Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 2 / 9 / 2020 , 16:01 από
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΑΕ Ωκεανίας και Άπω Ανατολής
Ομόφωνη απόφαση Γενικής Συνέλευσης 30.8.20
Σχέδιο Νόμου « Οργάνωση και Λειτουργία Υπ. Εξωτερικών»
Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού
‘Αρθρα 85,86,87…
Από ότι διαφαίνεται Γενική Γραμματεία Απόδημου ΕλληνισμούΓΓΑΕ, θεσμικό όργανο της πολιτείας, που έχει αποκλειστική αναφορά στους Έλληνες της Διασποράς θα συγχωνευτεί με τη Γενική
Γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και θα γίνει ένα υποτονικό και υποβαθμισμένο όργανο.
Αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα την ομογένεια, όπως αυτή της ψήφου των Αποδήμων που κατέληξε σε Νόμο και τον αποκλεισμό χιλιάδων συμπατριωτών μας , από να ψηφίζουν από το τόπο
διαμονής των , είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψη και οι θέσεις όλων αυτών που συγκροτημένα και διαχρονικά ενδιαφέρονται για μια καλύτερη και αποτελεσματικότερη
διασύνδεση της Ομογένειας με την Μητρόπολη τουΕλληνισμού.
Η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού είναι ένα θεσμικό όργανο καταξιωμένο στην Ομογένεια όπου από το 1983 στάθηκεδίπλα στον Έλληνα μετανάστη οργανωμένο ή μη και ειδικότερα στις νέες γενιές και τη σύνδεσή τους με την πατρίδα και όχι μόνο .
Η ΓΓΑΕ εξακολουθεί να είναι ίσως η πιο αναγνωρίσιμη υπηρεσία της πατρίδας στους Έλληνες της Διασποράς παρά την στελεχιακή και οικονομική υποβάθμιση της τα τελευταία χρόνια και ΔΕΝ πρέπει να υποβαθμιστεί ενσωματωμένη με άλλες υπουργικές υπηρεσίες .
To ΣΑΕ Ωκεανίας και Άπω Ανατολής καλεί την Κυβέρνηση να ακυρώσει το σχέδιο νόμου ενσωμάτωσης της ΓΓΑ Ε για το νέο Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών παράλληλα να διατηρήσει
την αυτονομία της και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες της με
στελέχη από την ομογένεια που συνδέονται άμεσα με το αντικείμενο προφοράς ενισχύοντας τη αμφίδρομη πληροφόρηση και την εποικοδομητική σύνδεση του Κέντρου και της διασποράς
μέσα πάντα από τον αναγκαίο διάλογο.
Ζητούμε την παρέμβασή του πρωθυπουργού , να αναθεωρηθεί η πρόθεση του Υπουργείου Εξωτερικών ώστε να μην προβεί σε αυτή τη συγχώνευση και να διασφαλιστεί η πλήρης αυτονομία , η
λειτουργικότητα και η οικονομική ενίσχυση της ΓΓΑΕ για να μπορεί να σταθεί και στο μέλλον στο πλευρό της οργανωμένης και μη ομογένειας μας.
ΤΟ ΣΑΕ ΩΚΕΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΣΑΕ
ΣΑΕ ΩΚΕΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης 30.8.20
« Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπ. Εξωτερικών»
Άρθρο 253 – Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού
1η
Γενική Παρατήρηση
Αναφέρεται ότι με τον παρόντα νόμο ανασυστηνεται το ΣΑΕ. Εξ όσων όμως γνωρίζουμε,
ουδέποτε καταργήθηκε δια νόμου ( όπως συστάθηκε και επιχειρείται να ανασυσταθεί με
τον παρόντα νόμο) ώστε να ανασυσταθεί. Απλώς δεν έλαβε χώρα η ΓΣ για την εκλογή του
Προεδρείου και διακόπηκε κάθε χρηματοδότηση. Έτσι το ΣΑΕ αδράνησε. Άρα η ορθή λέξη
είναι απενεργοποιείται ( άλλως επαναδραστηριοποιειται) και όχι ανασυστηνεται.
