Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 23 / 11 / 2023 , 1:48 από news_room
Απόψεις: Η κρίση άλλαξε την εμφάνιση και στους σερβιτόρους
Πάνε οι εποχές που παρακολουθούσες εκπομπές στην τηλεόραση και τον κόσμο γενικότερα εκεί έξω να είναι φρεσκοξυρισμένοι και περιποιημένοι καθημερινά. Το ξύρισμα σταδιακά από τον ερχομό της οικονομικής κρίσης αντικαταστάθηκε με αξυρισιά και η αξυρισιά έφερε τα μεγάλα γένια και τα γένια έφεραν μούσια. Μούσια σαν αυτά που άφηναν οι αμερικανοτραφέντες πολίτες κάποια άλλη δεκαετία, δηλαδή οι χίπις. Ο όρος που είχε χαρακτηρίσει εκείνους αντικαταστάθηκε με τους τωρινούς χιπστερς με τα μακριά μούσια και συγχρόνως μεγάλο μουστάκι αλλά κοντοκουρεμένα μαλλιά και ξυρίσματα – γραμμές στο κεφάλι.
Αυτά τα έφερε η οικονομική κρίση αλλά δεν τα γράφω επειδή ήρθαν, αφού υπήρχαν και παλαιότερα άνθρωποι, νέοι ή και μεγαλύτεροι που άφηναν μούσι για το προσωπικό τους στύλ. Το άρθρο αυτό είναι εμπνευσμένο μετά από επίσκεψη μου σε κάποια ελληνικά νησιά τα τελευταία χρόνια που κυριολεκτικά εντυπωσιακή είναι η συζήτηση των ξένων τουριστών να αναφέρουν τους Έλληνες ίδιους με τους Τούρκους. Μάλιστα έτσι παρομοιάζουν λόγω εμφάνισης τους Έλληνες οι Ευρωπαίοι. Μούσια σαν των Τούρκων είναι ολόιδιοι οι Τούρκοι, έλεγε μία Γερμανίδα τουρίστρια τον 15Αυγουστο στην Αστυπάλαια και κάποιοι άλλοι/ες στο κέντρο της Αθήνας φέτος.
Μας παρομοιάζουν με τους Τούρκους αφού το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι το μούσι μάλλον. Βέβαια έχουν και άλλα χαρακτηριστικά που διαφέρουν πλήρως από τα Ελληνικά ωστόσο για πολλούς ευρωπαίους οι Έλληνες των μνημονίων ομοιάζουν με τους Τούρκους!
Απόψεις: Η κρίση άλλαξε την εμφάνιση και στους σερβιτόρους
Θα σκεφθεί εύλογα κάποιος/α πώς είναι ρατσιστικό σχόλιο όμως όχι δεν είναι, είναι απλά η αφορμή να θυμηθούμε κάποιες παλαιότερες εποχές που στην πλειονότητα τους οι Έλληνες ήταν καθημερινά ξυρισμένοι ομοιάζοντας με τους Ευρωπαίους που και εκείνοι κατά κόρον είναι ξυρισμένοι και περιποιημένοι στην εμφάνιση τους ειδικά και στο κοινοβούλιο τους, ακόμα και στην καθημερινότητα τους. Η εμφάνιση παίζει όπως και να το κάνουμε σημαντικό ρόλο και η εμφάνιση των Ελλήνων “ξενίζει” τους Ευρωπαίους που το αντιλήφθηκαν αν μή τι άλλο λίγο πιο γρήγορα από τους ίδιους τους Έλληνες αφού το μούσι έχει γίνει μόδα αλλά μία μόδα που έφερε και παλαιά ρούχα, χειρότερη δηλαδή εμφάνιση. Αυτή η εμφάνιση που είναι το δεύτερο πρόβλημα που έφερε η μνημονιακή Ελλάδα και που πραγματικά έχει γίνει ενοχλητικό όταν βρίσκεσαι σε επιχείρηση εστίασης που ο σερβιτόρος έχει γένια αλλά έχει και ντύσιμο – εμφάνιση παραλίας.
