Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 25 / 1 / 2021 , 11:29 από news_room
Η μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών της ΕΕ θα ενισχύσει τα δικαιώματα όλων των επιβατών, και ιδίως εκείνων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα . Θα διευκολύνει επίσης τη μεταφορά ποδηλάτων σε τρένα . Το Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα τους αναθεωρημένους κανόνες, οι οποίοι περιλαμβάνουν επίσης πολλές άλλες βελτιώσεις, όπως ενισχυμένες διατάξεις σχετικά με την αναδρομολόγηση και τη χρήση εισιτηρίων μέσω εισιτηρίων, οι οποίες θα βελτιώσουν την προστασία σε περίπτωση χαμένων συνδέσεων.
Αυτός ο κανονισμός αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου όσον αφορά την προσβασιμότητα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Οι διαχειριστές υποδομής και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν και να κάνουν προοδευτικά όλες τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες προσβάσιμες σε όλους. Μια άλλη ανακάλυψη αυτού του κανονισμού είναι η υποχρέωση παροχής χώρων για ποδήλατα σε τρένα, τα οποία κανονικά δεν είναι σε θέση να προσφέρουν υπηρεσίες από πόρτα σε πόρτα. Η ενοποίηση των μέσων μαλακής μεταφοράς θα βελτιώσει την κινητικότητα των επιβατών και θα αυξήσει την ελκυστικότητα των σιδηροδρόμων.
Κύριες αλλαγές σε σύγκριση με τους ισχύοντες κανόνες
Οι επιβάτες θα απολαύσουν βελτιωμένη προστασία σε αυξημένο αριθμό διαφορετικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς ένας μεγάλος αριθμός εξαιρέσεων που επιτρέπονται από τον ισχύοντα κανονισμό θα καταργηθεί .
Ισχυρότερα δικαιώματα για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότηταθα εφαρμοστεί στο μέλλον καθώς η τρέχουσα εξαίρεση των περιφερειακών αμαξοστοιχιών από τις περισσότερες διατάξεις σχετικά με τα άτομα με αναπηρία ή τη μειωμένη κινητικότητα θα καταργηθεί πλήρως έως το 2023. Από την ημερομηνία αυτή, το δικαίωμα λήψης βοήθειας κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση από τα τρένα θα ισχύουν για όλα τα περιφερειακά και υπεραστικά τρένα στην ΕΕ, υπό την προϋπόθεση ότι το εκπαιδευμένο προσωπικό είναι εν ενεργεία. Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν το δικαίωμα αγοράς εισιτηρίου επί του σκάφους εάν δεν υπάρχει προσιτή εναλλακτική λύση για την αγορά του εισιτηρίου εκ των προτέρων, βελτιωμένη παροχή πληροφοριών, εκπαίδευση του προσωπικού και σαφέστεροι κανόνες για την αποζημίωση για χαμένο ή κατεστραμμένο εξοπλισμό κινητικότητας. Η προειδοποίηση που πρέπει να δοθεί από άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα που χρειάζονται βοήθεια θα μειωθεί από τουλάχιστον 48 ώρες σε 24 ώρες,
Για να ενθαρρυνθεί η πράσινη κινητικότητα, θα είναι ευκολότερο για τους επιβάτες να πάρουν τα ποδήλατά τους . Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις θα υποχρεωθούν να εγκαταστήσουν χώρους ποδηλάτων και οι επιβάτες θα ενημερωθούν για τη διαθέσιμη χωρητικότητα. Ο γενικός κανόνας θα είναι τουλάχιστον τέσσερις χώροι για ποδήλατα σε κάθε τρένο. Μετά από διαβούλευση με το κοινό, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις μπορούν να αποφασίσουν να συμπεριλάβουν διαφορετικό αριθμό θέσεων με βάση το είδος της υπηρεσίας, το μέγεθος της αμαξοστοιχίας και την προβλεπόμενη ζήτηση για μεταφορά ποδηλάτων. Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να ορίσουν αυτόν τον αριθμό υψηλότερο εάν υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για μεταφορά ποδηλάτων. Οι απαιτήσεις για χώρο ποδηλάτου θα ισχύουν όταν μια σιδηροδρομική επιχείρηση παραγγέλνει νέο τροχαίο υλικό ή όταν εκτελεί σημαντική αναβάθμιση παλαιότερου τροχαίου υλικού.
