27 °C Athens, GR
16/05/2022

Τελευταια Νέα
Παρουσία Αρχών των Δήμου Γαλατσίου & Πλήθους κόσμου η Ιερά Λιτάνευση της Αγίας Γλυκερίας (Φωτορεπορτάζ) Εγκατάλειψη του ιστορικού Ναού των Εισοδίων της Θεοτόκου Αλίμου μετά από την απομάκρυνση του Ιερέα Αρχαιολόγου Η ομιλία του Πρέσβη Τζορτζ Τσούνη στη Δεξίωση για την Επίδοση των Διαπιστευτηρίων του Συνάντηση Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου με τον Βασιλιά της Ιορδανίας στη Νέα Υόρκη – Adologala.gr Λαμπρά εορτάστηκε η Ιερά Μνήμη της Αγίας Ειρήνης στο Γαλάτσι Έφτασε στν Ουάσιγκτον ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης – Αναμένεται συνάντηση με τον Πρόεδρο Μπάϊντεν και Γερουσία Επίθεση στο Μπάφαλο: «Το μίσος παραμένει κηλίδα στην ψυχή της Αμερικής», δήλωσε ο Τζο Μπάιντεν Το Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την επίσημη επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Στην Κύπρο ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας – Επισκέφθηκε τον έξαρχο του Παναγίου Τάφου – Είχε συνάντηση & με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Η Εύβοια πανηγύρισε με λαμπρότητα την Σύναξη πάντων των Ευβοέων Αγίων Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος: Το ρατσιστικό μίσος στην Αμερική είναι μακροχρόνιο μόρφωμα Η ενθρόνιση της Ηγουμένης της Ιεράς Μονής Παναγίας Άξιον Εστίν από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Επίσκεψη του Υπαρχηγού του ΓΕΕΘΑ της Ελλάδος Ιωάννη Δρυμούση στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας

«Βαβυλωνία» του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα – απευθείας από την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου

Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 13 / 3 / 2021 , 18:14 από news_room

Βαβυλωνία του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου
Live streaming ζωντανά από την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου
Σάββατο 20 Μαρτίου, στις 19:30

Το Εθνικό Θέατρο ολοκληρώνει τον κύκλο των παραγωγών του στην Κεντρική Σκηνή για τη φετινή θεατρική περίοδο, με την κωμωδία του Δημητρίου K. Βυζάντιου, Βαβυλωνία, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Η Βαβυλωνία γράφτηκε το 1836 και ανήκει στο είδος του «λαϊκού θεάτρου» (ηθογραφίας), όπου ο συγγραφέας αποτυπώνει ανάγλυφα μέσα από μια γλωσσική «βαβυλωνία» (γλωσσική/διαλεκτική ποικιλομορφία) το χρώμα και την εικόνα της κοινωνίας της πρώτης ελληνικής πρωτεύουσας κατά τη μετεπαναστατική περίοδο.

Η Βαβυλωνία μας μεταφέρει ως άλλη μηχανή του χρόνου πίσω στο 1827 και στην καρδιά του κοσμοπολίτικου Ναυπλίου, καθέδρας της ελληνικής κυβέρνησης, αμέσως μετά τη νίκη των συμμαχικών δυνάμεων στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου. Η χαρμόσυνη είδηση αποτελεί την αφορμή για το γλέντι που θα στηθεί μεταξύ ρωμιών που βρίσκονται στο Ναύπλιο προερχόμενοι από διάφορα μέρη του ελληνισμού. Το ευτυχές γεγονός θα γιορτάσουν στη λοκάντα (πανδοχείο) του μισέ Μπαστιά, ένας Ανατολίτης (μικρασιάτης), ένας Μωραΐτης, ένας Χιώτης, ένας Κρητικός, ένας Αρβανίτης, ένας Κύπριος κι ένας λογιότατος (πρωτευουσιάνος).