2η
Γενική Παρατήρηση
Το σχέδιο νόμου για το ΣΑΕ αφήνει και πάλι αδιευκρίνιστα τα εξής θέματα :
Α) της ύπαρξης/ανυπαρξίας νομικής προσωπικότητας του ΣΑΕ και των γραφείων στην
Θεσσαλονίκη. Έστω και με δικούς του πόρους θα έχει δικαίωμα το ΣΑΕ να διατηρεί π.χ.
γραφεία , υπαλλήλους, ιστοσελίδα, προϋπολογισμό, περιουσιακά στοιχεία, τηλεφωνικές
συνδέσεις ; Αν όχι ( όπως φαίνεται από το σχέδιο νόμου) , πως θα επιτελεί τον, έστω,
συμβουλευτικό του ρόλο; Η λύση της Γ.Γ.Α.Ε. αφορά μόνον τη Συνέλευση και όχι το
Προεδρείο.
Β) της ένταξης του ή μη στη διοικητική ιεραρχία της Ελληνικής Πολιτείας . Το τελευταίο
αυτό θέμα έχει απασχολήσει το Συμβούλιο Επικρατείας ( ΣτΕ 1313/09) λόγω της ασάφειας
του προηγούμενου νόμου και εάν και πάλι αφεθεί εκκρεμές είναι βέβαιο ότι θα
απασχολήσει εκ νέου τα δικαστήρια. Δεν είναι θεωρητικό θέμα μόνον αλλά και πρακτικό :
π.χ. θα μπορεί να προσβληθεί στα δικαστήρια η διαδικασία εκλογής του Προεδρείου από
τη Συνέλευση ή η διαδικασία συγκρότησης της Γενικής Συνέλευσης ?
Επαναφέρεται η πρόταση να συσταθεί το ΣΑΕ ως ν.π.ι.δ. όπως ακριβώς η συμβουλευτική
της Ελληνικής Πολιτείας Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή ( Ο.Κ.Ε.) που έχει σκοπό να
συμβουλεύει σε οικονομικά και εργατικά θέματα και είναι επιτυχημένος θεσμός στα
πρότυπα της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης
στις Βρυξέλλες.
3η
Γενική Παρατήρηση
Είναι εμφανές ότι το παρόν σχέδιο νόμου για το ΣΑΕ αποτελεί σχεδόν απομίμηση του
σχεδίου νόμου που κατέθεσε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ασφαλώς
κατανοούμε την ανάγκη συναινετικής προσέγγισης των 2 κυβερνητικών κομμάτων σε
θέματα μείζονος σημασίας. Πλην όμως οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το Σχέδιο
Νόμου Τσιάρα, που τέθηκε σε διαβούλευση τον Δεκέμβριο του 2012, προσέδιδε
σαφώς μεγαλύτερο κύρος στο ΣΑΕ και το καθιστούσε αποτελεσματικότερο και άρα
πλέον αποδεκτό από την ομογένεια αφού π.χ. σ αυτό ρητως οριζόταν ότι το ΣΑΕ θα
συμμετείχαν νομικά και φυσικά πρόσωπα κάτι το οποίο δεν προκύπτει ρητως στο παρόν
σχέδιο νόμου με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος σε άλλες Περιφέρειες να υπάρχουν
και τα 2 είδη μελών και σε άλλες μόνον το 1. Αυτό θα δημιουργήσει ΣΑΕ δυο ταχυτήτων. Η
συμμετοχή των φυσικών πρόσωπων θα οδηγήσει στο πλάτεμα του ΣΑΕ στην ομογένεια
που ολοένα και συρρικνώνεται.
