12 °C Athens, GR
04/12/2022

Τελευταια Νέα
Πυρετώδεις οι διεργασίες ενόψει Αρχιεπισκοπικών – Την Δευτέρα οι εκλογικοί προκαταρκτικοί κατάλογοι σε ενορίες & κοινότητες Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέα στην Κωνσταντινούπολη Αθήνα: Η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην πλατεία Συντάγματος (Φωτογραφίες) Νέα Υόρκη: Ο ανεπανάληπτος χριστουγεννιάτικος στολισμός του Dyker Heights (Φωτογραφίες) Λαμπρός ο εορτασμός του Αγίου Αποστόλου Ανδρέα στο Γηροκομείο Αθηνών (Φωτορεπορτάζ) Ο πρώην Μητροπολίτης Τυάνων Παϊσιος στο Μετόχι του Αγίου Νικολάου στο Μπρούκλιν Οχτώ φορές ισόβια για επτά ανθρωποκτονίες και έξι απόπειρες καθώς χρηματική ποινή €327χιλ, στον ψευτογιατρό Έτοιμη η προεκλογική εκστρατεία των Μητροπολιτών για τον Αρχιεπισκοπικό Θώκο Λεμεσού Αθανάσιος: Το έργο μας είναι να εργαζόμαστε για τον λαό μας, την εκκλησία μας, ταπεινά, απλά και αθόρυβα Καρπασίας Χριστόφορος: «Η εκλογές δεν είναι μία απλή διαδικασία, είναι ένα εκκλησιαστικό γεγονός» H ενθρόνιση του Μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης Αθανασίου Η Ενθρόνιση του Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Νικηφόρου Απόψεις: Η ακρίβεια τον φετινό χειμώνα θα οδηγήσει τους πολίτες στα άκρα – Ευρωπαϊκή άνοδος της Ακροδεξιάς Η ενθρόνιση του Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας Δαμασκηνού Αποφάσεις Επαρχιακής Ιεράς Συνόδου – Ορίστηκε η επιτροπή για το Σύνταγμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής “Κοσμοσυρροή” για τον Αρχιεπισκοπικό Θώκο της Κύπρου Όλη η διαδικασία εκλογής νέου Αρχιεπισκόπου Κύπρου – Τι προνοεί ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Κύπρου Αναπαύθηκε εν Κυρίω ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κυρός Χρυσόστομος Β΄ Απόψεις: Καιρός των καιρ(δ)οσκόπων Αλ. Τσίπρας – Κιλκίς: Η αισχροκέρδεια στην χώρα μας δεν είναι εισαγόμενη, είναι γέννημα θρέμμα της πολιτικής Μητσοτάκη Η Τουρκία ενισχύει το κατασταλτικό «οπλοστάσιο» της κατά του Τύπου Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά στην αποκατάσταση του σπιτιού της Μαρίας Κάλλας Μητροπολίτης Ταμασού: «Απαράδεκτη η διακοπή κύησης» Υπόσχεση Μητροπολίτη Πάφου ότι θα διατηρήσει την παράδοση της εκκλησίας Αφρός & Νέκταρ Προδόρπιοι και Επιδόρπιοι Οίνοι στο Ωδείο Αθηνών Ερώτημα Εμμανουήλ Φράγκου στην ΕΕ για την Γενοκτονία των Χριστιανών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας Η εορτή της Παναγίας της Γερόντισσας & του Αγίου Πορφυρίου στο Τρίκορφο Φωκίδος Η Honda αποκαλύπτει την επόμενη γενιά τεχνολογιών του Honda SENSING 360 και του Honda SENSING Elite

Έφυγε από την ζωή ο εμβληματικός Έλληνας ζωγράφος, Αλέκος Φασιανός

Πέθανε ο εμβληματικός ζωγράφος Αλέκος Φασιανός 2

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 17 / 1 / 2022 , 0:11 από news_room

Έφυγε απόψε το βράδυ, 16 Ιανουαρίου 2022, από τη ζωή, σε ηλικία 87 ετών, ο Αλέκος Φασιανός. Ο εμβληματικός ζωγράφος, που σφράγισε με το έργο του την εποχή του, αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια προβλήματα υγείας.
Ο Αλέκος Φασιανός άφησε την τελευταία  του πνοή  σπίτι του, έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του Μαρίζα και τα δύο τους παιδιά.
Η ημερομηνία της κηδείας του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.