Το γλέντι κορυφώνεται, το κρασί ρέει άφθονο, αλλά καθώς ο καθένας μιλάει το δικό του τοπικό γλωσσικό ιδίωμα, η ασυνεννοησία μεταξύ τους δεν θα αργήσει να καταλήξει σε σύγκρουση. Η λέξη «κουράδια» που θα ξεστομίσει ο Κρητικός στον Αρβανίτη θα προξενήσει τη μοιραία παρεξήγηση ανάμεσα στους δύο θαμώνες. Ο μεθυσμένος Αρβανίτης θα πυροβολήσει τον Κρητικό, και το σκάνδαλο θα ξεσπάσει. Η υπόθεση θα φτάσει στην αστυνομία, και η παρέμβαση του Ζακυνθινού αστυνόμου που θα προσπαθήσει να εξακριβώσει αν ο τραυματισμός είναι κάζο πενσάτο (εκ προμελέτης) ή ατσιντέντε (κακή στιγμή), θα επιτείνει την ασυνεννοησία εφόσον και αυτός μιλάει το δικό του γλωσσικό ιδίωμα και αδυνατεί να καταλάβει τα λόγια των άλλων. Καθώς η ανάκριση δεν πετυχαίνει να διαλευκάνει την υπόθεση, όλοι οι ήρωες κλείνονται στη φυλακή. Ωστόσο η «Διοίκηση» που έχει λάβει γνώση του περιστατικού, δίνει χάρη στους φυλακισμένους και οι κρατούμενοι απελευθερώνονται. Το έργο τελειώνει όπως άρχισε: με τους Έλληνες να γλεντούν τη νίκη αφήνοντας πίσω τα «εμφύλια» τραύματα και τις διαφορές τους.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης σημειώνει: Δεν είναι τυχαίο που η «Βαβυλωνία», έργο γραμμένο το 1836, παίζεται τόσο συχνά και θα παίζεται σίγουρα και στο μέλλον.

Ένα έργο λαϊκό και όχι λαϊκότροπο που αναφέρεται σε μία πολύ κρίσιμη και ανασφαλή περίοδο της Ελληνικής ιστορίας: Στην προσμονή της ελευθερίας με τη ναυμαχία του Ναυαρίνου και την πιθανότητα της δημιουργίας για πρώτη φορά ενός Ελληνικού κράτους.

Αυτή την κομβική ιστορική στιγμή ο Δημήτριος Κ. Βυζάντιος την καταγράφει μέσα από τις ζωές των απλών ανθρώπων. Στη Βαβυλωνία δεν υπάρχουν «ήρωες» και «σπουδαίοι» άνθρωποι που έμειναν στην Ιστορία. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι. Απλοί. Που κανείς δεν τους θυμάται. Που νιώθουν σε κενό, στην απόλυτη αβεβαιότητα, για ό,τι πρόκειται να συμβεί. Γιορτάζουν την ελευθερία που τους τάζουν, γλεντούν, πίνουν, μεθούν, αγαπιούνται, τραγουδάνε και θυμούνται. Και εκεί που η ονειρική Ουτοπία του «μαζί» εγκαθίσταται, τα τραύματα, ο εγωϊσμός και η εμφυλιακή μανία ανατρέπουν τα πάντα. Το γλέντι γίνεται εφιάλτης και η πύλη για την ανεξέλεγκτη εξουσία ανοίγει διάπλατα.

Η φυλακή είναι η κατάληξη του γλεντιού και η στέρηση της ελευθερίας είναι το αποτέλεσμα της γιορτής για την έλευσή της.

Η Ελλάδα είναι η Βαβυλωνία.

Αυτή η ευλογημένη χώρα με τον ήλιο της και τα κοινωνικά σκοτάδια. Με τα γλέντια και τους εμφύλιους. Με αυτή τη μεσογειακή ψυχή που είναι γεμάτη πάθος και αντιφάσεις, θάλασσα και γκρεμούς.

Αυτή την Ελλάδα σατιρίζει ο Βυζάντιος με πηγαίο χιούμορ, πολλή αγάπη και έντονη κριτική ματιά.

Και το κάνει με επιτυχία.

Γι’ αυτό η Βαβυλωνία είναι ένα σπουδαίο έργο που παίζεται και θα παίζεται σίγουρα και στο μέλλον.