ΑΡΘΡΟ ΠΡΩΤΟ- Ανασύσταση και Σκοποί του ΣΑΕ
Όπως προαναφέρθηκε, με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου το Σ.Α.Ε. περιορίζεται στον
(διακοσμητικό) συμβουλευτικό ρόλο της Ελληνικής Πολιτείας και δεν του επιτρέπεται η
εκτέλεση προγραμμάτων κλπ προς όφελος της Ομογένειας. Είναι κατά συνέπεια
αντιφατική και παραπλανητική η β παράγραφος που ορίζει ότι «Σκοπός του ΣΑΕ είναι η
διατήρηση , προώθηση , προβολή ………………» . Τούτο δε διότι διατήρηση , προώθηση και
προβολή οποιουδήποτε θέματος δεν είναι εκ των πραγμάτων δυνατόν να γίνει με άπλες
συμβουλές προς την Ελληνική Πολιτεία, αλλά μόνον με εκτέλεση προγραμμάτων. ‘Άλλωστε
η πείρα έχει δείξει ότι ένα μόνο συμβουλευτικό ΣΑΕ γρήγορα θα απαξιωθεί στη συνείδηση
των Αποδήμων, επειδή δεν θα έχει να επιδείξει κάποιο χειροπιαστό έργο. Περαιτέρω και
το Σύνταγμα κάνει λόγο για οργάνωση, λειτουργίες και αρμοδιότητες του ΣΑΕ και όχι μια
και μόνον αρμοδιότητα, δηλαδή μόνον να συμβουλεύει. Τα ανωτέρω σε καμία περίπτωση
δεν σημαίνουν ότι η Πολιτεία θα χρηματοδοτήσει τα έργα. Θα μπορούσε να ορισθεί ρητά
ότι αποκλείεται κάθε χρηματοδότηση τους (όπως ακριβώς γίνεται και για τα λειτουργικά
έξοδα)
Αν η βούληση του νομοθέτη παραμείνει να περιοριστεί το ΣΑΕ σε συμβουλευτικό /
γνωμοδοτικό ρόλο , τότε :
-Απαιτείται εξουσιοδότηση για έκδοση ΠΔ για τον τρόπο που ασκεί τα συμβουλευτικά του
καθήκον το ΣΑΕ.
-Θα πρέπει να αναδιατυπωθεί η β παράγραφος ως εξής :
Σκοπός του ΣΑΕ είναι να συμβουλεύει την Ελληνική Πολιτεία σε σχέση με τη διατήρηση,
προώθηση, προβολή κλπ.
– θα πρέπει να ορισθεί τουλάχιστον ότι είναι υποχρεωτική η διαβούλευση της Ελληνικής
Πολιτείας με το ΣΑΕ ( Προεδρείο ή Συνέλευση σε θέματα που αφορούν ΚΑΤΑ ΜΕΙΖΟΝΑ
ΛΟΓΟ τον Απόδημο Ελληνισμό ( πχ ψήφος των αποδήμων, στράτευση αποδήμων,
φορολογία αποδήμων κλπ) πριν την έκδοση οποιοδήποτε νομοθετικού κειμένου.
– Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για τακτική άπαξ του έτους εμφάνιση του ΣΑΕ στις
αρμόδιες επιτροπές α .Διασποράς .β Παιδείας . Πολιτισμού δ. Εξωτερικών και Άμυνας και
άπαξ του έτους συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής της ετήσιας έκθεσης του ΣΑΕ.
Άλλως το ΣΑΕ δεν θα έχει καμία χρησιμότητα, σπουδαιότητα και σημασία. Ας σημειωθεί ότι
ουδέποτε μέχρι σήμερα οποιοσδήποτε κυβερνητικός παράγων ή στέλεχος της διοίκησης
κλπ ζήτησε επίσημα τη συμβουλή του ΣΑΕ για οποιοδήποτε θέμα. Άρα, είναι πρόδηλη η
σημασία της υποχρεωτικής διαβούλευσης με το ΣΑΕ που θα διασφαλίσει το λόγο ύπαρξης
του.
-Περαιτέρω το ΣΑΕ θα πρέπει να έχει σκοπό τη σύσφιξη των σχέσεων όχι μόνον των
Αποδήμων με την Ελλάδα αλλά και των Αποδήμων μεταξύ τους. Και αυτό το τελευταίο πάλι
μόνο με την εκτέλεση προγραμμάτων μπορεί να καταστεί εφικτό.
-Σκοποί του ΣΑE : α. Να προστεθεί η στήριξη των Εθνικών θεμάτων στις χώρες διαμονής
και β. Πιο αναλυτικά οι σκοποί ΣΑΕ στα καταστατικά των περιφερειακών ΣΑΕ
-Δεν γίνεται πουθενά ανάμεσα στους σκοπούς του ΣΑΕ λόγος για καταγραφή των
αποδήμων, ομογενειακών οργανώσεων κλπ. Η πείρα και πάλι έχει αποδείξει ότι χωρίς
καταγραφή και άρα γνώση στατιστικών στοιχείων είναι δυσχερής έως αδύνατη η
επεξεργασία και αξιοποίηση αριθμητικών στοιχείων που είναι προφανώς χρήσιμα και
κρίσιμα στο σχεδιασμό των πολιτικών της Κράτους για την ομογένεια. Είναι γνωστό
άλλωστε ότι τα στοιχεία της ΓΓΑΕ είναι και παλαια και μη ανταποκρινόμενα στη σημερινή
πραγματικότητα που έχει μεταβληθεί μετά από το κύμα αποδημίας της τελευταίας 10ετιας
λογω της οικονομικής κρίσης της χώρας.
