Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 30 / 6 / 2023 , 23:26 από news_room
Σχεδόν το 60% του κόσμου χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο τυπικός χρήστης ξοδεύει περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα σε αυτά.
Με 4,8 δισεκατομμύρια χρήστες καθημερινά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αναπόσπαστο μέρος του κόσμου μας και ο κύριος τρόπος με τον οποίο παραμένουμε συνδεδεμένοι.
Στις 30 Ιουνίου κάθε χρόνο γιορτάζεται η Ημέρα των Social Media. Η ημέρα καθιερώθηκε το 2010 για να αναγνωρίσει τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην παγκόσμια επικοινωνία.
Το MySpace ήταν η πρώτη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που έφτασε το 1 εκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες το 2004, ανοίγοντας το δρόμο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως τα ξέρουμε.
Σε σύντομο διάστημα δύο δεκαετιών, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει εκραγεί με το 60% περίπου του παγκόσμιου πληθυσμού να τα χρησιμοποιεί σήμερα.
Ποιες είναι οι πιο χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο;
Το Facebook παίρνει το στέμμα ως η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων, με 2,96 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες.
Ιδρύθηκε από τον Mark Zuckerberg το 2004, το Facebook μεταμόρφωσε το τοπίο των social media. Ξεκινώντας ως ένα αποκλειστικό δίκτυο κολεγίων, επεκτάθηκε γρήγορα παγκοσμίως.
Η Meta (προηγουμένως Facebook Inc) κατέχει τέσσερις από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων στον κόσμο: Facebook, WhatsApp, Instagram και Facebook Messenger. Κάθε ένα από τα τρία πρώτα προσελκύει τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα.
Το YouTube ξεκίνησε το 2005 και έχει ένα εντυπωσιακό κοινό 2,51 δισεκατομμυρίων χρηστών, γεγονός που το καθιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη εφαρμογή κοινωνικών μέσων. Από τον Φεβρουάριο, το πιο δημοφιλές βίντεο στο YouTube ήταν το Baby Shark Dance, το οποίο πλησιάζει στις 13 δισεκατομμύρια προβολές.
Το WhatsApp και το Instagram κατατάσσονται στην τρίτη και τέταρτη θέση με 2 δισεκατομμύρια χρήστες το καθένα. Το WhatsApp ιδρύθηκε το 2009 και έγινε γρήγορα μια δημοφιλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως, ενώ το Instagram έγινε δημοφιλές για την κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο. Είναι δημοφιλές μεταξύ των social media influencers και των οπαδών τους.
Πόσο χρόνο ξοδεύει κατά μέσο όρο ένας άνθρωπος στα social media;
Ο τυπικός χρήστης ξοδεύει περίπου 2,5 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με το DataReportal .
Αυτό είναι 864 ώρες το χρόνο περιήγησης στις εφαρμογές, που ισοδυναμεί με 36 ημέρες ή λίγο περισσότερο από ένα μήνα.
Όταν επεκτείνουμε αυτό το χρονικό πλαίσιο κατά τη διάρκεια μιας ζωής, οι αριθμοί γίνονται ακόμη πιο συγκλονιστικοί. Υποθέτοντας μια μέση διάρκεια ζωής 72 ετών, με την ηλικία των 16 να είναι τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες μπορούν να περάσουν περίπου 5,5 χρόνια της ζωής τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι λόγοι πίσω από αυτήν την εκτεταμένη επένδυση χρόνου ποικίλλουν. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλατφόρμες επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με το πιο πρόσφατο περιεχόμενο και νέα.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η διάχυτη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται με αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία, ενώ μια μελέτη διαπίστωσε ότι η μακροχρόνια χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέθηκε με αύξηση των συμπτωμάτων κατάθλιψης στους εφήβους.
«Οποιοσδήποτε αλγόριθμος μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε είναι Instagram είτε Facebook είτε Snapchat, λειτουργεί ουσιαστικά το ίδιο. Είναι βελτιστοποιημένα για δέσμευση», είπε η συγγραφέας Cathy O’Neil στο Al Jazeera. «Είναι βελτιστοποιημένα για να σας κρατούν στην πλατφόρμα κοινωνικών μέσων, ανεξάρτητα από το τι. Το Instagram ή το Facebook δεν τους νοιάζει αν είναι ποιοτικό ή αν είναι επιβλαβές ή αν είναι οτιδήποτε άλλο. Εάν τέτοια πράγματα σας κρατούν εκεί, θα σας δείξουμε περισσότερα από αυτά τα πράγματα».
«Τι αναζητούν αυτοί οι αλγόριθμοι; Αναζητούν πράγματα στα οποία θα δοθεί προσοχή. Το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας βασίζεται σε άτομα που κάνουν κλικ σε διαφημίσεις και έχουν παρατηρήσει μια ισχυρή σχέση μεταξύ της παραμονής στην πλατφόρμα περισσότερο και του κλικ σε διαφημίσεις», πρόσθεσε ο O’Neil.
Πηγή: Al Jazeera