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες θα ενθαρρυνθούν να αυξήσουν την προσφορά τους μέσω εισιτηρίων . Πρόκειται για μεμονωμένα εισιτήρια που ισχύουν για διαδοχικά σκέλη σε ένα ταξίδι και διασφαλίζουν τα δικαιώματα επαναδρομολόγησης και αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστερήσεων ή χαμένων συνδέσεων. Τα εισιτήρια μέσω εισιτηρίων θα είναι υποχρεωτικά εάν τα τρένα που συνδέονται εκτελούνται από μια μόνη σιδηροδρομική επιχείρηση, για παράδειγμα όταν ένα ταξίδι περιλαμβάνει σύνδεση μεταξύ περιφερειακού και μεγάλου τρένου.
Οι επιβάτες πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια εάν τα εισιτήρια που αγοράζονται με μία μόνο συναλλαγή αποτελούν ένα εισιτήριο. Διαφορετικά, η σιδηροδρομική εταιρεία θα είναι υπεύθυνη σαν να ήταν τα εισιτήρια μέσω εισιτηρίων.
Οι νέοι κανόνες θα αποσαφηνίσουν και θα επεκτείνουν την προστασία σε περιπτώσεις όπου οι επιβάτες χρειάζονται εκ νέου δρομολόγηση στον τελικό προορισμό τους. Ο σιδηροδρομικός φορέας θα πρέπει να προσπαθήσει να επαναπροσανατολίσει τον επιβάτη σε όλες τις περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που απαιτούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς. Εάν ο αερομεταφορέας δεν έχει καταφέρει να κοινοποιήσει τις διαθέσιμες επιλογές στον επιβάτη εντός 100 λεπτών, μπορεί να πάρει εναλλακτικές δημόσιες χερσαίες μεταφορές με δική του πρωτοβουλία και η εταιρεία τρένων πρέπει να επιστρέψει το απαραίτητο κόστος.
Η ελάχιστη αποζημίωση για καθυστερήσεις θα παραμείνει αμετάβλητη (25% της τιμής του εισιτηρίου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών και 50% της τιμής του εισιτηρίου για καθυστέρηση 120 λεπτών ή περισσότερο).
Μια ρήτρα ανωτέρας βίας που αφορά αποζημίωση για καθυστερημένες σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα φέρει νομική σαφήνεια και θα δημιουργήσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε σχέση με άλλους τρόπους μεταφοράς, για τους οποίους υπάρχουν ήδη τέτοιες ρήτρες. Οι σιδηροδρομικές εταιρείες δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν αποζημίωση για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις σε περιπτώσεις που δεν θα μπορούσαν να είχαν αποφύγει, όπως ακραίες καιρικές συνθήκες, μεγάλες φυσικές καταστροφές ή μείζονες κρίσεις στη δημόσια υγεία, συμπεριλαμβανομένων των πανδημιών. Οι απεργίες του σιδηροδρομικού προσωπικού δεν καλύπτονται από αυτήν την εξαίρεση. Επιπλέον, οι υποχρεώσεις αλλαγής δρομολογίου θα ισχύουν ακόμη και σε περίπτωση ανωτέρας βίας.
Δεδομένου ότι ο κανονισμός καθορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο προστασίας, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις είναι ελεύθερες και ενθαρρύνονται να θεσπίσουν αυστηρότερους κανόνες για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών .
Διαδικασία
Η σημερινή ψηφοφορία σημαίνει ότι το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του σε πρώτη ανάγνωση. Η νομική πράξη πρέπει τώρα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε δεύτερη ανάγνωση προτού δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Ο αναθεωρημένος κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ είκοσι ημέρες μετά τη δημοσίευσή του. Θα αρχίσει να ισχύει δύο χρόνια αργότερα, με εξαίρεση τις απαιτήσεις χώρου ποδηλάτου, οι οποίες θα ισχύουν τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού.
Πριν από την επίσημη έγκριση, επιτεύχθηκε προσωρινή συμφωνία μεταξύ της Προεδρίας του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την 1η Οκτωβρίου 2020. Το συμφωνηθέν κείμενο εγκρίθηκε από την Επιτροπή των Μόνιμων Αντιπροσώπων του Συμβουλίου στις 21 Οκτωβρίου 2020.
Ακολουθήστε μας :