ΑΡΘΡΟ ΔΕΎΤΕΡΟ –Σύνθεση -Συγκρότηση –‘Όργανα του ΣΑΕ
Η αυτοοργάνωση εγκυμονεί κινδύνους ερίδων στους Ομογενείς, κάτι που ο νομοθέτης
πρέπει να αποφύγει για προφανείς λόγους. Σκοπός είναι η ένωση και όχι ο διχασμός. Ναι
μεν η εμπειρία έχει δείξει ότι κάθε Περιφέρεια μπορεί ή πρέπει να έχει διαφορετικό
μοντέλο οργάνωσης πλην όμως η παραπομπή του όλου θέματος της Σύγκλησης της Α
Συνέλευσης σε Προεδρικό Διάταγμα (παρ. 6) δεν είναι σκόπιμη και μάλλον μπορεί να
οδηγήσει σε παράλυση του θεσμού. Πολύ περισσότερο που η Εισήγηση της Συνέλευσης για
τροποποίηση του αρχικού Π.Δ. δεν είναι δεσμευτική για τον Υπουργό Εξωτερικών. Έτσι
είναι ορατό το ενδεχόμενο να μην εκδοθεί ποτέ το σχετικό ΠΔ που θα τροποποιεί το αρχικό
ΠΔ ( το οποίο κατά το παρόν σχέδιο νόμου θα εκδοθεί ερήμην των Αποδήμων) , παρότι θα
το έχει ζητήσει η Συνέλευση.
Το Σχέδιο Νόμου δεν προβλέπει ρητά και άρα δεν καθιστά σαφές εάν στην επίσημη/νομιμη
δομή του ΣΑΕ εντάσσονται τα Περιφερειακά ΣΑΕ (Προεδρεία και Συνελεύσεις τους).
Βεβαίως παρατηρούμε ότι το Σχέδιο Νόμου κάνει λόγο για Περιφέρειες και δεν αποκλείει
την ίδρυση και λειτουργία των Περιφερειακών ΣΑΕ. Εμμέσως επίσης θα μπορούσε να
υποστηριχτεί ότι με βάση το Σχέδιο Νόμου τα Περιφερειακά ΣΑΕ θα μπορούσαν να
προβλέπονται στον Κανονισμό Λειτουργίας. Όμως το θέμα της Οργάνωσης της Ομογένειας
στη βάση των Περιφερειακών ΣΑΕ είναι εξαιρετικής και ζωτικής σημασίας για την Ομογένεια
και για το λόγο αυτό δεν θα έπρεπε να ορίζεται εμμέσως στο βασικό νομικό κείμενο του
ΣΑΕ. Θεωρούμε ότι η Περιφερειακή Οργάνωση του ΣΑΕ άπτεται της ορθής δημοκρατικής
λειτουργίας του θεσμού. Επίσης σημειώνουμε ότι το ΣΑΕ Ωκεανίας και ’Άπω Ανατολής
που αποτελούσε εξ αρχής και αποτελεί βεβαίως μέχρι σήμερα Περιφερειακό ΣΑΕ (και δεν
έπαυσε τη λειτουργία του παρά την αδρανοποίηση του Παγκοσμίου ΣΑΕ) είναι ένα καλό
παράδειγμα για την αναγκαιότητα και χρησιμότητα της Οργάνωσης των Περιφερειακών ΣΑΕ
και για το λόγο αυτό προτείνουμε να ορισθεί ρητά στο Σχέδιο Νόμου η ύπαρξη των
Περιφερειακών ΣΑΕ εντασσόμενα στη δομή του ως Όργανα του. Κάθε Περιφερειακό ΣΑΕ
βεβαίως θα πρέπει να καθορίζει τα της Οργάνωσης και Λειτουργίας του με δικό του
Κανονισμό Λειτουργίας και ανάλογα με τις τοπικές ιδιαιτερότητες.
