνθρωπος του Θεού που έχει όραση των πνευματικών πραγμάτων ορατών και αοράτων και μίλησα προχθές μαζί του εκείνος με ρώτησε το που θα πάς δεσπότη μου την Κυριακή και του είπα δεν θα λειτουργήσω γιατί αισθάνομαι μία μικρή κόπωση αλλά θα πάω σε ένα ησυχαστήριο ενός παλαιού αγίου Κυπρίου και εκείνος είδε με την πνευματική του όραση αμέσως.
Όπως γνωρίζουμε ο άνθρωπος δεν έχει μόνο οφθαλμούς όπως λένε και όλοι οι άγιοι της Εκκλησίας μας και τονίζει και ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, λέγει ότι έχουμε 5 αισθήσεις έχει το σώμα και 5 αισθήσεις έχει η ψυχή αν ενώσουμε όλες τις αισθήσεις λέγει ο άγιος Θεοφάνης γραπτώς ότι έχουμε 10χορδο όργανο με το οποίο αισθάνεται ο άνθρωπος και τα εγγύς και τα μακρά, και τα ορατά και τα αόρατα, οι περισσότεροι όμως επειδή ασχολούμαστε μόνο με τον εγκέφαλο και μόνο με τις αισθήσεις του σώματος και ιδιαιτέρως τα άθεα ευρωπαϊκά γράμματα διότι έκαναν απόλυτες αυτές τις 5 αισθήσεις του σώματος και άφησαν πίσω διότι αγνοούν οι αιρέσεις των προτεσταντών και των μασόνων τις πέντε αισθήσεις της ψυχής κάτι άρχισαν να αντιλαμβάνονται μέσα από μαγείες και αποκρυφισμούς για την έκτη αίσθηση, λές και δεν υπάρχει και 7η και 8η 9η και 10 αίσθηση. Όταν λένε εννοούν την διαίσθηση που έχουν κάποιοι άνθρωποι με την βοήθεια ουχί του αγίου Πνεύματος αλλά με των αρνητικών πραγμάτων και των δαιμονικών.
Εμείς όμως οι Ορθόδοξοι γιατί είμαστε στην ορθή δόξα και πίστη; γιατί μπορούμε να γιατρέψουμε τον εαυτό μας με όλη την εγωπάθεια και κακότητα την δική μας η και κληρονομική μερικές φορές και τα δύο συνήθως, μπορούμε να θεραπεύσουμε τον εαυτό μας αν δώσουμε προσοχή και στις αισθήσεις του σώματος γιατί και το σώμα έχει αξία αφού το σώμα είναι ναός του αγίου Πνεύματος αλλά ιδιαιτέρως ποιός θα βοηθήσει το σώμα; οι πέντε αισθήσεις της ψυχής, με πιά μάτια έβλεπε η τυφλή της Ρωσίας αγία Ματρώνα, πως έβλεπε ο άγιος Πορφύριος και ο άγιος Ιάκωβος; με τα μάτια και του σώματος αλλά πιο πολύ με τα μάτια της ψυχής, έτσι γνωρίζανε και τα ονόματα μας πριν μας γνωρίσουν και την ψυχή μας γιατί βλέπανε τις ενέργειες του εσωτερικού μας είναι. Μου είπε λοιπόν αυτός ο άνθρωπος ο αγωνιστής που δίνει μεγάλη σημασία στις πέντε αισθήσεις της ψυχής ιδιαιτέρως προσέχει τον νούν του και τον κατεβάζει στην καρδία και εκεί γίνεται η καθαριότητα του νού και της καρδίας από διαλογισμούς και επιθυμίες και έτσι μπορεί να ενωθεί η καρδιά με τον νού και να γίνουν ένα, και τότε ο άνθρωπος , ανοίγουν τα μάτια της ψυχής ο νούς δηλαδή και όλες οι υπόλοιπες αισθήσεις άλλες τιθασεύονται και ελέγχονται όπως η φαντασία, και άλλες αναπτύσσονται υγειώς όπως η διάνοια, ο νούς και η γνώμη.
Ό άνθρωπος αυτός μου είπε λοιπόν του έδειξε ο θεός την περιοχή αυτή του φτερικουδίου και επειδή ήξερε ότι πάω σε ένα μοναστήρι στην Ελλάδα και επειδή και εκεί είναι ωραία όπως εδώ, μου λέει αυτός τι ωραία είναι εκεί που θα πάς και τη μεγάλος ησυχαστής ο άγιος Αββακούμ, μα πόσο αγάπησε αυτός την ησυχία μα πόσο αγάπησε αυτός την ησυχία της καρδίας. Το άλλο που μου είπε είναι ότι «Εσείς οι Κύπριοι έχετε τόσους πολλούς αγίους, κάθε χωριό και έναν άγιο, δίκαια ονομαστήκατε η νήσος των αγίων, αλλά οι σύγχρονοι Κύπριοι πρέπει να αγωνιστείτε περισσότερο να συνδεθείτε μου λέει με τέτοια πνευματικά κέντρα όπως αυτά τα μοναστήρια είτε παλιά η νεότερα, αρκεί να έχουν το θεραπευτικό φρόνιμα της Ορθοδοξίας», και με απλά λόγια συνέχισε ο κ. Νεόφυτος, να προσέχουμε τον νού μας αν πάει κάπου στραβά ο νούς μας να μην βυθιζόμαστε μέσα στις ενοχές, όπως «Γιατί να το κάνω αυτό εγώ, ή γιατί να το σκεφθώ εγώ αυτό» αφού είμαι απόγονος τους Αδάμ.
Πρίν το τέλος του κηρύγματος του τόνισε λέγοντας: Πρέπει να ζητήσουμε έκτακτη δόση πίστεως, ενότητα πίστεως και με τους παλαιούς και με τους νεότερους αγίους και έτσι θα είμαστε το σώμα του Χριστού που θα διακονήσει την ωραία εποχή που έρχεται μετά τις δοκιμασίες του Παγκοσμίου Πολέμου το εύχομαι σε εσάς να το εύχεστε και εσείς για εμάς.
Απομαγνητοφώνηση: NewsRoom Adologala.gr, Πηγή: immorfou.org.cy. – Επιμέλεια Ε.Κ.