Γιάννης Κακλέας

Tαυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία – Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά – Σάκης Μπιρμπίλης, Γιάννης Κακλέας
Φωτισμοί – Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Σάκης Μπιρμπιλης
Μουσική σύνθεση, μουσική επιμέλεια – Μαρίζα Ρίζου
Κίνηση – Αγγελική Τρομπούκη
Κοστούμια – ΗλένιαΔουλαδίρη
Βίντεο – Μιχάλης Κλουκίνας
Βοηθός σκηνοθέτη – Καλλιόπη Γερακιανάκη
Βοηθός σκηνογράφου – Νατάσα Τσιντικίδη
Βοηθός ενδυματολόγου – Ιωάννα Καλαβρού
Μουσική διδασκαλία – Μελίνα Παιονίδου
Επιστημονικός σύμβουλος – Στέφανος Καβαλλιεράκης
Δραματολόγος Παράστασης – Εύα Σαραγά

Διανομή
Ανατολίτης – Ιεροκλής Μιχαηλίδης
Πελοποννήσιος – Θοδωρής Σκυφτούλης
Χίος – Γιάννης Κότσιφας
Κρής – Κώστας Αποστολάκης
Αλβανός – Κώστας Μαγκλάρας
Κύπριος – Δημήτρης Φουρλής
Λογιότατος – Θανάσης Δήμου
Τζουμερκιώτης – Λάμπρος Κτεναβός
Ξενοδόχος Χιος – Μιχάλης Βαλάσογλου
Αστυνομικός Επτανήσιος – Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Γραμματεύς της Αστυνομίας – Πάνος Ζυγούρος
Στρατιώτες – Κωνσταντίνος Ζωγράφου, Σπύρος Κυριάκος
Κανέλλα – Νίκη Λάμη
Γαρούφω – Κωνσταντίνα Τάκαλου
Ιατρός αμαθής – Κωνσταντίνος Γαβαλάς

Μουσικός επί σκηνής – Παναγιώτης Κωστόπουλος

Η απευθείας μετάδοση θα είναι διαθέσιμη στη σελίδα: livestream.n-t.gr με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου (κωδικού πρόσβασης).

Στη σελίδα προπώλησης εισιτηρίων θα είναι διαθέσιμο για ηλεκτρονική αγορά το πρόγραμμα της παράστασης σε ψηφιακή μορφή.
Στην παράσταση υπάρχει δυνατότητα επιλογής ελληνικών υπότιτλων.

Τιμή εισιτηρίου: 8€ Ώρα έναρξης: 19:30

Φωτογράφος παράστασης: Σταύρος Χαμπάκης

Ακολουθήστε μας :

Σχετικά Άρθρα

Συμμετοχή το Υπουργού Μεταφορών στη Σύνοδο Αεροπορικών Μεταφορών στην Τουλούζη

Συμμετοχή το Υπουργού Μεταφορών στη Σύνοδο Αεροπορικών Μεταφορών στην Τουλούζη

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 4 / 2 / 2022 , 20:43 από news_room Συμμετοχή το Υπουργού Μεταφορών στη Σύνοδο Αεροπορικών Μεταφορών στην Τουλούζη Στη Σύνοδο Αεροπορικών Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε από τη Γαλλική Προεδρία της ΕΕ, στην Τουλούζη, συμμετείχε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος. Κύρια θέματα στην ατζέντα […]

ONASSIS AiR OPEN CALL 2021/2022 THE SCHOOL OF INFINITE REHEARSALS

Onassis AiR Call 2021,2022 – The School of Infinite Rehearsals: Movements V, VIII

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Shares Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 2 / 2 / 2021 , 12:03 από news_room ONASSIS AiR OPEN CALL 2021/2022 THE SCHOOL OF INFINITE REHEARSALS  Αιτήσεις έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 12:00 το μεσημέρι (UTC+2)  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021 – ΙΟΥΝΙΟΣ 2022  Σε μια χρονιά που οι καλλιτέχνες χρειάζονται τη στήριξή μας περισσότερο από ποτέ, το […]

Pin It on Pinterest