Κανονισμός Λειτουργίας : Υπάρχει άραγε 1 κανονισμός λειτουργίας για όλους τους
θεσμούς ; ( Συνέλευση, Προεδρείο, τυχόν αλλά Όργανα του ΣΑΕ. Θεωρούμε ότι δεν
κρίνεται σκόπιμο τον κανονισμό λειτουργίας του Προεδρείου να τον ορίζει η Συνέλευση
αλλά να τον ορίζει το ίδιο το Προεδρείο και βέβαια να τον τροποποιεί μόνο το ίδιο το
Προεδρείο, όπως άλλωστε συμβαίνει με κάθε συλλογικό όργανο αφού μόνον αυτό έχει τη
σχετική εμπειρία της δυσλειτουργίας που καθιστά αναγκαία την όποια τροποποίηση.
Δεν ορίζονται σαφώς οι αρμοδιότητες της Γενικής Συνέλευσης. Προκύπτει εμμέσως ότι
είναι η εκλογή του Προεδρείου και ψήφιση του Κανονισμού.
Δεν γίνεται κατανοητό γιατί θα πρέπει η Συνέλευση να μπορεί να συνεδριάσει για πρώτη
φορά με 30 μέλη από τις 4 Περιφέρειες. Ασφαλώς τίθεται θέμα αντιπροσωπευτικότητας
και νομιμοποίησης της εκλογής του Προεδρείου.
( παρ. 5α). Δεν είναι σαφές ποιος , που , πότε μπορεί να αμφισβητήσει την
αντιπροσωπευτικότητα της διαδικασίας της επιλογής ώστε να προσκομιστούν στοιχεία από
τα Προξενεία. Εδώ επανέρχεται το θέμα της δυνατότητας προσβολής της σχετικής
απόφασης της Ε.Μ.Ε.Ε.Δ.Β.Ε. σε κάποιο δικαστήριο ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως
είχε γίνει πριν από 13 έτη.
ΑΡΘΡΟ ΤΡΙΤΟ- Γενική Συνέλευση- Επωνυμία ΓΣ –Έδρα
Παρ. 1 . Κατά το σχέδιο νόμου μόνον η ΓΣ πρέπει να συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη.
Για το Προεδρείο και τα άλλα τυχόν Όργανα ουδεμία υποχρέωση υπάρχει για τον τόπο
συνεδρίασης τους. Έμμεσα δηλαδή καταργείται ως έδρα του ΣΑΕ η Θεσσαλονίκη;
Παρ. 2 Είναι αξιοπερίεργο να συγκαλείται από τον ΥπΕξ Έκτακτη Συνέλευση αλλά με έξοδα
των Αποδήμων. Στην περίπτωση αυτή της Έκτακτης Σύγκλησης θα πρέπει η Πολιτεία να
επωμίζεται τα έξοδα.
Παρ. 3 Είναι επίσης αξιοπερίεργο να καλεί ο ΥπΕξ Προσωπικότητες επιλογής του αλλά με
έξοδα των Αποδήμων. Και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει η Πολιτεία να επωμίζεται τα
έξοδα.
Ασφαλώς θα πρέπει οι Απόδημοι να μπορούν και αυτοί να καλέσουν πρόσωπα που
θεωρούν σημαντικά. Άλλωστε κατά τεκμήριο αυτοί πρώτα τους γνωρίζουν αφού
προέρχονται από αυτούς.
Εδώ τίθεται το εξής ερώτημα: Αν δεν γνωμοδοτεί/συμβουλεύει η Συνέλευση αλλά το
Προεδρείο, τότε τι νόημα έχει η πρόσκληση στη ΓΣ αφού δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου ;
Να προστεθεί ότι η σύνθεση της Γενικής Συνέλευσης μπορεί να τροποποιείται με
αποφάσεις οργάνων του ΣΑΕ αφού θα έχει ίδιους πόρους .Οι συνελεύσεις ανεξαρτήτως
κορονωιού να προβλέπεται ότι μπορούν να γίνονται αυτοπροσώπως ή μέσω απ ευθείας
συμμετοχής με πλατφόρμα.
ΑΡΘΡΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – Πόροι του ΣΑΕ
Κατά το σχέδιο νόμου το ΣΑΕ θα έχει ίδιους πόρους. Όμως αυτό σημαίνει ότι α. όλες οι
δομές του ΣΑΕ θα πρέπει να έχουν νομική οντότητα να εισπράττουν νομίμως πόρους.