Βιογραφικό Αλέκου Φασιανού
Ο Αλέκος Φασιανός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Σπούδασε βιολί στο Ωδείο Αθηνών και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1955-1960) με τον Γιάννη Μόραλη. Λίγο μετά την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα (1960, γκαλερί Α23), πήγε στο Παρίσι με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα λιθογραφίας στην Ecole des Βeaux-Αrts, κοντά στους Clairin και Dayez (1962-64). Τελικά εγκαταστάθηκε πιο μόνιμα στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου έζησε επί 35 χρόνια, κρατώντας πάντως μια στενή και τακτική σχέση με την Ελλάδα.

Πέθανε ο εμβληματικός ζωγράφος Αλέκος Φασιανός 2Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τέχνης του διαμορφώθηκαν βαθμιαία, στη διάρκεια της διαμονής του στο Παρίσι, όπου είχε την ευκαιρία να εξοικειωθεί, μεταξύ άλλων, με τις μοντέρνες τάσεις της δεκαετίας του 1960. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλους έλληνες καλλιτέχνες της γενιάς του, δεν συντάχθηκε εμφανώς με τα ευρωπαϊκά πρωτοποριακά ρεύματα της εποχής. Παρέμεινε πιστός στην παραστατική ζωγραφική και στις ελληνικές καταβολές του, διατηρώντας μέχρι τέλους το σεβασμό του για κάποια διδάγματα της γενιάς του 30, την αγάπη του για την ελληνική τέχνη (αρχαία, βυζαντινή, λαϊκή), και τους ισχυρούς δεσμούς του με τη βιωμένη εμπειρία του ελληνικού χώρου.


Στα θέματά του κυριαρχεί η ανθρώπινη φιγούρα, η οποία αποδίδεται αρχικά με μια ηθελημένη απλοϊκότητα, αλλά με τον καιρό εξελίσσεται και αποκτά μια κυρίαρχη παρουσία στο χώρο. Σχεδιάζεται σχηματοποιημένα, με λιτά και καθαρά περιγράμματα, σε συνθέσεις επίπεδες με ελάχιστη φωτοσκίαση. Συχνά το χρώμα απλώνεται έντονο και εννιαίο σε όλη την επιφάνεια της μορφής, δίνοντας μια εντυπωσιακή μνημειακότητα στην εικόνα, η οποία λειτουργεί κυρίως ποιητικά και όχι ρεαλιστικά. Τα μοτίβα που κατά καιρούς εμφανίζονται στη ζωγραφική του, τόσο τα καθαρώς ανθρωποκεντρικά (ποδηλάτες, καπνιστές, ερωτικά ζευγάρια, κ.ά) όσο και εκείνα που περιγράφουν αντικείμενα ή χώρους, προέρχονται καταρχήν από μια οικεία καθημερινότητα, η οποία όμως παίρνει μια μυθική διάσταση, ιδίως όταν υπάρχουν και άμεσες αναφορές σε πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας.