Τα γκαρσόνια
Μάλιστα, πολλές φορές τα τελευταία χρόνια αναρωτήθηκα τι άλλαξε στην κοινωνία με την οικονομική κρίση αλλά δεν πήγα μακριά. Δεν άλλαξε λοιπόν στην κοινωνία το στύλ ξυρίσματος αλλά άλλαξε και ο τρόπος συμπεριφοράς και ντυσίματος των εργαζομένων στα καταστήματα εστίασης (σουβλατζίδικα και καφετέριες) στην Αθήνα και κάπου σε ταβέρνες ή και σε καλά εστιατόρια πολύ λιγότερο. Στο θέμα του άρθρου λοιπόν, οι σερβιτόροι στα σουβλατζίδικα έρχονται να λάβουν παραγγελία με σορτσάκι κοντό και φανελάκι ιδρωμένο. Το ίδιο ντύσιμο αντίκρισα και από ιδιοκτήτη σουβλατζίδικου που ήρθε για παραγγελία στο τραπέζι δείχνοντας το μπλοκάκι παραγγελιών αλλά και την “ιδρωμένη” αμφίεση – ντύσιμο του.
Θα σκεφθείς πως ζέστη έχει ο άνθρωπος τρέχει τι να φορέσει. Εκείνη τη στιγμή σκέφθηκα εκείνες τις πολλές ελληνικές ταινίες που αναπαράγονται στην Ελληνική Τηλεόραση με τα γκαρσόνια στις καφετέριες με καλό παντελόνι, πουκάμισο, γραβάτα η παπιγιόν στον λαιμό τους και ποδιά στη μέση ή το χέρι. Αυτό θυμήθηκα και για λίγο λυπήθηκα να παρακολουθώ υπαλλήλους επιχειρήσεων εστίασης να σερβίρουν με σορτάκια και ιδρωμένα φανελάκια πελάτες που θα αφήσουν ένα σημαντικό ποσό στην επιχείρηση που πήγαν για να γευματίσουν, δειπνήσουν κλπ.
Απόψεις: Η κρίση άλλαξε την εμφάνιση και στους σερβιτόρους
Φέρνω στο μυαλό λοιπόν τι άλλαξε στα χρόνια αυτά της οικονομικής κρίσης και η περιποίηση πήγε περίπατο;. Τι άλλαξε στις επιχειρήσεις που παρότι έχουν κέρδη και προσφέρουν υπηρεσίες εστίασης στους πελάτες τους οι εργαζόμενοι τους ή και οι επιχειρηματίες ακόμα να εργάζονται με σόρτς και φανελάκια έναντι στα παντελόνια, τα πουκάμισα και τις ποδιές.
Πηγαίνοντας παρακάτω για το θέμα της εμφάνισης των σερβιτόρων καθώς δεν μου άρεσε ο τρόπος άσκησης του επαγγέλματος τους από τις επιχειρήσεις εστίασης η τών καφέ και αναζήτησα για το θέμα τους σερβιτόρους catering. Στους συγκεκριμένους σερβιτόρους/ες μπορεί να δεί κανείς πως επικρατεί το σωστό, απλά το σωστό. Το παντελόνι, το πουκάμισο, η γραβάτα, το γιλέκο, η ποδιά και μία καλύτερη συμπεριφορά προς τους δεξιωθέντες από την επιχείρηση catering και κατάλαβα πως είναι πραγματικά θέμα των επιχειρηματιών που ζητούν από την μία πλευρά τα χρήματα σου για το φαγητό αλλά ξέχασαν την ποιότητα και την εμφάνιση της επιχείρησης τους προς τους πελάτες τους.
Συνόψισα πως δεν νιώθω άνετα να με σερβίρουν με μαγιό στα προάστια της Αθήνας και πως ίσως τελικά αν τα γκαρσόνια στις επιχειρήσεις καφέ και γρήγορης εστίασης είχαν καλύτερη εμφάνιση θα είχαν και μεγαλύτερο όφελος ήτοι το μπουρμπουάρ (Tips) για να αυξήσουν το συνολικό ημερομίσθιο τους θα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Ενώ στο θέμα αυτό οι επιχειρηματίες αν έθεταν περιορισμό στην εμφάνιση των εργαζομένων ίσως να είχαν μεγαλύτερο τζίρο από την φαινομενικά καλύτερη-ποιοτικότερη-ευπρεπέστερη εξυπηρέτηση προς τους πελάτες τους. Αλλά είναι όλα θέμα κουλτούρας στην σύγχρονη κοινωνία. Τα μνημόνια έφεραν κρίση και άντε να πείσει κανείς πως το ξύρισμα και το ευπρεπέστερο ντύσιμο είναι σημαντικό για την κοινωνική συνύπαρξη μας πρώτα και κύρια από τα γκαρσόνια (σσ σερβιτόρους).
Χρ. Ρ. στο adologala.gr