Αυτό δεν προβλέπεται για το ΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη και το Παγκόσμιο Προεδρείο .Άρα
ανακύπτει εκ νέου το θύμα της νομικής προσωπικότητας. Η πείρα και πάλι έχει αποδείξει
ότι ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ . Τέλος θα
προκληθούν ΕΡΙΔΕΣ για το ποσοστό συμμετοχής κάθε Περιφέρειας.
Ειδικά για την πρώτη Συνέλευση θα πρέπει να προβλεφθεί χρηματοδότηση της Πολιτείας
έστω κατ εξαίρεση ώστε να μην υπάρχουν απευκταίες καταστάσεις ( π.χ. χρήση του
ονόματος του ΣΑΕ με εμπορικά κριτήρια)
Επίσης δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί απολύτως η χρηματοδότηση του ΣΑΕ αλλά να είναι
δυνητικά επιτρεπτή υπό προϋποθέσεις π.χ. με αυξημένη πλειοψηφία της Ειδικής Μόνιμης
Επιτροπής Αποδήμων.
Το θέμα των πόρων είναι μείζον και συνδέεται με το αν το ΣΑΕ θα αποκτήσει τουλάχιστο
Περιφερειακά μέλη και φίλους , χωρίς δικαίωμα ψήφου , αλλά πλήρη δικαιώματα
συμμετοχής και διατύπωσης γνώμης , προτάσεων και εισηγήσεων , με ετήσια συνδρομή.
Επίσης αν θα έχει χορηγούς και ευεργέτες.
ΑΡΘΡΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – Ασυμβίβαστα
Παρ 1. Προκαλεί εντύπωση η διχαστική διάταξη για τους διατελέσαντες ήδη εκλεγμένους
εκπροσώπους του Ιδρύματος Απόδημου Ελληνισμού.. Δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην
Παγκόσμια Συνέλευση όσοι συμμετέχουν σε επιδοτούμενο από το ΣΑΕ νομικό πρόσωπο.
Εδώ εγκλωβίζονται δόλια όλα τα πρώην μέλη των Παγκοσμίων Προεδρείων ΣΑΕ που δεν
θα μπορούν να εκλεγούν ούτε να είναι σύνεδροι . Θα μπορούσε να κριθεί
αντισυνταγματική. Προτιμότερη θα ήταν η απαγόρευση επανεκλογής για πάνω από 2 η 3
θητείες. Άλλωστε δεν φαίνεται να υπάρχουν νομικά πρόσωπα που επιχορηγήθηκαν από
το ΣΑΕ , αφού π.χ. το Ίδρυμα Απόδημου Ελληνισμού επιχορηγούταν κατευθείαν από το
Υπουργείο ( δια του Κωδικού του ΣΑΕ)
Παρ. 2 Από τη διατύπωση αυτής της παραγράφου προκύπτει ότι αυτή δεν εισάγει εξαίρεση
στην παρ. 1 που απαγορεύει στα ανωτέρω πρόσωπα να επανεκλεγούν αλλά απλώς
επιτρέπει τη συμμετοχή των ανωτέρω προσώπων στην προσωρινή διοίκηση του Ιδρύματος .
Άρα, οι λέξεις «κατ εξαίρεση» πρέπει να διαγραφούν εκτός και εάν πρόκειται για αδόκιμη
διατύπωση και ο νομοθέτης απλώς ήθελε να εξαιρέσει από την απαγόρευση αυτή όσους
μετείχαν σε προσωρινές διοικήσεις του Ιδρύματος Απόδημου Ελληνισμού.
Σημείωση:
Να επιλυθεί η εκκρεμότητα των δύο(2) υπαλλήλων του ΣΑΕ στα Γραφεία Θεσσαλονίκης: με
την καταβολή όλων των μισθών τους από το 2012 έως σήμερα, δεδομένου ότι μέχρι το
2017 στεγαζόταν το ΣΑΕ στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Μέσω επιχορήγησης της
ΓΓΑΕ στο ΣΑΕ δεδομένου ότι με το προ-υφιστάμενο καθεστώς το ΣΑΕ επιχορηγούνταν από
το κράτος.
Πηγή:Panhellenicpost.com