Έχει ασχοληθεί με την εικονογράφηση βιβλίων γνωστών ποιητών και συγγραφέων στην Ελλάδα και τη Γαλλία (των Ελύτη, Ταχτσή, Καβάφη, Aragon, Apollinaire κ.ά.). Έχει επίσης σχεδιάσει αφίσες και γραμματόσημα. Ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν και άλλους θιάσους, σε παραστάσεις αρχαίου δράματος και σύγχρονων έργων. Επίσης έχει εκδόσει δικά του κείμενα, πεζά και ποιητικά. Το 2000 φιλοτέχνησε έργα για το Σταθμό Μεταξουργείο του αθηναϊκού Μετρό. Έχουν γυριστεί τέσσερις ταινίες για το έργο του, από την ελληνική και τη γαλλική τηλεόραση, ενώ κυκλοφορούν αρκετές μονογραφίες του. Το 1999 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών και το 2010 τιμήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση με το παράσημο της Legion d’Honneur (Officier des Lettres et des Arts).


Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από 70 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Η τελευταία αναδρομική του έκθεση έγινε στην Εθνική Πινακοθήκη (2004), με τίτλο Φασιανός, Μυθολογίες του καθημερινού. Συμμετείχε επανειλημμένα σε ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις στην Ελλάδα και σε άλλα μέρη του κόσμου (Μπιενάλε Sao Paulo 1971, Μπιενάλε Βενετίας 1972, Ευρωπάλια, Βρυξέλλες 1982, Μπιενάλε Γραφιστικής Μπάντεν – Μπάντεν 1985, κ. ά.).

Ν. Δένδιας: Ο Αλέκος Φασιανός ήταν ένας εμβληματικός Έλληνας ζωγράφος

Ειλικρινή συλλυπητήρια για τον θάνατο του Αλέκου Φασιανού εκφράζει στους οικείους του, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας. «Ο Αλέκος Φασιανός ήταν ένας εμβληματικός Έλληνας ζωγράφος, ο οποίος υπηρέτησε επίσης τις Τέχνες και τον Πολιτισμό της χώρας μας σε όλες σχεδόν τις μορφές τους» επισημαίνει σε ανάρτησή του στο Twitter ο Νίκος Δένδιας.

Υπουργός Πολιτισμού: «Ολόκληρο το έργο του Αλέκου Φασιανού αποπνέει Ελλάδα»

«Ολόκληρο το έργο του Αλέκου Φασιανού, τα χρώματα που γέμισαν τους καμβάδες του, οι ”επίπεδες”, αλλά πολυδιάστατες μορφές που κυριαρχούν στους πίνακές του, αποπνέουν Ελλάδα» αναφέρει στο συλλυπητήριο μήνυμά της η υπουργός Πολιτισμού, πληροφορούμενη τον θάνατο του ζωγράφου.
«Από τα πρώτα του βήματα, στο εικαστικό του έργο, αλλά και στη δουλειά του για το θέατρο, ο Φασιανός δεν άφησε ρεύματα και επιρροές να αλλοιώσουν τα βασικά, προσωπικά, χαρακτηριστικά του» συνεχίζει το συλλυπητήριο μήνυμα . «Είναι από τους κορυφαίους σύγχρονους δημιουργούς της ελληνικότητας στη ζωγραφική. Οι ρίζες του προέρχονται από την παραδοσιακή τέχνη, η τεχνική του από τις σπουδές του δίπλα στον Γιάννη Μόραλη και στη συνέχεια στη Γαλλία, όπου έζησε για μεγάλο διάστημα. Στις μορφές του αναγνωρίζεις τα κυκλαδικά ειδώλια, τα αρχαία ελληνικά αγγεία, τις βυζαντινές εικόνες. Η τέχνη του Αλέκου Φασιανού είναι ταυτόχρονα λαϊκή και υψηλή, γι’ αυτό και συνεχίζει να είναι από τους πλέον αναγνωρίσιμους, αναγνωρισμένους και αγαπητούς καλλιτέχνες. Ο Αλέκος ήταν αγαπημένος φίλος από του Παπάγου και την Τζια. Δεν ξεχνώ τις μακρές συζητήσεις μας με τον ίδιο και την μητέρα του, διαπρεπή φιλόλογο, η οποία τον δίδαξε την ελληνική τέχνη για την αξία των αυτόραφων ενδυμάτων, το χρώμα στα αρχαία αγάλματα και τη μοναδικότητα του αρχαίου δράματος. Στην Τζια, ψάρεμα στις Τρεις Αμμουδιές με τον Τσαρούχη, τον Χάρο, τον Στεφάνου. Μνήμες που δεν θα σβήσουν ποτέ. Κι όταν οι πόροι για την ανασκαφή στην Καρθαία ήταν λιγοστοί, ο Αλέκος πουλούσε πίνακες του και κάλυπτε τις ανάγκες του εργοταξίου μας. Στην Μαρίζα, την Βικτωρία και το Νίκο, που τόσο πολύ αγάπησε, εκφράζω τη βαθειά μου θλίψη. Πέρα από την καλλιτεχνική του παρακαταθήκη ο Αλέκος τους χάρισε την καλοσύνη, την ευγένειά του, την απλότητα και την λιτότητά του, την παιδεία του και το χιούμορ του. Δε θα τον ξεχάσουμε ποτέ».

 Ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο Αλέκος Φασιανός σφράγισε μια ολόκληρη εποχή. Η ανθρωποκεντρική του προσέγγιση σε συνδυασμό με την ξεκάθαρη ελληνικότητα της τέχνης του τον καταξίωσε καλλιτεχνικά διεθνώς και παράλληλα τον κατέστησε εξαιρετικά δημοφιλή μεταξύ όλων των Ελλήνων. Όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος, ‘εκφράζω τον άνθρωπο του σήμερα ο οποίος φέρει τη μνήμη όλων όσων προηγήθηκαν.’ Ο Φασιανός, μέσα από την θεματική του, αλλά και το εύρος της δράσης του συνέβαλε στο να κάνει την εικαστική τέχνη πιο οικεία. Εκφράζω τα συλλυπητήριά μου στην οικογένεια του».

Μ. Βαρβιτσιώτης: Η Ελλάδα σήμερα είναι φτωχότερη. Ο Αλέκος Φασιανός ήταν ένας κορυφαίος δημιουργός

Συλλυπητήρια για τον θάνατο του Αλέκου Φασιανού εκφράζει στην οικογένειά του, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Η Ελλάδα σήμερα είναι φτωχότερη. Ο Αλέκος Φασιανός ήταν ένας κορυφαίος δημιουργός που αφήνει πίσω του ένα τεράστιο καλλιτεχνικό έργο» επισημαίνει σε ανάρτησή του στο Twitter ο Μ. Βαρβιτσιώτης.
Στην ανάρτησή του, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών παραθέτει φωτογραφία από το εξώφυλλο του βιβλίου του Ιωάννη Βαρβιτσιώτη που φιλοτέχνησε ο μεγάλος ζωγράφος.

Νατ. Δ. – ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ακολουθήστε μας :

Σχετικά Άρθρα

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο περιοδικό Monocle

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 21 / 1 / 2021 , 12:16 από news_room Monocle: «Φωτεινές φιλοδοξίες μετά από χρόνια στη γεωπολιτική ερημιά» Ως έναν «Πρωθυπουργό με σημαντικό όραμα» παρουσιάζει το περιοδικό Monocle τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο νεότερο πρωτοσέλιδό του, που έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου τεύχους, το οποίο φιλοξενούσε στο εξώφυλλο την […]

Ιδιαίτερα αυξημένη η έξοδος οχημάτων από τα διόδια Ελευσίνας και Αφιδνών το τελευταίο 24ωρο

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 15 / 5 / 2021 , 12:17 από news_room Η έξοδος οχημάτων από τα διόδια Ελευσίνας και Αφιδνών, των εθνικών οδών Αθηνών – Κορίνθου και Αθηνών – Λαμίας, αντίστοιχα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη, το τελευταίο 24ωρο (από τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 14 Μαϊου έως την ίδια ώρα […]

Pin It on Pinterest